2013-11-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Och då tror jag nog mer på en som KJ som när han är intresserad av någonting går in för det till 100% än på en man som är aggressiv och bara måste dumpa resultatet av sin ilska. .

Och då tror du på den förstnämnde?
Citera
2013-11-30, 23:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet man vad som fanns på tejpens klisteryta? Borde ju finnas t ex. hår, fingeravtryck eller annat på den. Hur fasen lyckades KJ applicera tejpen på VB utan att avsätta ett endast spår, jag förstår inte hur han bar sig åt?

Det går helt enkelt inte!
Bara det att du, när du hanterar offret död eller levande, på något tidspunk har öppen munn, så vill mikroskopiska droppar från din munn landa på offret och/eller det material du plaserar på offret, det samma gäller svett från ditt ansigte och eller evt. händer/kropp.

Det är innlysande att storts sett INGEN här på tråden vet något som helst relaistiskt om hur otroligt lätt DNA från en GM hamnar på offeret och/ eller gärningsplats/dumpingplats.

Och detta gäller ochså både åklagare och försvarare i detta fall, en SKANDAL om ni frågar mig...
Citera
2013-11-30, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Det är dina teorier - många faktorer spelar in tror jag. Jag menar bara vad är uttalanden av de som är experter och som inte VILL att det ska vara på något speciellt sätt? Jag har inte hört att det är lite blod men kan ha fel. Jag hörde någonting om att kroppen har inte legat i bakluckan så att blodet har forslat ut men att det har läckt ut ur något emballage. Och ingenting om att det bara var liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite blod som vissa vill ha det till. Inte ens försvaret har ju gått efter detta utan advokaten menade väl till och med på att det är svårt att prata bort eller vad han nu sa. Men i vilket fall som helst kan jag ha fel. Ibland blandar man ihop trådsanningar med vad man läst i FUP. Så därför frågade jag lite så där snällt.
Advokaten överlät åt KJ att spekulera i hur det kunde vara blod på tejpen i badrummet. En riktig advokat hade räknat ut att det kunde vara VB:s tejp. Advokaten kunde inte heller inse att det var lite blod. KJ är värd en bättre advokat i ett så här svårt mål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Du måste missförstått,vi pratar om F:2, att det är spår i bakluckan är alla överens om.
Vi tycker bara att det är märkligt att man bära, släpa en kropp. Lägga stenar
och grenar över utan att lämna ett enda spår efter sig

Min sarkasm var inte riktad mot dig, sorry. Men det har ju hänt som sagt utan att man hittat spår. Om detta beror på att gärningsmannen haft tur, att polisen är urusel eller om gärningsmannen bara är hyfsat försiktig det kan vi inte veta. Men som sagt, det har hänt och jag förstår inte hur det kan peka mot KJ. Det är där vi inte är överens. Jag ser inte honom som så handikappad som vissa andra. Jag tror han är en kille som när han väl går inför någonting så gör han det till 100%. Nu gällde det hans liv. Och även om MB kan karate så är det inte som i de där kung fu filmerna där de kan flyga fram längst upp i träden och släppa kroppsdelar utan att lämna spår. Usch nu var jag sarkastisk igen. Men jag köper inte det här med att KJ inte kan utföra det. Det har hänt och han kan göra det lika bra som någon annan om inte bättre med tanke på hur ofta han citerar CSI och andra saker. Han är säkert överförsiktig eftersom han tror att det är som i CSI-serien.

Vi får hoppas vi en dag får reda på exakt vad som har hänt.
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jo, Om han gjort det i flera steg skulle det kunna funka, han tog nog aldrig in några blodiga kläder och skor in i sin bil.
Man är ju knappast så dum att man kör hem i blodiga kläder, (ej heller lägger dem i bilen) utan de hamnade nog i eldens flammor... Byte av kläder ett måste nästan

Tja, inte nödvändigtvis. Han kan ju ha dragit på sig en gammal overall och bränt denna efteråt ..
Citera
2013-11-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ta inte i nu så du spyr. KJ kan ha lämnat hur mycket spår som helst, men inget har upptäckts. Tejpen är inget spår från KJ.
Här håller jag med fullständigt,det måste finnas svett, snor som droppar i kylan.
Hårstrån,hudavlagringar.Problemet är att man har inte hittat dom helt enkelt
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här http://img15.imageshack.us/img15/229/bdu2.jpg visas fotomontaget igen på den övre bilden, och den undre visar hur fotomontaget skulle ha sett ut om det hade varit riktigt.

