2013-11-23, 17:46
Medlem
Jag var på KTH-festen den aktuella kvällen. La märke hos två individer, en kortklippt och en långhårig kille med grön jacka. De pluggade inte på KTH utan på SU. De hotade mig och min polare och slängde sen upp en flaska i taket så att den gick i tusen bitar. De måste varit påtända på amfetamin eller någon annan CS. Någon som har en bild på RO från -96?
Citera
2013-11-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
39-åringen och hans familj genomgår något riktigt jobbigt nu. Dessutom fläks hans liv alltmer ut här, inklusive dom närståendes. Det vore bra om tråden åtminstone höll sig till sanningen. Det är generationen ovanför 39-åringen som ansvarar för efternamnsbytet, vilket redan har påpekats några gånger i tråden. Det förnamn du kritiserar är väl dessutom ett släktnamn. Man kan knappast lasta ett barn för att dennes föräldrar bytte efternamn antingen innan man var född eller när man bara var några år gammal.

Om han är skyldig har han ju bara sig själv att skylla som inte erkänt skiten direkt, då hade han sannolikt suttit av straffet vid det här laget och ingen familj med fru och barn hade blivit drabbad i efterhand.
Citera
2013-11-23, 17:47
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Du kanske kan tänka dig att PMa allt det där
Orkar inte hålla på med PM. Han begärs häktad imorgon och då kommer det upp mer här i tråden
Citera
2013-11-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Det är möjligt att den bilden, om nu någon målat upp en sådan, stämmer helt, men det kryllar av människor som försöker ha en snygg fasad utåt utan att för den skull ha begått brott.

Det ska dock påpekas att namnbytet inte var RO's eget val, det gjordes innan han ens fyllde tonåring, eventuellt är han född med namnet.

Om man ska överanalysera, vilket alltid är kul, så kan det vara så att hans föräldrar hade mindervärdeskomplex och att det inte dög att inte heta något som inte lät lite löjligt adligt, varför man bytte namn till det som jag upplever det, smått hysteriska wanna-be adligvalet Oxen stra*nd. Någonstans kan det också förklara sonens eventuella rån av P, han ville helt enkelt skaffa stålar för att vara så "fin" som familjen kämpade för att vara. Och för det krävs kosing.
Citera
2013-11-23, 17:58
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forcipiger
Jag var på KTH-festen den aktuella kvällen. La märke hos två individer, en kortklippt och en långhårig kille med grön jacka. De pluggade inte på KTH utan på SU. De hotade mig och min polare och slängde sen upp en flaska i taket så att den gick i tusen bitar. De måste varit påtända på amfetamin eller någon annan CS. Någon som har en bild på RO från -96?
Om detta stämmer så är det högintressant.

Kan de ha varit fler än 2 i sällskap men bara två som utmärkte sig?
Citera
2013-11-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
I det här fallet pekar i princip allt på att det är mördaren/ringaren/[39-åringen] som sitter anhållen och blir häktad i morgon.

Eller på måndag, som jag påpekat tidigare. När personer anhålls en torsdag efter lunch är det inte ovanligt att häktningsförhandlingen hålls på måndag, så slipper jourhavande åklagare och jourhavande rätt hantera häktningen under helgen.
Citera
2013-11-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forcipiger
Har du hört av dig till polisen med denna information?
Citera
2013-11-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Ok! Berätta hur du kom fram till den slutsatsen, vilket "intryck" fick dig att tänka så?

Hans adrenalin bara sprutar (på gränsen till chockad), låter som att han har druckit lagom mycket, även dragit nån "lina". Sen på nära håll bevittnat en mycket otäck händelse alt utfört dådet helt själv. Sen har han tillryggalagt nån (?) km. Men han måste haft bra kondition, troligen fotbollsspelare eller annan liknande idrott med tanke på att han fortfarande lyckdes tala skapligt med sos-operatören.
Senast redigerad av P-o-beln 2013-11-23 kl. 18:23.
Citera
2013-11-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Hans adrenalin bara sprutar, låter som att han har druckit lagom mycket, även dragit nån "lina". Sen på nära håll bevittnat en mycket otäck händelse alt utfört dådet helt själv. Sen har han tillryggalagt nån (?) km. Men han måste haft bra kondition, troligen fotbollsspelare eller annan liknande idrott med tanke på att han fortfarande lyckdes tala skapligt med sos-operatören.
Kom igen, man vet ju inte hur lång tid det tog för ringaren att ta sig från brottsplats till telefon. Fotbollsspelare
Citera
2013-11-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Kom igen, man vet ju inte hur lång tid det tog för ringaren att ta sig från brottsplats till telefon. Fotbollsspelare

Jag menar att han hade bra grundkondition, ingen överviktig herre. Och dum kan du vara själv. Idiot.
Citera
2013-11-23, 18:30
Medlem
Kollade igenom tråden med stort intresse då jag är bekant med BOs dåvarande flickvän vid mordet. Har iofs inte umgåtts de senaste åren, men man håller ju ändå lite koll.
Jag blev lite störd av en tidigare post med skärmdump från GMs facebook. En av de som är listade som "vänner" vet jag rörde sig i samma kretsar som jag och flickvännen något år efter mordet. Vet inte hur nära de kände varandra, och det kan ju vara ett sammanträffande.
Det är ju en liten värld, men lite kusligt är det

Här är skärmdumpen en gång till

http://i42.tinypic.com/vg5tmd.jpg
Citera
2013-11-23, 18:31
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Hittade precis 3 bilder till
Tror det kan vara samma som jag har. Kan vara bra att ta backup i alla fall. En nätstädning är inte osannolik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in