2013-11-30, 23:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tja, inte nödvändigtvis. Han kan ju ha dragit på sig en gammal overall och bränt denna efteråt ..

Men var gjorde han det då, inga spår av eldning har hittats vid fyndplatserna, det borde ju betyda att det som brändes lades i bilen och kördes därifrån. Kanske är blodspåren i skuffen avsatta när t ex. KJ bytte kläder, la de besudlade på listen, bytte om, slängde in de besudlade och körde till en eldningsplats?

EDIT;Kan ju betyda att VB fraktades i ett annat fordon, kan vara fler inblandade.
Citera
2013-11-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och då tror du på den förstnämnde?

Sen ser jag att du tar delar av min post och svarar. Det där menade jag när det gällde dumpningen. Att det inte finns spår efter honom. Jag pratade inte om vem som har utfört själva mordet med den meningen. Där vet du vad jag står. Om inte läs min posthistorik.
Citera
2013-11-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men var gjorde han det då, inga spår av eldning har hittats vid fyndplatserna, det borde ju betyda att det som brändes lades i bilen och kördes därifrån. Kanske är blodspåren i skuffen avsatta när t ex. KJ bytte kläder, la de besudlade på listen, bytte om, slängde in de besudlade och körde till en eldningsplats?

Kanske det eller så har han lagt det i ryggsäcken där kroppsdelarna har legat. Den har ju också försvunnit. Så allting kan ha blivit uppbränt samtidigt.
Citera
2013-11-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I all respekt... du vet inte vad du pratar om, tror du värkligen att en pulka skulle kunna åstakomma TOTAL frånvaro av teknisk bevis från den (GM) som lämnat VBs kropp och ben på fyndplats 1 och 2 ???.
Nej men naturen kan. Och spår fanns på hennes ben. Ett fotspår likaså
Citera
2013-11-30, 23:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
visst. i alla fall fanns det gått om folk i närheten som kunde stämt möte med VB eller stött på henne av en slump. självklart måste polisen ha tagit samtliga namn från den festen, kollat smstrafik mm!?
Det har polisen INTE gjort. Tänker även på mannen som stängde sovrumsfönstret i KJs lägenhet. Vittnet/grannen hade sett en man med skägg stänga fönstret. Hade han sett KJ stänga fönstret hade han sagt det. Nu sa grannen en man med skägg.
Citera
2013-11-30, 23:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är bluestar som syns på bild 4 på sid 306 lagt på bild 3, samma sida.

Bluestar, visar det allt på bilden, i så fall verkar det inte vara så stora mängder blod tycker jag. Och har frågat tidigare men vet inte om någon svarat. Mellan karossen och listen till höger i bild, precis där den räfflade ytan tar slut, där ser det ut som om att det skulle finnas blod om man tittar på bilden där man har markerat med mörkblått. Det samma gäller nedanför listen, ser ut som prickar som inte syns på Bluestar bilden. Är det också blod?
Citera
2013-11-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Advokaten överlät åt KJ att spekulera i hur det kunde vara blod på tejpen i badrummet. En riktig advokat hade räknat ut att det kunde vara VB:s tejp. Advokaten kunde inte heller inse att det var lite blod. KJ är värd en bättre advokat i ett så här svårt mål.

Det kan jag hålla med om. Sen kan jag tycka det är skönt att höra vad den misstänkte verkligen tror och inte något som är inlindat i en massa advokatord och spekulationer som den misstänkte mycket väl vet att det inte stämmer. Och nu menar jag inte bara detta fall.
Citera
2013-11-30, 23:16
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som har en vettig förklaring på detta ???

Alltså, du staplar ju bara enskilda omständigheter som du hittar i FUP på varandra - och lägger sedan till kommentarer som "intressant!" eller frågar om någon "kan förklara det".

Vettig förklaring på vadå? Vad är det du säger egentligen?

Här har du en bild på SUMMAN av dina efterforskningar de senaste två veckorna - det är en mindmap över insinuationer och sladdrigt konspirationstänkande.

http://img32.imageshack.us/img32/7795/u5oz.png

Förklara för MIG vad du vill ha sagt med det är du snäll!
Citera
2013-11-30, 23:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Vi får se vem som är HELT OCH HÅLLET ute och CYKLAR när väl KJ erkänner. Så du menar att nu har vi med en mastermind att göra? En som knappt finns. Ännu en gång gör du världens misstag och underskattar KJ. Jag fattar inte hur du kan göra detta utan att veta vem han är. Du går bara efter förutfattade meningar. Du tar in allting som är sagt om honom som passar in på hur du vill ha det och glömmer TOTALT ALLTING ANNAT.

