Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Det som är väldigt fascinerande är att hur dåligt hon (och många andra som bloggar) än mår så har de alltid tid att ta bilder på sin "ångest" och lägga upp på internet. Till och med när de är "psykotiska" så tar de bilder där de skriker framför en spegel och sedan upp med det på nätet. Hur fixar de det? Hur kan ens första tanke vara när man har ångest som inte liknar något och är psykotisk att ta bild på det? För att inte tala om hur de klarar av att ladda upp bilden på nätet. Detta finner jag mycket märkligt.
Jag, som är sjukskriven, skulle aldrig orka göra dessa saker när jag har varit psykotisk eller haft mycket stark ångest. Det är liksom det sista jag tänker på.
håller med!
är sjuk själv (paranoid schizofreni) men jag får inte betald taxi för det eller nåt annat random som miss B får för att hennes sjukdom är så "svår".
nej. jag tar bussen dit jag ska även fast chaffisen ser ut som en demon för mig (om jag haft en dålid dag).
inte heller dricker eller festar jag.
jag tar bara antipsykotiska ingen benso men jag dricker inte.
som schizofren så förvärras psykotiska symptom av alkohol.
jag har post-traumatisk stress (växte upp i krig och blev misshandlad av alkisfarsa hela uppväxten).
men inte fan går jag runt och super och festar om vartannat/skryter om flashbacks som jag lider av dagligen.
jag får så starka flashbacks att jag kan gråta och skrika hysteriskt i timmar.
tjejer som berny gör mig illa till mods - hon är ju ett skämt.