2013-11-28, 10:58
Bannlyst
Ni som sålt era Bitcoins, vart gjorde ni det? Btcx.se känns lite segt då det tar så mycket i avgift
Samt att man måste sälja minst en BTC.
Senast redigerad av Muppenro 2013-11-28 kl. 11:01.
Citera
2013-11-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Ni som sålt era Bitcoins, vart gjorde ni det? Btcx.se känns lite segt då det tar så mycket i avgift
Jag sålde lite på fybse igår. Väldigt bra sida, har dock inte fått pengarna än men står att man får räkna med upp till 3 dagar.
Mvh
Citera
2013-11-28, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jag sålde lite på fybse igår. Väldigt bra sida, har dock inte fått pengarna än men står att man får räkna med upp till 3 dagar.
Mvh
Hur fungerar det? Antar att de för över pengarna till din bank? Hur mycket tar de i avgift? Minimumgräns?
Citera
2013-11-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankerdank
Vad är det som får er att tro att en krasch är på gång? De goda nyheterna har efterlöst varandra det senaste och även om det nuvarande värdet delvis är uppbyggt av spekulationer tror jag inte det är någon större risk.

klart det är en stor risk att värdet är uppbyggt av spekulationer.

Dumpat någon bitcoins blir det som inflation och kan man inte köpa knark med bitcoin så finns inte valutan längre skulle jag gissa på.

Litecoin ökar i värde med ser jag så att bitcoin är cappat på 21miljoner ser jag knappt som relevant längre eftersom tusentals kopior kommer dyka upp som är identiska... Eller kan jag ha fel här?
Citera
2013-11-28, 13:16
Medlem
Vad är smartast att göra om man skulle vilja sälja sina bitcoins och ta ut sina cash från ex. BTC-e eller liknande site?

Överföra sina bitcoins till en svensk sida och sälja dem där, därefter överföra sek till sin svenska bank. Eller kanske sälja direkt på sidan till antingen euro/dollar och därefter överföra på något vis till sin svenska bank. Kanske överföra till paypal. Ska man betala skatt om man överför till sitt svenska konto eller hur fungerar det? Någon som har tips?
Citera
2013-11-28, 13:24
Medlem
Fick mina pengar från fybse idag, gjorde en utbetalning igår. Grymt bra sida där allt flyter på och ett plus är att det både finns orderbok och man kan förvara btc/sek på sidan.
Citera
2013-11-28, 13:28
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
klart det är en stor risk att värdet är uppbyggt av spekulationer.
Visst beror värdet till stor del på spekulation. Det betyder ju inte att Bitcoin är övervärderat som investering, eller inte har ett inneboende värde.

Citat:
Dumpat någon bitcoins blir det som inflation och kan man inte köpa knark med bitcoin så finns inte valutan längre skulle jag gissa på.
Varför har du fått för dig att värdet skulle vara baserat på droghandel? När Silkroad försvann började kursen stiga. Troligen just därför att det då var uppenbart att droghandeln inte hade så stor inverkan.

Citat:
Litecoin ökar i värde med ser jag så att bitcoin är cappat på 21miljoner ser jag knappt som relevant längre eftersom tusentals kopior kommer dyka upp som är identiska... Eller kan jag ha fel här?
Visst kan man skapa kopior. Man kan skapa kopior på samtliga internetprotokoll.
Citera
2013-11-28, 13:42
Medlem
Citat:

Det är ett vanligt missförstånd att tro att 21 miljoner bitcoins inte räcker till. Antalet har inte någon betydelse (så länge som slutliga mängden är känd), eftersom varje bitcoin räknas med 8 decimaler. Och jag tror att det går att ändra på protokollet för att utvidga antalet decimaler om det skulle behövas.
Senast redigerad av Clopaderian 2013-11-28 kl. 13:44.
Citera
2013-11-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian
Det är ett vanligt missförstånd att tro att 21 miljoner bitcoins inte räcker till. Antalet har inte någon betydelse (så länge som slutliga mängden är känd), eftersom varje bitcoin räknas med 8 decimaler. Och jag tror att det går att ändra på protokollet för att utvidga antalet decimaler om det skulle behövas.

Men hur ändrar man i protokollet? Vem är det som bestämmer det är ju ingen som bestämmer väl?
Senast redigerad av alababa 2013-11-28 kl. 13:47.
Citera
2013-11-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alababa
Men hur ändrar man i protokollet? Vem är det som bestämmer det är ju ingen som bestämmer väl?
En av styrkorna med Bitcoins är att den går att förändra. Exakt vad som går att ändra vet jag inte, men du kan hitta processen för hur det görs på https://en.bitcoin.it/wiki/BIP_0001

I och med att bitcoins går att förändra, så ökar chansen för att bitcoins kommer att vara den teknik som "vinner". Ifall en ny idé är bra eller nödvändig, går den att införa.
Citera
2013-11-28, 14:30
Medlem
Man blir ju lite ledsen att man nu har gjort av med sammanlagt 40 000:- värde av bitcoins.. Ifall man bara visste och hade tömt alla konton man hade.. Men men, det är lätt att vara efterklok..
Citera
2013-11-28, 14:44
Medlem
Baskis avatar
Nu är även stampen över 1000$ sträcket :-) ATH på 1045.04$
Senast redigerad av Baski 2013-11-28 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in