2013-11-25, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Sorry. Extremt sen på bollen

No probs. Det är fortfarande högintressant.
Citera
2013-11-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Sorry. Extremt sen på bollen
Det är inte så lätt att veta, det står ju på SVTPlays sida att inslaget laddades upp idag kl idag 13.37. Men det är precis som någon påpekade ett gammalt inslag. SVT förbereder sig väl för morgondagens Veckans Brott: http://www.svt.se/veckans-brott/debatt-om-quickfallet-i-veckans-brott På programsidan kan man se att dom har lagt upp inslaget, längst ner av tre videoklipp.

Citat:
... Dessutom, senaste nytt kring mordet på KTH-studenten.

TISDAGEN 26 NOV, 21.00-21.30.
Citera
2013-11-25, 18:04
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Men kan vi inte lämna henne utanför. Hon har garanterat inte med saken att göra och behöver säkert jobba på i lugn och ro om nu inte RO kan jobba. Och såmhar hon ett litet barn att ta hand om.

Absolut. Hon har inte med saken att göra. Sen kan det väl ioffs vara intressant att den misstänktes fru jobbar på en thaisalong med tveksamt rykte.

Anledningen till att jag tycker detta är intressant är det spekuleras i att RO skulle mördat Häggström i en svartsjukeaffär.

Tycker infon att frun jobbar på thaisalong motsäger detta. För RO är ingen idiot. Han vet givetvis vad som försegår på dessa ställen. Att han, om han nu är mkt svartsjuk skulle tillåta att sin fru pysslade med detta anser jag vara helt uteslutet.

Sen går det väl ioffs inte att utesluta att RO har ekonomiska intressen i branschen som kanske uppväger svartsjukan.
Citera
2013-11-25, 18:06
Medlem
Per var skriven på Ekerö men enligt GW bodde han bakom ridskolan, får inte ihop det? Stundentboende eller inneboende? Mig veterligen har det aldrig funnits studentläghenheter där.

Är uppväxt i området och var 16 när Per blev mördad, Swartlings ridskola gick folk in för att punda i skydd av mörkret. Jag har alltid misstänkt att ringaren är mördaren, även om man är 22 kan man prata som en 40 åring.

Jag tror RO stod antingen vid grillen i mitten av Valhallavägen alt vid Vaxholm/Norrtälje bussarna ser Per vackla ser sin chans att få ett enkelt rånbyte följer efter och i höjd med Lidingö vägen ser Per att han blir förföljd kutar vidare 100 meter försöker skaka av rånaren genom att springa in på Swartlings ridskola lyckas inte hoppa över stängslet (rätt högt och är man berusad är det inte helt enkelt) rånaren hinner ifatt det blir tumult Per blir knivhuggen. Sen kan det eventuellt ha funnits en pundare inne på området som ser allt och springer till närmsta kiosk (på den tiden hade väl knappt någon mobil vad jag minns) larmar polisen. Men det kan lika gärna varit GM som ringt.

När släpps förundersökningsprotokollet? Ska bli intressant vad dom har på RO jag tror det blir väldigt svårt att fälla om man INTE har något dna som kopplar RO till kniven.
Citera
2013-11-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Per var skriven på Ekerö men enligt GW bodde han bakom ridskolan, får inte ihop det? Stundentboende eller inneboende? Mig veterligen har det aldrig funnits studentläghenheter där.

Är uppväxt i området och var 16 när Per blev mördad, Swartlings ridskola gick folk in för att punda i skydd av mörkret. Jag har alltid misstänkt att ringaren är mördaren, även om man är 22 kan man prata som en 40 åring.

Jag tror RO stod antingen vid grillen i mitten av Valhallavägen alt vid Vaxholm/Norrtälje bussarna ser Per vackla ser sin chans att få ett enkelt rånbyte följer efter och i höjd med Lidingö vägen ser Per att han blir förföljd kutar vidare 100 meter försöker skaka av rånaren genom att springa in på Swartlings ridskola lyckas inte hoppa över stängslet (rätt högt och är man berusad är det inte helt enkelt) rånaren hinner ifatt det blir tumult Per blir knivhuggen. Sen kan det eventuellt ha funnits en pundare inne på området som ser allt och springer till närmsta kiosk (på den tiden hade väl knappt någon mobil vad jag minns) larmar polisen. Men det kan lika gärna varit GM som ringt.

När släpps förundersökningsprotokollet? Ska bli intressant vad dom har på RO jag tror det blir väldigt svårt att fälla om man INTE har något dna som kopplar RO till kniven.

Om och när åtalet kommer så skickas FUP in till domstolen.

Han är häktad i fyra veckor. Om inte förundersökningen klar redan då och åklagaren anser att det krävs fortsatt utredningstid så kanske åklagaren begär omhäktning.
Citera
2013-11-25, 18:19
Medlem
ColaKexs avatar
Att RO beskrivs som en skötsam kille med drag åt nördhållet kan ju ha gjort att han lyckats lura med sig PH in på området runt Swartlings ridskola då Per inte såg honom som något hot? Och helt plötsligt sliter RO fram en kniv och attackerar Per besinningslöst.
Citera
2013-11-25, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii

.

Gärdet är fullt av just studentbostäder.

