2014-03-05, 13:58
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Nej. Men som vanligt ska hon överdriva och överdramatisera allting, finns liksom ingenting i hennes liv som INTE är överdrivet.

Och som vanligt ska ni förminska och förlöjliga allting, finns liksom inget i hennes liv som ÄR speciellt och fint enligt er.
Citera
2014-03-05, 16:30
Medlem
Denosynliges avatar
Och som vanligt så håller hon på att FÖRSTÖRA PRECIS ALLT.

Men sluta förstöra då! Trodde aldrig jag skulle säga detta till någon som är psykiskt sjuk för att det i vanliga fall hade varit respektlöst men skärp dig för fan! Sluta knarka!
Citera
2014-03-06, 15:51
Medlem
kupochans avatar
Det är något som inte riktigt stämmer när det gäller Bernys kriminella liv. Jag har alla (tror jag...jag har från Göteborgs tingsrätt, Malmö tingsrätt och Södertörns tingsrätt) hennes domar, och de stämmer inte riktigt in med hur hon har framställt dem.
Samt att det finns ett mystiskt fall 2008 där hon inte hade begått ett brott, men verkar som hon förlorat en stor (?)rättegång.

Första gången hon kom in i belastningsregistret var när hon stal tv (och annat) med Niklas. Där fick hon faktiskt villkorligt. Men kort EFTER det begick hon ett till brott i Stockholm där en av åtalspunkterna var narkotikabrott. Men inget om det hon skrev i bloggen - "innehav av heroin och amfetamin".

Kanske hon har rätt när hon säger att vi inte riktigt har "hela bilden ".

Edit; ursäkta om jag skriver spretigt, skriver från mobilen, samt ska jag försöka pussla ihop allt lite noggrannare. Då återkommer jag med en bättre överblick.
Citera
2014-03-06, 16:02
Medlem
What´s new. B skriver om sig själv i tredje person. Ett tydigt tecken på megalomani, men det vet vi redan eller hur, även s.k. "färskingar".
Förhoppningsvis lämnar hon ifrån sig hund vilken dag som helst nu. Varför ska den lida?
Och det enda som är en vettig åtgärd för Bernys skull är ett års 12-stegsbehandling. Inget geggande med substitutknark och gulligull, nej, hon behöver lära sig bli vuxen och bryta ned sitt sjuka ego.
Citera
2014-03-07, 10:41
Medlem
kupochans avatar
Diskussionen huruvida missbruk är en sjukdom eller ej är väldigt omdebbaterad och intressant. Det finns många trådar där man kan ta den, men här tycker jag vi håller oss till skvaller om Berny.

Edit; ingen diss mot någon av er.
Citera
2014-03-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Diskussionen huruvida missbruk är en sjukdom eller ej är väldigt omdebbaterad och intressant. Det finns många trådar där man kan ta den, men här tycker jag vi håller oss till skvaller om Berny.

Det har du alldeles rätt i. Ber om ursäkt.

Angående Berny då, hon verkar ha gått all-in för att skriva om Theus på sin facebook nu. Känns som en desperat handling för att övertyga "massan" om att hon klarar av att ta hand om honom.
Vilket jag ju i och för sig kan förstå att hon gör.

Jag har lite svårt att förstå riktigt varför hon bor i ett lss-boende?
Vad är det "exakt" hon behöver stöd och hjälp med?
och jag vet såklart att det beror på hennes aspergersdiagnos att hon fått det.
Men VAD i hennes påstådda aspergers gör att hon är i behov av hjälp från personal?
Någon som kan förklara hur sånt här funkar?
Citera
2014-03-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labru
Det har du alldeles rätt i. Ber om ursäkt.

Angående Berny då, hon verkar ha gått all-in för att skriva om Theus på sin facebook nu. Känns som en desperat handling för att övertyga "massan" om att hon klarar av att ta hand om honom.
Vilket jag ju i och för sig kan förstå att hon gör.

Jag har lite svårt att förstå riktigt varför hon bor i ett lss-boende?
Vad är det "exakt" hon behöver stöd och hjälp med?
och jag vet såklart att det beror på hennes aspergersdiagnos att hon fått det.
Men VAD i hennes påstådda aspergers gör att hon är i behov av hjälp från personal?
Någon som kan förklara hur sånt här funkar?

Jag jobbar själv som stödassistent på ett LSS-boende för personer med neuropsykiatriska funktionshinder (alltså autism, Aspergers, ADHD m.m.) Man får inte en plats på grund av att det finns "exakta" saker man behöver hjälp med, det står exempelvis inte i utredning/beslut att "person X måste ha hjälp med att handla eftersom hen har Aspergers". Det brukar vara mer luddigt, en textsvada om vad personen inte klarar av i sin vardag vilket oftast är en hel del saker. Sammantaget ska utredningen helt enkelt komma fram till att personen inte klarar av att ta hand om sig själv/sitt hem om hen inte får det stöd som det innebär att bo på ett boende med personal tillgänglig hela dagen.

Är verkligen usel på att förklara, någon annan får gärna göra det bättre.
Citera
2014-03-08, 20:21
Medlem
Denosynliges avatar
Undrar vars Theus är när hon prostituerar sig
Citera
2014-03-08, 21:02
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Undrar vars Theus är när hon prostituerar sig

Antagligen hemma ensam i x antal timmar eller i värsta fall släpar hon med hundstackaren när hon är med torskar.
Citera
2014-03-08, 22:04
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibeaver
Antagligen hemma ensam i x antal timmar eller i värsta fall släpar hon med hundstackaren när hon är med torskar.

Såvida hon inte bjuder hem torskarna...
Citera
2014-03-08, 22:41
Medlem
Undrar hur det går till egentligen..sånt här med prostitution?

Fast...Näe, vill man egentligen veta det? Fy fan alltså, så jävla tragiskt alltihop. En som blivit stampad och pissad på som barn växer upp och fortsätter misshandeln av sig själv självmant och ingen gör något för att stoppa det utan flk hetsar på istället och utnyttjar läget. Jag mår illa nu.
Citera
2014-03-08, 23:23
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Såvida hon inte bjuder hem torskarna...

Det skulle jag ju inte heller förvånas över...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in