2013-11-29, 19:10
Medlem
Bästa benzon mot social fobi enligt mig, bättre än xanor pga de muskelavslappnande effekterna.
De är väldigt användbara i medicinskt syfte, tråkigt att de sällan skriver ut längre.
Tog precis en 2.5 mg tablett med utgånget datum 2007 och de har fortfarande hyfsad effekt.
Citera
2013-11-29, 20:34
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Bästa benzon mot social fobi enligt mig, bättre än xanor pga de muskelavslappnande effekterna.
De är väldigt användbara i medicinskt syfte, tråkigt att de sällan skriver ut längre.
Tog precis en 2.5 mg tablett med utgånget datum 2007 och de har fortfarande hyfsad effekt.
Håller med, den är riktigt bra.
Citera
2013-12-16, 22:44
Medlem
ambigues avatar
Jag fick precis hem ett gäng benso som är nya för mig, b.la dessa

Detta ska vara Lorazepam 2.5mg (Temesta GENERIKA)

https://anonfiles.com/file/352e0563f639989680a8169d0b41f67a

Ser allt ut som det ska? Jag har aldrig provat temesta, vad kan jag förvänta mig av dom? Har bensotolerans.
Citera
2013-12-16, 22:58
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue

Ser allt ut som det ska? Jag har aldrig provat temesta, vad kan jag förvänta mig av dom? Har bensotolerans.

Ett skitmysigt rus med härlig muskelavslappning, känns lite liknande imovane på högre doser. Den där förvirringen och lyckan man kan få plus alla andra trevliga effekter från traditionella bensos.
Citera
2013-12-16, 23:41
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Ett skitmysigt rus med härlig muskelavslappning, känns lite liknande imovane på högre doser. Den där förvirringen och lyckan man kan få plus alla andra trevliga effekter från traditionella bensos.

Jag trodde inte Temesta hade några muskelavslappnande egenskaper utan var mer som xanor?
Citera
2013-12-17, 00:34
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Jag trodde inte Temesta hade några muskelavslappnande egenskaper utan var mer som xanor?

Det är definitivt muskelavslappnande, nu har inte jag jätte mycket erfarenhet med bensos men temesta är nog den härligaste jag prövat! Förutom den gången jag slängde i mig 7st och drack en kvarting sprit och massa bärs. Minns ingenting alls från den festen
Citera
2013-12-17, 00:34
Medlem
narkis avatar
Citat:

Lorazepam är lite som en blandning av Xanor och Ikto.
Sen upplever folk den lite olika, den är iaf muskelavslappnande.
Citera
2013-12-17, 13:28
Medlem
E.W.s avatar
Citat:

Temesta är mer lik Ikto och Stesolid. Xanor ger effekt snabbt, Temesta tar lång tid innan den ger effekt. Jag tycker inte det finns så stora likheter mellan Xanor och Temesta över huvud taget.

Temesta är exotisk i Sverige, det kan göra att många är intresserade av den. Men för att vara ärlig tycker jag att effekten är ungefär som Stesolid. Men när man provar något exotiskt så tycker många per automatik att det känns bättre.

Tillägg:

En skillnad är dock att man blir mer "borta i huvudet" av en hög dos Temesta än Stesolid. I övrigt har känt några större skillnader.
Senast redigerad av E.W. 2013-12-17 kl. 13:41.
Citera
2013-12-17, 13:34
Medlem
E.W.s avatar
Citat:

I Sverige finns inte Temesta/Lorazepam i styrkan 2,5 mg längre (på apotek). Din måste i så fall vara importerad från annat land. I andra länder finns 2,5 mg.
Senast redigerad av E.W. 2013-12-17 kl. 13:43.
Citera
2013-12-17, 18:12
Medlem
Citat:

har du testat dom så det är benso?? de där ser allvarligt talat mer ut som STADA's Antihistamin tabletter som börjar på C nånting... 2.5mg lorazepam är antingen gula eller lite blåa i färgen och har själv aldrig stött på knallvita loraz utan tryck i 2.5mg klassen.
Citera
2013-12-17, 19:08
Medlem
Creepy24s avatar
Hur är temesta jämfört med Xanor eller Stesolid ?
Citera
2013-12-17, 20:52
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
har du testat dom så det är benso?? de där ser allvarligt talat mer ut som STADA's Antihistamin tabletter som börjar på C nånting... 2.5mg lorazepam är antingen gula eller lite blåa i färgen och har själv aldrig stött på knallvita loraz utan tryck i 2.5mg klassen.

Kan även vara Möllehjul .
Men jag vet nog vart dom kommer ifrån så kan nog säga med 99% säkerhet att det är Temesta, det är ju som sagt en Generic. (har sett Temesta i alla möjliga färger, fast oftast blå eller gula)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in