Från skvallerbloggen:
Citat:
Nu har Berny själv sagt (eller det var snarare jag som råkade tjuvlyssna...) att "R" är nedlagd i brist på bevis. Frågan är, fanns det några bevis överhuvudtaget? Förutom Bernys ord mot hela hennes familj och halva Vatikanen.
Men att en sekt våldfört sig på henne är ju annars top news, riktigt bra påhittat där!
Självfallet är det något fel på hennes familj, hennes fader och hans övertro, men att hela familjen skulle delta för att våldta och, vad-det-nu-var, Berny år efter år, varför? Det är ett fruktansvärt skämt från hennes sida och jag förstår att ingen i hennes familj vill ha med henne att göra.
Hon har väl dessutom knappt bott hemma längre än tills hon blev 15? När skulle allt detta ägt rum? Jag förstår att gör man en anmälan 15 år senare i den grad hon beskrivit det hela så skulle en stor rättegång vara lika med ett stort skämt.
Hon hade bara "Sveriges bästa advokat" som hon träffade 2 gånger och grät ut hos polisen en gång. Så det är därför det inte går att hitta någon utredning kring det, för det fanns knappt någon. Och verkligen ingen RÄTTEGÅNG där det tas upp i en rättssal.
Hur ska hon tysta ner den här lögnen som hon malt på om i ett år nu? Vad kommer efter "R"?
Jag tror inte det ens har med hennes "schizofreni" eller om hon nu har någon psykossjukdom att göra. Hon är sjuk för hon vill bara ha REN JÄVLA UPPMÄRKSAMHET.
En sak slog mig precis. Elisa och Berny tog upp kontakten igen efter många år i slutet på sommaren förra året. Var det inte ungefär då det här snacket om R började (i mycket vaga termer)? Jag tycker det verkar väldigt mycket som att Elisa varit inblandad i sin rättsprocess och detta har "inspirerat" Berny (typ: "Jag också! Jag har också varit med dom hemska grejer! Ännu mer hemska grejer! Asså typ det värsta ever! Se på mig! Jag också!")
Dessutom: i Hannes Råstams dokumentärer om fallet Ulf så är det en bok som går runt black flickorna på behandlingshemmet, som innehåller många detaljer som sedan återkommer i hennes förhör. Häromdagen stod jag och läste på baksidan av Kråkflickan och insåg hur jäkla mycket som för tankarna till Bernys prat senaste året. Religiös pedofili, incest, multipla personligheter.... Ett citat på baksidan löd något i stil med "hur mycket kan en människa utstå innan hon själv upphör att vara människa och blir ett monster", något jag är nästan säker på att Berny skrivit på sin blogg. Vad tror ni? Någon som läst böckerna? Är de inspirationen och "förklaringen" till "R"?