Var kommer det undre fotomontaget ifrån?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Bara det att du, när du hanterar offret död eller levande, på något tidspunk har öppen munn, så vill mikroskopiska droppar från din munn landa på offret och/eller det material du plaserar på offret, det samma gäller svett från ditt ansigte och eller evt. händer/kropp.

Det är innlysande att storts sett INGEN här på tråden vet något som helst relaistiskt om hur otroligt lätt DNA från en GM hamnar på offeret och/ eller gärningsplats/dumpingplats.

Och detta gäller ochså både åklagare och försvarare i detta fall, en SKANDAL om ni frågar mig...

Kanske inte om man bär skyddsmask, det brukade ju KJ göra.
Citera
2013-11-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Det är tydligen fler än KJ som nördat in totalt på CSI...
Citera
2013-11-30, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Var kommer det undre fotomontaget ifrån?
Det är bluestar som syns på bild 4 på sid 306 lagt på bild 3, samma sida.
Citera
2013-11-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men han tog in allt detta i bagageutrymmet istället, för det var mindre risk att avsätta spår där menar du?

Nej, finns ingen logik i det här. Om han var smart nog att inte riskera blod eller andra spår i kupén så rimmar det illa med att ta den risken vad gäller skuffen.

Var eldade han upp det här då, ingen har hittat spår efter eldning vid fyndplatserna.

Saker kan ha lämnats kvar gömda för att sedan hämtas. Samma, saker kan ha körts dit till detta stället i omgångar och sen stannat kvar där.
Nej eldplats har inte hittats eftersom ingen vet var eldplatsen är, ej heller platsen för mord och styckning. Varför ska han dra med allt till fyndplatserna av kroppen?
Om jag skulle se någon gå upp i skogen skulle jag knappast lägga märke till om han har en pulka med sig. Om någon är på väg mot honom släpper han den. Tills nästa gång han kommer dit. Den kan ha haft den där gröna mossiga grejen man gömmer sig i över pulkan med kroppen. En pulka far inte iväg om det inte är snö.
Tänkte även på det med skuffen, det kanske inte var VB som transporterades där utan emballaget med alla pryttlar han använt som han körde iväg för att bränna upp. Om han inte gör allt på samma gång lär ju någonting lukta lik. Emballaget kan ha läkt när han drog grejerna över kanten.
Det är ju dessutom bara KJ som säger att hon gick iväg ensam. Han kanske erbjöd henne skjuts och de åker iväg. Telefonen kan han ha tagit och lämnat kvar hemma. Med andra ord kan mordet varit en noga uträknad, planerad gärning
Citera
2013-11-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och då tror du på den förstnämnde?

Jag tror på KJ på grund av bevisen mot honom. På grund av förhören jag tagit del av. På grund av övriga saker som pekar mot honom. Skulle jag bara gå efter vad jag tycker om MB och KJ i en ren populäritetstävling hade jag hoppats att det vore MB som var skyldig. Jag tycker han verkar vara ett svin. Men det hindrar inte mig från att se nyktert på resten av sakerna som talar mot KJ.

Jag tycker KJ verkar leva mitt emellan verklighet och fantasi. Han snackar om tv-serier som om att det är så det går till. Gång på gång dyker det upp. Det gör att jag tror att KJ har varit livrädd att polisen kan mer än de egentligen kan vilket säkert har gjort honom nästan löjligt noggrann. Det har lyckats så när på vissa saker.

Så ser jag det. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in