2013-11-28, 14:59
Bannlyst
asså fattar inte FYB-SE . jag har 2000 kr jag vill göra om till btc. men hur vet man hur mycket det ligger på? och hur gör man växlingen?
Citera
2013-11-28, 15:13
Medlem
Har precis handlat bitcoins via Fybse och undrar om man måste föra dem vidare
till annan sida för att kunna göra betalningar med bitcoins?

Reggade mig på bitcoin frog men ser ingen sida där man faktiskt kan göra
insättningar till någon annans konto? Tacksam för hjälp.
Citera
2013-11-28, 15:16
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeoTask
Har precis handlat bitcoins via Fybse och undrar om man måste föra dem vidare
till annan sida för att kunna göra betalningar med bitcoins?

Reggade mig på bitcoin frog men ser ingen sida där man faktiskt kan göra
insättningar till någon annans konto? Tacksam för hjälp.
Ja, du ska ju inte betala bitcoins på Fybse i vart fall. Fybse är en marknadsplats för köp/sälj utav bitcoins, med andra ord så köper man inte varor/tjänster för bitcoins utan man köper själva mynten i sig där.

Sen är det bara att utnyttja mynten där du själv vill. Du skickar de alltså ifrån Fybse för att kunna spendera dom.
Citera
2013-11-28, 15:23
Medlem
Tack för svaret.

Så genom att skicka mitt saldo från Fybse till bitcoin frog så kan jag sedan
därifrån göra överföringar till andra konton?

Om jag förstår det rätt så går jag via Fybse-Uttag-fyller i bitcoin adressen som finns
på bitcoin frog och Voilà?
Citera
2013-11-28, 15:28
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeoTask
Tack för svaret.

Så genom att skicka mitt saldo från Fybse till bitcoin frog så kan jag sedan
därifrån göra överföringar till andra konton?

Om jag förstår det rätt så går jag via Fybse-Uttag-fyller i bitcoin adressen som finns
på bitcoin frog och Voilà?
Vet faktiskt inte vad bitcoin frog är och vad det är du försöker köpa, men ja det är så du överför bitcoinsen till den sidan. Du går alltid in på sidan du vill ha pengarna på först, för att hitta en BTC adress, den matar du sedan in på uttags sidan på den sidan du har bitcoinsen på.

Jag antar att du menar Bitcoin fog, där handlar du väl inte saker vad jag vet? Det är en tjänst för att anonymisera dina coins ytterligare, alltså en såkallad tumbler.
Citera
2013-11-28, 15:28
Bannlyst
nån som kan vara trevlig o säga hur mycket btc jag kan köpa för 2000kr på FYB-SE för tillfället? aldrig använt det innan bara kapiton
Citera
2013-11-28, 15:30
Medlem
Citat:
Vet faktiskt inte vad bitcoin frog är och vad det är du försöker köpa, men ja det är så du överför bitcoinsen till den sidan. Du går alltid in på sidan du vill ha pengarna på först, för att hitta en BTC adress, den matar du sedan in på uttags sidan på den sidan du har bitcoinsen på.

Jag antar att du menar Bitcoin fog, där handlar du väl inte saker vad jag vet? Det är en tjänst för att anonymisera dina coins ytterligare, alltså en såkallad tumbler.

Okej. Har du tips på annan sida där jag kan föra över bitcoins med ändamålet att
använda dem för handel av varor? Som är förhållandevis anonym.
Citera
2013-11-28, 15:49
Medlem
knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardCore_
nån som kan vara trevlig o säga hur mycket btc jag kan köpa för 2000kr på FYB-SE för tillfället? aldrig använt det innan bara kapiton

använd sök, både jag och några andra har redan förklarat detta i denna tråden.
Citera
2013-11-28, 16:11
Medlem
bananasvennes avatar
Så kan det gå

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/slangde-harddisk-for-50-miljoner-kronor_8773982.svd
Citera
2013-11-28, 16:20
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Så kan det gå

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/slangde-harddisk-for-50-miljoner-kronor_8773982.svd
Haha aa fyfan alltså..

Denna norrman lär ha blivit lite gladare iaf :-) - http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/natets-osannolika-miljonarer_8718428.svd?sidan=2
Citera
2013-11-28, 16:21
Bannlyst
Edit var dum
Senast redigerad av HardCore_ 2013-11-28 kl. 16:35.
Citera
2013-11-28, 16:32
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardCore_
Ok så om jag fattar rätt skriver jag in 1btc samt mina 2lax?
Då bjuder du 2 tusen för 1bitcoin vilket är väldigt mycket under marknadspriset, vilket gör att du kommer få vänta tills någon erbjuder sig att sälja för 2000. Du kan ju alltid kolla typ andra marknaders priser, tex. Bitstamp/Mtgox och sen lägga bud utifrån dom. Eller alltid kolla orderboken (https://www.fybse.se/orderbook) för att noggrannare kunna se vad folk är villiga att betala just där.
Senast redigerad av Baski 2013-11-28 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in