RO passar inte riktigt in än, baserat på den bild av duktig student som målas upp, men det får mig bara tvivla mer på att RO är så helylle som det verkar.
Jag tror att nattbussarnas hållplats vid Ö.St. mot Vaxholm inte är helt oviktiga dvs. RO var på väg hem och fick se PH som han retat sig på antingen tidigare eller just den kvällen.
Senast redigerad av korean 2013-11-25 kl. 18:52.
Citera
2013-11-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
De där papprena som du hänvisar till är skit. Det enda de två smurfeerna har gjort är att sänka intravariansen på en för dem känd testmängd. Detta innebär essentiellt att de maximerar felklassificeringar för fall som inte ingår i testmängden. Eller med andra ord så är det skit och detta framgår med all tydlighet av deras skit-presentation, skit-abstrakt och skit-papper.

Förövrigt har du nog läst fel, de försökte hävda att de gjort stora förbättringar för att de tog en testmängd som de själva skapat för sin metod och jämförde med två existerande metoder varvid de hävdade att de sänkt den falska acceptansraten från 15% till 4% på ett perfekt datamaterial. Inte bra alls, särskilt som begreppet "falsk acceptans" bara är en liten del av felmängden.

Slutligen är det som så att högre upplösning på ljudet bara leder till mer brus för metoderna att anpassa utöver de existerande begränsningarna hos alla typer av matematiska system byggda på linjärkombinationer.

Det var bara ett snabbt försök att hitta någon slags data på i vilken region state of the art ligger idag istället för att som dig bara spekulera på tunn luft, hur forskningsfältet ser ut som helhet har jag lite svårt att avgöra på 5 minuters googlande, så långt har du inte belagt något du säger med någon slags referenser till aktuell forskning.

Spännande att du rakt av kan avgöra den rätta filter- & samplingsfrekvenserna utan att känna till effektdistributionen i mänskligt tal, är det något slags 6:e sinne du besitter? Vi kanske piper som någon slags fladdermöss också i övertonsregistret och 20-100 kHz är skitintressant att studera för identifieringsändamål, vad vet jag?

Du skjuter också helt brevid målet, den som sitter häktad nu är inte rutinerad poliskund och om han är skyldig har han inte någon typ av personlighetsstörning som gör att det är lugnt och fint inombords är nog ångetsnivån hyffsat hög nu, ett SKL-utlåtande på +1 rätt använt av förhörsledaren kan knäcka kamelens rygg och få denna att kvittra som en kanariefågel. Eller du kanske tror att den misstänkte i det läget börjar resonera kring Heisenbergs osäkerhetsprincip? Även som indicium kan en skitanalys duga, för resten av bevisen är inte på mycket högre nivå, när man har undersökt vittnesutsagor så har man ju kommit fram till att typ 50% är egna fantasier haha. Och domare som alla hade självbilden av ofelbara professionella lögndetektorer gissade inte bättre än vem som helst när man undersökte saken lite mer vetenskapligt.
Citera
2013-11-25, 18:46
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Inte bara RO som drog in deg till familjen.

www.dahla-thaimassage.com
Menar du att hustrun hade med denna salong att göra så får du gärna komma med en källa mer än en länk till deras hemsida.
Citera
2013-11-25, 18:52
Medlem
_Jago_s avatar
Bumpar mitt inlägg med funderingar jag gärna skulle vilja ha synpunkter på:

Slängdes knivslidan innan mordet talar det för att GM förföljde Per ett anta hundra meter med kniven redo. Antingen såg han Per med pengarna i affären (finns vittnen som såg en man iakta Per?), eller följde han efter Per ända från KTH-festen.

Det mindre troliga scenariot att knivslidan slängdes efter mordet kan vi nästan utesluta.

Det talar snarare för ett rån mord utfört av SOS-ringaren, som vad jag förstått kunde hittat en telefonkiosk närmare än den han verkligen ringde från? Han ville kanske ha ett längre försprång när väl polis tillkallats?

Hur många gånger knivhöggs Per?
Citera
2013-11-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Absolut. Hon har inte med saken att göra. Sen kan det väl ioffs vara intressant att den misstänktes fru jobbar på en thaisalong med tveksamt rykte.

Anledningen till att jag tycker detta är intressant är det spekuleras i att RO skulle mördat Häggström i en svartsjukeaffär.

Tycker infon att frun jobbar på thaisalong motsäger detta. För RO är ingen idiot. Han vet givetvis vad som försegår på dessa ställen. Att han, om han nu är mkt svartsjuk skulle tillåta att sin fru pysslade med detta anser jag vara helt uteslutet.

Sen går det väl ioffs inte att utesluta att RO har ekonomiska intressen i branschen som kanske uppväger svartsjukan.
Du verkar minst sagd förvirrad i dina spekulationer och antydningar om thaidamer. Jag bor i Thailands massage högborg Pattaya och ca 85% av massageshopparna vägrar att beröra vissa delar. Har även kompisar vars fruar öppnat massage i SE och de säljer inte sex som du fantiserar om som ett runkmotiv kanske? Skärp dej och sluta vilseleda tråden med att baktala MGM.

Mina fakta från i morse står sig forfarande. Hur hittar jag detta inlägg, tack!
Citera
2013-11-25, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Bumpar mitt inlägg med funderingar jag gärna skulle vilja ha synpunkter på: [spoiler]

Hur många gånger knivhöggs Per?

Han hade stickskador över princip hela kroppen samt avvärjningsskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in