2015-04-12, 15:43
Medlem
bdbdbdbds avatar
Var länge sen jag hörde något om dessa tills helt nyligen, men en polare stötte på dessa, gula tabletter som skulle va från apoteket, trodde först inte på det utan att det typ var flubromazolam.

Har inget intresse sedan innan då jag de gånger jag testade får åratalsen så var dessa inte värst bra, nånstans mellan oxazepam och diazepam personligen, men vet att vissa gillar de starkt. Kan skaffa 2,5mg tabletter utrikes om jag vill det (kanske är 2mg tror det är max i sverige, dock 99% säker på att dessa är 2,5mg), men gillar de inte alls nåt vidare.

Vet ju dock att tidigare, åratal sen var det några som gilla dessa skarpt.

Nån som vet hur pass vanligt att detta skrivs ut och varför? kanske någon personlig erfarenhet? tycker inte länkar till fass är så sexiga.
Senast redigerad av bdbdbdbd 2015-04-12 kl. 15:48.
Citera
2015-04-12, 15:52
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Starkare än Xanor?

Extremt individuellt, tjatigt att upprepa detta men är verkligen så, folk tycker inte lika/olika samman sättningar i hjärnan.

Vissa tycker detta är den bästa benso som finns medan andra bland de sämsta som bentazepam eller va den heter typ...

Är nog mkt om man har ett visst problem och man hittar något som botar det, medan någon annan kanske har ett något annorlunda problem och det perfekta blir nåt helt annat, gissar på friskt här...
Citera
2015-04-12, 17:42
Medlem
maskroooss avatar
är temesta "tyngre" än stesolid? Eller har de olika användningsområden, därför man får olika benzo utskrivet vid ångest?
Citera
2015-04-14, 12:05
Medlem
Spliffmeisters avatar
Kan säga så här av ALLA olika bensodiazepiner (ca 15 st) så är Temesta den ENDA som min sambo någonsin har undrat om jag har tagit når
Citera
2015-04-15, 22:18
Medlem
suprorets avatar
har tagit 12 st 2,5mg ljusblåa + en folköl.. känner inte ett skit.
Citera
2015-04-15, 22:33
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
har tagit 12 st 2,5mg ljusblåa + en folköl.. känner inte ett skit.

14 st..
Citera
2015-04-16, 03:03
Medlem
absinthiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
är temesta "tyngre" än stesolid? Eller har de olika användningsområden, därför man får olika benzo utskrivet vid ångest?

Ja temesta eller lorazepam är tyngre än stess tycker jag. För mig funkar dom bättre mot ångest än xanor och stesolid.

Men som sagt det är inte samma för alla, man får prova sig fram lite. Jag tar benzo mest för att bli av med ångest och dåliga tankar inte flumma.

Sen verkar det alltid komma någon som skriver typ " jag tog 30 stycken och en flaska vodka men jag kände ingenting"
Citera
2015-04-16, 09:23
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinthium
Ja temesta eller lorazepam är tyngre än stess tycker jag. För mig funkar dom bättre mot ångest än xanor och stesolid.

Men som sagt det är inte samma för alla, man får prova sig fram lite. Jag tar benzo mest för att bli av med ångest och dåliga tankar inte flumma.

Sen verkar det alltid komma någon som skriver typ " jag tog 30 stycken och en flaska vodka men jag kände ingenting"
Men om jag nu dagligen går på 40 mg stesolid och det inte fungerar, torde jag inte få något annat då? VILL INTE VÅRDEN MITT BÄSTA ELLER

Haha, skojar lite..
Citera
2015-04-16, 09:53
Medlem
absinthiums avatar
Citat:
Men om jag nu dagligen går på 40 mg stesolid och det inte fungerar, torde jag inte få något annat då? VILL INTE VÅRDEN MITT BÄSTA ELLER

Haha, skojar lite..

Det jag skrev menade inte dig utan den som postade före mig. Har sett så många inlägg nu där folk skriver jag har käkat 15 ksalol, 20 ikto och 20 imovane och vodka till det vad händer nu???Jag känner ingenting???? Antingen överdriver dem mycket eller så åker dem ambulans en stund senare. Om de ljuger så är det jävligt dumt, kan vara nån ung dum oförsiktig färsking som tror att det är så man gör och provar samma sak
Citera
2015-04-16, 10:44
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Det jag skrev menade inte dig utan den som postade före mig. Har sett så många inlägg nu där folk skriver jag har käkat 15 ksalol, 20 ikto och 20 imovane och vodka till det vad händer nu???Jag känner ingenting???? Antingen överdriver dem mycket eller så åker dem ambulans en stund senare. Om de ljuger så är det jävligt dumt, kan vara nån ung dum oförsiktig färsking som tror att det är så man gör och provar samma sak

Haha okej. Fungerar Temesta bättre mot ångest än stesolid?
Citera
2015-04-16, 11:46
Medlem
absinthiums avatar
Citat:
Haha okej. Fungerar Temesta bättre mot ångest än stesolid?

För mig så hjälper den bättre mot ångest.
Citera
2015-04-18, 00:23
Medlem
Univacs avatar
Citat:
För mig så hjälper den bättre mot ångest.

Kan bara instämma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in