Är man själv inrullad i en något heltäckande så borde man nog kunna fixa det som nu har hänt. För det har ju hänt. Det är vi båda överens om. Hon har ju inte gått dit själv. Och då tror jag nog mer på en som KJ som när han är intresserad av någonting går in för det till 100% än på en man som är aggressiv och bara måste dumpa resultatet av sin ilska.

Men vi får se... kan dock inte förstå hur du kan tycka att jag är ute och cyklar när du med största sannolikhet är den största cyklisten flashback någonsin sett cykla förbi.

Jag har läst hela FUP och där finns både för och imot KJ, likaså i media (mest imot) som jag läst ca 90 % av, och själva rättegången som jag följt 100% (mest imot Kj) läst varennda line som gen givits av NSD och Piteå-tidningen. + att jag læst minst 75% av Flashabacktråden.

Så kom inte och berätta för mig att jag tagit mitt standpunkt hur som helst!!!

Och sen så är det ett faktum att jag inte har någon som helst förbindelse till KJ, MB, Boden eller någonsomhelst andra i detta fall, så jag är 100% opartisk och har därför ingen som helst anledning att hålla med den ena eller den andra.

Och sist men inte minst ...det är helt tydligt att du inte har någon som helst insikt i teknisk bevis på en mord och eller fyndplats.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker KJ verkar leva mitt emellan verklighet och fantasi. Han snackar om tv-serier som om att det är så det går till. Gång på gång dyker det upp. Det gör att jag tror att KJ har varit livrädd att polisen kan mer än de egentligen kan vilket säkert har gjort honom nästan löjligt noggrann. Det har lyckats så när på vissa saker.

Håller med 100%! KJ har gått in för detta på "CSI-nivå", när det i själva verket var vanlig tråkig svensk polis och ett högst vardagligt labb i Linköping han hade emot sig. Det lyckades sånär... (Och av de tekniska bevisen är det väl egentligen bara DNA:t på vristen som säkrats med teknik som liknar såna de använder i de där blåbelysta CSI-labben där fotomodeller och excentriska genier arbetar dygnet runt...)
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kanske det eller så har han lagt det i ryggsäcken där kroppsdelarna har legat. Den har ju också försvunnit. Så allting kan ha blivit uppbränt samtidigt.

Så han bytte om och lyckades att inte få en enda bloddroppe på sig som kunde avsättas i kupéen, skickligt gjort av en person som inte har förmågan att göra något färdigt, det måste jag säga.
Citera
2013-11-30, 23:18
Medlem
Citat:
Min sarkasm var inte riktad mot dig, sorry. Men det har ju hänt som sagt utan att man hittat spår. Om detta beror på att gärningsmannen haft tur, att polisen är urusel eller om gärningsmannen bara är hyfsat försiktig det kan vi inte veta. Men som sagt, det har hänt och jag förstår inte hur det kan peka mot KJ. Det är där vi inte är överens. Jag ser inte honom som så handikappad som vissa andra. Jag tror han är en kille som när han väl går inför någonting så gör han det till 100%. Nu gällde det hans liv. Och även om MB kan karate så är det inte som i de där kung fu filmerna där de kan flyga fram längst upp i träden och släppa kroppsdelar utan att lämna spår. Usch nu var jag sarkastisk igen. Men jag köper inte det här med att KJ inte kan utföra det. Det har hänt och han kan göra det lika bra som någon annan om inte bättre med tanke på hur ofta han citerar CSI och andra saker. Han är säkert överförsiktig eftersom han tror att det är som i CSI-serien.

Vi får hoppas vi en dag får reda på exakt vad som har hänt.
Ursäkten mottagen, tror du blandar ihop mej med tjejen i badrock.
Själv är jag övertygad om att KJ är skyldig,så rätt man sitter.
Men jag är förundrad över att så mycket är oklart, bristen på DNA,fingeravtryck osv.
Denna förundran gäller oavsett gärningsman,professor eller lågutbildad.
Det är väldigt få spår i all denna hantering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in