2013-11-27, 10:44
Medlem
elizadeaths avatar

Det kanske hade gått om inte tomas quick dragit tillbaka alla sina "minnen" och att de till slut kom på att det går att plantera minnen hos personer, att många blivit falskt anklagade osv. En normal åklagare skulle nog dra åt sig öronen fort som fan om en person med schizofreni och tidigare psykoser/psykotiska drag kom med en sån historia.
Krasst sett kan hon ha anmält sin bror eller vem det nu var, i ett försök att få ut skadestånd då hon saknade pengar. Över tid kan historien bara växt och blivit värre & värre. Kanske ett försök att skapa intresse kring hennes böcker och få uppmärksamhet, man vet aldrig när just den historien kan komma till användning. Eller ligga till last.
Citera
2013-11-27, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Det kanske hade gått om inte tomas quick dragit tillbaka alla sina "minnen" och att de till slut kom på att det går att plantera minnen hos personer, att många blivit falskt anklagade osv. En normal åklagare skulle nog dra åt sig öronen fort som fan om en person med schizofreni och tidigare psykoser/psykotiska drag kom med en sån historia.
Krasst sett kan hon ha anmält sin bror eller vem det nu var, i ett försök att få ut skadestånd då hon saknade pengar. Över tid kan historien bara växt och blivit värre & värre. Kanske ett försök att skapa intresse kring hennes böcker och få uppmärksamhet, man vet aldrig när just den historien kan komma till användning. Eller ligga till last.

Precis. Åklagare lär vara väldigt skeptiska i framtiden när personer kommer dragande med sådana historier. Ingen vill bli förknippad med en Ulf eller T.Q.-liknande historia. Och i Bernys fall är det bara normalt att ifrågasätta hennes trovärdighet, som ju är lika med noll.

Hennes kommande bok lär aldrig se dagens ljus, det spelar ju ingen roll om hon ändrar till en fiktiv berättelse, alla kommer veta att hon först använde termen självbiografi om den.

Förresten, jag har läst Spökflickan och i den drogas det påstådda offret med Coca Cola innan övergreppen äger rum, har inte Berny sagt någonstans att hon fick Stesolid med läsk för att lugnas inför övergreppen?
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-27 kl. 13:22.
Citera
2013-11-27, 13:32
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Förresten, jag har läst Spökflickan och i den drogas det påstådda offret med Coca Cola innan övergreppen äger rum, har inte Berny sagt någonstans att hon fick Stesolid med läsk för att lugnas inför övergreppen?

sökte snabb i tråden och fick inget svar på den frågan. dock tror jag det kan stått i hennes "journal" som hon skrev själv, ska kolla en extra gång.
Citera
2013-11-27, 13:36
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
ur "journalanteckningen"

"När pat var tio eller elva år gammal började modern ge av sina egna bz till patienten, till att börja med varje kväll men inom kort gav hon pat av sina egna Stesolid-tabletter (supp?) flera gånger om dygnet i höga doser. Detta enligt patienten för att pat skulle hålla sig lugn och passiv under sexuella övergrepp av manliga familjemedlemmar som förekom i hemmet dagligen. "

det fetstilta - ofta man nämner sådant i en medicinsk journal som många läkare har insyn i (eller?)??

Inget om läsk där, men inget heller om hur hon blev neddrogad.
Citera
2013-11-27, 13:42
Avslutad
Citat:

Hmm..Kanske jag som minns fel. Jag har några skärmdumpar på blogginlägg som har tagits bort nu, ska titta på de.

Och "dagligen"? Jaha, skedde det i husets fängelsehåla då?
Citera
2013-11-27, 13:46
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:

Det står ju att hon blir nerdrogad med stesolid/diazepam men vad menas med "supp?" efter? Suppositorier? Är det en anteckning till sig själv från "läkaren" om spekulerar i att hon skulle fått stesoliden i rektalt?
Citera
2013-11-27, 13:51
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det står ju att hon blir nerdrogad med stesolid/diazepam men vad menas med "supp?" efter? Suppositorier? Är det en anteckning till sig själv från "läkaren" om spekulerar i att hon skulle fått stesoliden i rektalt?

Så skulle jag i alla fall tolka det. Supp är ju förkortning av suppositorier.... Men varför skulle en läkare behöva spekulera om patienten talar sanning?
Citera
2013-11-27, 13:52
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Hmm..Kanske jag som minns fel. Jag har några skärmdumpar på blogginlägg som har tagits bort nu, ska titta på de.

Och "dagligen"? Jaha, skedde det i husets fängelsehåla då?

Har Berny systrar?
Citera
2013-11-27, 14:05
Avslutad
Citat:
Har Berny systrar?

Hon, Ella, som har skrivit i tråden tidigare, och som skickade ett brev till B, som B fick spel över. Heter hon inte Elisabeth eller liknande i verkligheten?
Citera
2013-11-27, 14:11
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Hon, Ella, som har skrivit i tråden tidigare, och som skickade ett brev till B, som B fick spel över. Heter hon inte Elisabeth eller liknande i verkligheten?

Ah ok. Undrade mest för att de borde märkt något eller tom blivit utsatta själva. För det är ju märkligt att en hel familj (och så stor som hennes verkar vara) skulle ha missat det här under alla år. Speciellt om det pågick dagligen.
Citera
2013-11-27, 14:12
Medlem
Citat:

Hon har två äldre systrar, två (eller tre?) äldre bröder och en lillebror. Berny är näst yngst.
Citera
2013-11-27, 14:14
Avslutad
Citat:
Ah ok. Undrade mest för att de borde märkt något eller tom blivit utsatta själva. För det är ju märkligt att en hel familj (och så stor som hennes verkar vara) skulle ha missat det här under alla år. Speciellt om det pågick dagligen.

Ja. Mina tankar exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in