Citat:
Ursprungligen postat av
maniac
Detta test är väldigt lik de jag fick ta hos min psykolog. Detta var alltså INNAN jag visste att de var frågor ang ADD/ADHD.
Fick även två formulär ang depression då hos sa att ADHD/ADD och depression är ganska snarlik.
Det är pga hennes åsikt och dessa papper som jag nu försöker få igång en utredning.
Två av tre människor jag pratat med anser att de är nödvändigt, den tredje är skolläkaren och hon ansåg att de inte behövdes skickas någon remiss då hon anser jag sköter de så bra just nu.
Och de är problemet, bara för att jag sköter allt bra nu betyder de inte att de kan raseras vilken dag som helst.
Fick ett smärre brakedown förra veckan och ringde själv till psyk och bokade en tid hos en läkare.
Kan nu bara hoppas på det bästa.
Jag själv tror mig filurat ut anledningen till varför jag får sådan ångest ibland.
Kan jag inte fokusera så kan jag inte prestera, kan jag inte prestera så hamnar jag efter i skolarbetet, hamnar jag efter i skolarbetet så blir jag stressad och orolig och sedan kommer det som en käftsmäll.
Jag har egentligen alltid små dippar, men dom är SMÅ.
Det är de som är den största skillnaden.
Skolans hjälp? Att skriva ut Atarax vilket enbart leder till en seghet från helvetet, fokusen är totaldöd och jag orkar inte ens tänka. Vad leder de till? Ett sämre mående.
Skiter helt enkelt att gå via dom nu, jag anser att jag sköter det bättre själv. Så slipper de finnas massa mellanhänder.
Ni som gjort en utredning, hur gick den till och hur lång tid tog det?
Jag vill få göra det så snart som möjligt så skolan inte skiter sig totalt.