2013-11-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Ah ok. Undrade mest för att de borde märkt något eller tom blivit utsatta själva. För det är ju märkligt att en hel familj (och så stor som hennes verkar vara) skulle ha missat det här under alla år. Speciellt om det pågick dagligen.

Det verkar ju rätt osannolikt att Berny ensam (och varför just hon i så fall av alla syskon) skulle blivit utsatt och de andra syskonen märkte inget (eller som i Bernys "journal" deltog själva i övergreppen)... Hon pratar bara smörja.
Citera
2013-11-27, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det verkar ju rätt osannolikt att Berny ensam (och varför just hon i så fall av alla syskon) skulle blivit utsatt och de andra syskonen märkte inget (eller som i Bernys "journal" deltog själva i övergreppen)... Hon pratar bara smörja.

Alla i familjen avfärdar henne som ett nut case. Det är osannolikt att övergreppen endast skulle varit riktade mot Berny. Nä, det hela är så konstigt att det inte är rimligt.
Citera
2013-11-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Alla i familjen avfärdar henne som ett nut case. Det är osannolikt att övergreppen endast skulle varit riktade mot Berny. Nä, det hela är så konstigt att det inte är rimligt.

Thomas Quick anklagade också sina föräldrar och bröder för sexövergrepp och två av bröderna skulle dessutom deltagit i morden... Hans familj sa också hela tiden att han var sjuk och hittade på. Dessvärre blev han trodd, men i och med allt som framkommit nu om hans terapi och "bortträngda minnen" om övergrepp i barndomen, kommer det bli betydligt svårare för andra attention-whores att bli trodda.
Taskigt för bjärndöd....
Citera
2013-11-27, 15:32
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Så skulle jag i alla fall tolka det. Supp är ju förkortning av suppositorier.... Men varför skulle en läkare behöva spekulera om patienten talar sanning?

Nä exakt. Varför skull en läkare sitta och spekulera i en journal och samtidigt anteckna detta när han bara kan fråga henne rakt ut om hon fick svälja dem eller om det var suppar. Sen kan man ju undra var morsan fått suppar ifrån. Om hon nu fick stesolid för sina neurotiska besvär så lär hon ju inte fått dem i supp-form utan vanliga tabletter. Äh det är bara jättekonstigt hela grejen...
Citera
2013-11-27, 19:28
Medlem
Antitrinitarians avatar
Nån mer som minns att hon hade sin pappa som vän på Facebook ett tag? Han kommenterade ofta hennes statusar om att han blev glad åt att hon verkade må bättre och att hon börjat skriva igen. Hon svarade honom lika kärt, och minns jag inte helt fel så var det "puss och kram" och sådär också. Jag minns inte exakt när detta var, men ganska snart efter Nicklas död i alla fall. Det jag undrar är när hon fick för sig att börja avsky honom igen? Var det när hon bodde hos Bengt, eller hur hänger det ihop?
Citera
2013-11-27, 19:31
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Nån mer som minns att hon hade sin pappa som vän på Facebook ett tag? Han kommenterade ofta hennes statusar om att han blev glad åt att hon verkade må bättre och att hon börjat skriva igen. Hon svarade honom lika kärt, och minns jag inte helt fel så var det "puss och kram" och sådär också. Jag minns inte exakt när detta var, men ganska snart efter Nicklas död i alla fall. Det jag undrar är när hon fick för sig att börja avsky honom igen? Var det när hon bodde hos Bengt, eller hur hänger det ihop?

Jag vet att jag tjatar om pengar, men pengar är roten till allt ont

Hon kanske behövde pengar, fick det av sin familj och när det inte passade längre (dvs, ny lägenhet, diagnos osv) började hon dilla om "R" igen? Plus att skadestånd kanske ger en del om det handlar om sexuella övergrepp, har dock ingen koll på sånt.
Citera
2013-11-27, 20:17
Medlem

Nu har Berny EN MAN efter sig igen!
Men hon är stark och "står emot" för hon är "psykiskt sjuk och borde vara på psykakuten om hon bara hade haft hundvakt". Så hon orkar VERKLIGEN inte tänka på sex!
Citera
2013-11-27, 20:25
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:

Nu har Berny EN MAN efter sig igen!
Men hon är stark och "står emot" för hon är "psykiskt sjuk och borde vara på psykakuten om hon bara hade haft hundvakt". Så hon orkar VERKLIGEN inte tänka på sex!

Kan inte mystiske mannen ta hand om hunden då, om hon nu mår så dåligt? Eller personalen?
Stackars vovve, se matte bli antastad när hon mår sådär dåligt
Citera
2013-11-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hon, Ella, som har skrivit i tråden tidigare, och som skickade ett brev till B, som B fick spel över. Heter hon inte Elisabeth eller liknande i verkligheten?

Hon har fem syskon. Två storebröder och en lillebror, samt två systrar
Ella är dock inte syster till berny.
(Ändrade min text för att den kunde missuppfattas som att jag spekulerade i annan användares identitet)
Senast redigerad av transparent113 2013-11-27 kl. 20:28.
Citera
2013-11-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Hon har fem syskon. Två storebröder och en lillebror, samt två systrar
Ella är dock inte syster till berny.
(Ändrade min text för att den kunde missuppfattas som att jag spekulerade i annan användares identitet)
Jo, Ella är syster till Berny. Hon har t o m skrivit det, och sitt riktiga namn i tråden så det borde väl vara okej att skriva?
Citera
2013-11-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Jo, Ella är syster till Berny. Hon har t o m skrivit det, och sitt riktiga namn i tråden så det borde väl vara okej att skriva?

Hennes lillebror har dessutom bekräftat här på flashback att hon är den hon utger sig för att vara.
Deras inlägg finns på sidan 300-302 här i tråden.
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-11-27 kl. 20:51.
Citera
2013-11-27, 20:50
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Hennes lillebror har dessutom bekräftat här på flashback att hon är den hon utger sig för att vara.

... och ingen av dem bekräftade B:s påstående om rituella övergrepp...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in