2013-11-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Det är väl inte ens uppenbart om det var GM eller BO som hade grå jacka?
Larmoperatören verkar ju vara en komplett jubelidiot.
Varför frågade inte operatören för det första om uppringarens namn?
Man kunde ju även tänka sig att skicka ambulans eller trodde operatören att det var ett fyllesamtal?
Håller med, jäkla pajas till larmoperatör.
Citera
2013-11-26, 22:36
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Betyg är offentliga, de brukar dessutom innehålla ett datum (tentadagen).

Någon som kikat på den misstänktes betyg?

Titta bakåt i tråden så får du både länkar och analyser.
Citera
2013-11-26, 22:37
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Totalt ointressant och säkert redan någon som påpekat detta men utskriften från samtalet missar ett "kom igen" från uppringaren i hans sista replik.
Citera
2013-11-26, 22:38
Medlem
Jag tror fortfarande att själva kniven är central i utredningen.
Om man bortser från DNA så finns det säkert någon (om än svag) koppling till MGM. Hur många icke hantverkare springer omkring med morakniv kl 5 på morgonen?

Teorierna att någon skulle blivit arg på BO på festen känns fel, hur skulle GM hunnit få tag på en kniv innan BO försvunnit?
Citera
2013-11-26, 22:49
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Det är väl inte ens uppenbart om det var GM eller BO som hade grå jacka?
Larmoperatören verkar ju vara en komplett jubelidiot.
Varför frågade inte operatören för det första om uppringarens namn?
Man kunde ju även tänka sig att skicka ambulans eller trodde operatören att det var ett fyllesamtal?

Du har rätt vi har inte ens en aning om vem som bar den grå jackan BO eller GM eller ingen alls.

/Provokatör
Citera
2013-11-26, 22:54
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Teorierna att någon skulle blivit arg på BO på festen känns fel, hur skulle GM hunnit få tag på en kniv innan BO försvunnit?

Vilda spekulationer från min sida:
-GM kanske hade något otalt med BO sedan tidigare och får syn på BO när han anländer till festen.
-Eller så blev han osams med BO tidigt under festen.

GM kommer på att han har en kniv hemma och tar sig snabbt hem för att hämta kniven och återvänder till festen. Han har bestämt sig för att åtminstone skrämma Per och väntar tills han lämnar festen för att sedan följa efter honom.
Citera
2013-11-26, 23:08
Medlem
SebbeStockholms avatar
Har hittat en intressant alternativ GM om RO visar sig vara oskyldig (vilket jag misstänker).

Har några grejer som behöver kollas upp under morgondagen för att se om min bild av denna person som tänkbar GM stärks eller försvagas.
Citera
2013-11-26, 23:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeStockholm
Har hittat en intressant alternativ GM om RO visar sig vara oskyldig (vilket jag misstänker).

Har några grejer som behöver kollas upp under morgondagen för att se om min bild av denna person som tänkbar GM stärks eller försvagas.

Visst, men oskyldiga gärningsmän får allt ha en del grunder innan man pekar ut dom i en tråd.
Ett tips bara är att låta polisen sköta den biten, så det inte blir en tråd med utpekande av halva Stockholm för det vore verkligen synd.
Citera
2013-11-26, 23:13
Medlem
SebbeStockholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Visst, men oskyldiga gärningsmän får allt ha en del grunder innan man pekar ut dom i en tråd.
Ett tips bara är att låta polisen sköta den biten, så det inte blir en tråd med utpekande av halva Stockholm för det vore verkligen synd.

Ingen risk. Så korkad är jag inte.
Citera
2013-11-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Jag tror fortfarande att själva kniven är central i utredningen.
Om man bortser från DNA så finns det säkert någon (om än svag) koppling till MGM. Hur många icke hantverkare springer omkring med morakniv kl 5 på morgonen?

Nja, att kvista ner till östermalm, ev sibyllegatan, och tillbaks går väl på 20 min, och sen stå och vänta på PH och följa efter längs valhallavägen är väl inte helt orimligt.

Tre frågor vi behöver svar på:
1 var bodde mgm den aktuella tiden?
2 när lämnade han festen?
3 hade mgm och PH någon interaktion och hur var i så fall sinnesstämninge?
Citera
2013-11-26, 23:15
Medlem
moderskepps avatar
Det verkar som om många förutsätter att MGM befann sig på festen. Detta finns det ju inga uppgifter om. Jag tror att tillställningen var ganska sluten och att sannolikheten att han befann sig där är låg.
Citera
2013-11-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Du har rätt vi har inte ens en aning om vem som bar den grå jackan BO eller GM eller ingen alls.

/Provokatör

Tror inte heller det är så viktigt. Höstnatt, gatubelysning, allt ser grått ut utom möjligtvis svart. Den kan varit allt utom svart eller möjligtvis kritvit, nada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in