2013-06-19, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Den 4e juli 2006 på hennes bdb är hon ute och ser ut att må jävligt bra. Skulle en person med svår PTSD kunna spexa så på bilder?

Jag har aldrig haft en psykisk sjukdom själv men jag har under många år jobbat nära personer som varit psykiskt sjuka. Jag har så svårt att tro att man klarar av att göra allt hon gjort: gå på festivaler, blogga, skriva böcker, festa, etc, etc, om man verkligen mår så pissdåligt och är diagnosticerad med diverse olika psykiska åkommor.

Enligt min erfarenhet har de som verkligen mår riktigt dåligt problem att ens klara av att leva överlag. Jag säger inte att Berny inte är psykiskt sjuk, men alla hennes lista på diagnoser och problem börjar på riktigt tappa fattningen. Finns det något hon INTE lider av?
Citera
2013-06-19, 15:47
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Har jag väl aldrig påstått? men anser du själv att en person med så komplex missbrukshistoria som berny påstår sig ha ska ha en medicin som hon missbrukat i flera år och uppenbarligen inte kan hantera?

Hennes läkare anser det och det är många med missbrukshistoria som trots allt får och behöver narkotikaklassad medicin. Är det inte en köpt läkare lovar jag dig att han tvekade med receptblocket.
Citera
2013-06-19, 15:49
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hennes läkare anser det och det är många med missbrukshistoria som trots allt får och behöver narkotikaklassad medicin. Är det inte en köpt läkare lovar jag dig att han tvekade med receptblocket.

Jo, man får ju hoppas det :/ men köpta läkare har hon ju haft förr
Citera
2013-06-19, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Jag har aldrig haft en psykisk sjukdom själv men jag har under många år jobbat nära personer som varit psykiskt sjuka. Jag har så svårt att tro att man klarar av att göra allt hon gjort: gå på festivaler, blogga, skriva böcker, festa, etc, etc, om man verkligen mår så pissdåligt och är diagnosticerad med diverse olika psykiska åkommor.

Enligt min erfarenhet har de som verkligen mår riktigt dåligt problem att ens klara av att leva överlag. Jag säger inte att Berny inte är psykiskt sjuk, men alla hennes lista på diagnoser och problem börjar på riktigt tappa fattningen. Finns det något hon INTE lider av?

Det som är väldigt fascinerande är att hur dåligt hon (och många andra som bloggar) än mår så har de alltid tid att ta bilder på sin "ångest" och lägga upp på internet. Till och med när de är "psykotiska" så tar de bilder där de skriker framför en spegel och sedan upp med det på nätet. Hur fixar de det? Hur kan ens första tanke vara när man har ångest som inte liknar något och är psykotisk att ta bild på det? För att inte tala om hur de klarar av att ladda upp bilden på nätet. Detta finner jag mycket märkligt.

Jag, som är sjukskriven, skulle aldrig orka göra dessa saker när jag har varit psykotisk eller haft mycket stark ångest. Det är liksom det sista jag tänker på. Jag skulle heller aldrig palla med festivaler, fester, umgänge osv hela tiden. Jag orkar knappt borsta tänderna regelbundet.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-19 kl. 16:03.
Citera
2013-06-19, 16:04
Medlem
shws avatar
"Journalanteckningen" är så uppenbart skriven av Berny själv. Det är alldeles för mycket "tycka synd om" för att en läkare ska ha skrivit det där.
Citera
2013-06-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det som är väldigt fascinerande är att hur dåligt hon (och många andra som bloggar) än mår så har de alltid tid att ta bilder på sin "ångest" och lägga upp på internet. Till och med när de är "psykotiska" så tar de bilder där de skriker framför en spegel och sedan upp med det på nätet. Hur fixar de det? Hur kan ens första tanke vara när man har ångest som inte liknar något och är psykotisk att ta bild på det? För att inte tala om hur de klarar av att ladda upp bilden på nätet. Detta finner jag mycket märkligt.

Jag, som är sjukskriven, skulle aldrig orka göra dessa saker när jag har varit psykotisk eller haft mycket stark ångest. Det är liksom det sista jag tänker på.

håller med!
är sjuk själv (paranoid schizofreni) men jag får inte betald taxi för det eller nåt annat random som miss B får för att hennes sjukdom är så "svår".
nej. jag tar bussen dit jag ska även fast chaffisen ser ut som en demon för mig (om jag haft en dålid dag).
inte heller dricker eller festar jag.
jag tar bara antipsykotiska ingen benso men jag dricker inte.
som schizofren så förvärras psykotiska symptom av alkohol.
jag har post-traumatisk stress (växte upp i krig och blev misshandlad av alkisfarsa hela uppväxten).
men inte fan går jag runt och super och festar om vartannat/skryter om flashbacks som jag lider av dagligen.
jag får så starka flashbacks att jag kan gråta och skrika hysteriskt i timmar.
tjejer som berny gör mig illa till mods - hon är ju ett skämt.
Citera
2013-06-19, 16:26
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
"Journalanteckningen" är så uppenbart skriven av Berny själv. Det är alldeles för mycket "tycka synd om" för att en läkare ska ha skrivit det där.

Nu är jag ju ingen expert på journalanteckningar, men jag håller med, det är något som inte klingar helt riktigt med den där anteckningen, men jag kan inte sätta fingret på vad det är, men nått är det..
Citera
2013-06-19, 16:32
Medlem
Citat:
Nu är jag ju ingen expert på journalanteckningar, men jag håller med, det är något som inte klingar helt riktigt med den där anteckningen, men jag kan inte sätta fingret på vad det är, men nått är det..

jag stör mig på "benzodiasepiner" när det stavas med S. Det vet väl läkare om någon?
Citera
2013-06-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw

Jag har rätt så många journaler hemma, både från somatiken och psykiatrin. Inte någonstans står det skrivet om mig på det sättet som Bernys är, varken öppenvård, slutenvård, akutvård, husläkare. I så fall skulle detta vara ett utlåtande till någon från en läkare som berny hade och inte en journalanteckning. Att det skulle vara en journalanteckning köper jag inte.
Citera
2013-06-19, 17:13
Medlem
Språket i journaler är väl dessutom mer sakligt, kortfattat och till stora delar förkortningar. Känner spontant att hon försökt, och kört på någon förkortning - men det håller inte. Dessutom är det alldeles för långt och detaljerat om saker som jag inte tror (<- obs!) läkare skulle ge så mycket för.

Jag tror snarare att något däri kan vara sant men att hon snarare skrivit ihop texten själv, utvecklat den vidare från originalet och lagt till tycka synd om-faktorn.
Citera
2013-06-19, 17:18
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
"Jag har komplex PTSD med DID."

DID, ännu en diagnos tillagt på listan. haha, så totalt löjligt.
Hon har faktiskt antytt. både när hon skrev här i tråden och i sina böcker, symptom som tyder på DID. Så jag är inte förvånad om hon har fått en sån diagnos.
Citera
2013-06-19, 17:23
Medlem
doris123s avatar
Citat:

ur "journalanteckningen"

"När pat var tio eller elva år gammal började modern ge av sina egna bz till patienten, till att börja med varje kväll men inom kort gav hon pat av sina egna Stesolid-tabletter (supp?) flera gånger om dygnet i höga doser. Detta enligt patienten för att pat skulle hålla sig lugn och passiv under sexuella övergrepp av manliga familjemedlemmar som förekom i hemmet dagligen. "

det fetstilta - ofta man nämner sådant i en medicinsk journal som många läkare har insyn i (eller?)??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in