2013-12-01, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Ni som har fått en diagnos, var ni tvugna att vara helt drogfria i 6 månader innan utredredningen började? kärringen i telefonen sa nämligen det

Till mig sa hon tre månader. Kolla runt om anledningen till varför man måste varit drogfri, annars kan du dra en lögn. Tror inte (eller ja, hoppas inte snarare) dom tar pissprov på en.

Jag får för mig att de är för att utredningen ska bli korrekt. Tar du preparat som gör att du kan fokusera bättre så blir det ju fel i utredningen. Men de kan vara nått jag inbillar mig också.
Hoppas de löser sig.
Citera
2013-12-01, 12:38
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan fumligheten komma av att hjärnan arbetar snabbare än kroppen så det blir otakt?
Kanske för vissa, för mig är det mer att hjärnan är för långsam utan mediciner. Vilket har resulterat i att jag gått in i väggar utan att veta vart min kropp är på väg.
Citera
2013-12-01, 17:25
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dharmabump
Skakiga händer, ja, men det tror jag är sertralinet... som jag stått på fram och tillbaka under flera år. Men skakningarna upphör, eller märks inte, eller besvärar mig, när jag spelar.

Ren fumlighet är något annat och stod klart i samband med insättningen av Metamina. Någon med samma erfarenhet?
Ja, fumlighet kan jag skriva under på också. Äter Elvanse men det är mer eller mindre samma ämne, fast med lysin för att lägga till en depåeffekt.
Citera
2013-12-01, 22:10
Medlem
Loxuss avatar
Höh. Mitt resultat:

You scored a total of 38

Inattention Subscale: 20
Hyperactivity/Impulsivity Subscale: 18
Citera
2013-12-03, 21:12
Medlem
en-bra-dags avatar
Citat:
Ni som gjort en utredning, hur gick den till och hur lång tid tog det?

Det är olika för olika landsting. För mig tog det nästan tre år - vårdköerna är verkligen helt förfärliga då det gäller den här typen av utredningar. Men många kommer dock lindrigare undan än vad jag gjorde, som tur är.
Citera
2013-12-03, 21:14
Medlem
Loxuss avatar
Jag gör utredning just nu. Hållt på sen våren 2011.
Citera
2013-12-04, 09:22
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan fumligheten komma av att hjärnan arbetar snabbare än kroppen så det blir otakt?

Jag tror det är mer komplicerat än så. Dopamin spelar en stor roll i muskelfunktion och som tidigare nämnt så blir man lätt skakis av centralstimulantia. Jag skulle gissa att det första kan förklara en förändring i upplevd muskelkontroll även om man inte nödvändigtvis blir skakis.

Kanske kan det härledas till en ökad funktion i dom delar av hjärnan som inte är aktiv vid just denna syssla, så att förutsättningarna för andra sysslor ökar till fördel för musik. Men det är bara en vild gissning.
Citera
2013-12-05, 17:29
Medlem
AaronHernandezs avatar
Hur är ni med ADD i sociala sammanhang?
Citera
2013-12-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AaronHernandez
Hur är ni med ADD i sociala sammanhang?

Själv är jag social, tittar folk i ögonen som man ska, skämtsam och utåt .
Citera
2013-12-05, 23:40
Medlem
Tango1s avatar
Delar ADD/ADHD och autism några som helst egenskaper? Känner nämligen en som påstår att han testas för bägge.
Citera
2013-12-06, 00:32
Medlem
Loxuss avatar
Ska nämna att jag inte har nån diagnos (dock tyder mycket på ADD)

Citat:
Ursprungligen postat av General-portion
Själv är jag social, tittar folk i ögonen som man ska, skämtsam och utåt .

Jag är egentligen social men svår att lära känna. Svårt för att titta folk i ögonen.
Skulle nog inte säga att jag är 'utåt'

Citat:
Ursprungligen postat av Tango1
Delar ADD/ADHD och autism några som helst egenskaper? Känner nämligen en som påstår att han testas för bägge.

Ja, delar en hel del. Har själv testats för asperger. Vissa delar stämde in, men inte några direkt betydande saker för just det.
Citera
2013-12-06, 13:03
Medlem
AaronHernandezs avatar
Väldigt dum fråga kanske men kan man vara smart och även ha ADD eller? Jag misstänker starkt att jag har ADD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in