2013-11-25, 12:00
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Aha, tack. Trodde inte att det vart svårigheter med btc-e.

För övrigt så kan man väl med stor säkerhet säga att något kommer ha ersatt bitcoin år 2040 och det är väl först vid den punkten som dess reella värde blir bestämt? Tänker att det är först då som själva utbudet i egentlig mening är ändligt. Bitcoin kännns iaf inte som en stensäker långsiktig investering i dagsläget.
Men hur intressant vore livet om man stendäkert blev ekonomiskt oberoende? Kan ju inte sitta och lukta på blommorna i 80 år.
Citera
2013-11-25, 12:06
Medlem
Spaz.s avatar
Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tagit att bli verifierad användare på MtGox.Com?
Laddade precis upp foto av Körkort samt en teleräkning med min adress etc.

Har inget intresse av handel med bitcoins, utan "råkade av en slump" komma över 1.364,99 btc via ett spelforum som hade mbtc som valuta för handel inom och mellan olika onlinespel, när 1btc var ungefär 7kr?

Nu idag är mina 1,365 btc värda 7500kr enligt svenska kursen på MtGox,
detta är mkt pengar för mig i dagens läge och jag behöver dem verkligen. Med tanke på senaste tidens rusning och berg-och-dalbana så är jag orolig att det är "en bubbla" som kan spricka under dom "upp till tio arbetsdagar" det tar enligt MtGox att bli verifierad, så att jag inte hinner få ut mina mbtc i traditionell valuta "i tid "

Finns det snabbare sätt att betala ut, vad säger ni?
tack på förhand
Citera
2013-11-25, 12:13
Medlem
CowGates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tagit att bli verifierad användare på MtGox.Com?
Laddade precis upp foto av Körkort samt en teleräkning med min adress etc.

Har inget intresse av handel med bitcoins, utan "råkade av en slump" komma över 1.364,99 btc via ett spelforum som hade mbtc som valuta för handel inom och mellan olika onlinespel, när 1btc var ungefär 7kr?

Nu idag är mina 1,365 btc värda 7500kr enligt svenska kursen på MtGox,
detta är mkt pengar för mig i dagens läge och jag behöver dem verkligen. Med tanke på senaste tidens rusning och berg-och-dalbana så är jag orolig att det är "en bubbla" som kan spricka under dom "upp till tio arbetsdagar" det tar enligt MtGox att bli verifierad, så att jag inte hinner få ut mina mbtc i traditionell valuta "i tid "

Finns det snabbare sätt att betala ut, vad säger ni?
tack på förhand

Ptjaa.. Du kan ju alltid växla via BTCX.se, eller localbitcoins. Finns massa att välja bland.
Citera
2013-11-25, 12:22
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CowGate
Ptjaa.. Du kan ju alltid växla via BTCX.se, eller localbitcoins. Finns massa att välja bland.
Okej, är BTCX.se (http://btcx.se/plnbok/connect.php) så nära instant jag kan komma?
för det var mig en ruskig prissättning dom hade i jämförelse...
Citat:
Vi säljer för: 5 559 SEK
Vi köper för: 4 995 SEK

Jag får såklart väga risken med att vänta på att bli verifierad mot bekvämligheten och tryggheten att lägga ordern direkt. Men är BTCX mitt bästa alternativ inom sverige avseende Tid>Trygghet>max profit?
Citera
2013-11-25, 12:24
Medlem
hajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
Okej, är BTCX.se (http://btcx.se/plnbok/connect.php) så nära instant jag kan komma?
för det var mig en ruskig prissättning dom hade i jämförelse...

Jag får såklart väga risken med att vänta på att bli verifierad mot bekvämligheten och tryggheten att lägga ordern direkt. Men är BTCX mitt bästa alternativ inom sverige avseende Tid>Trygghet>max profit?

Mig vetterligen har MtGox problem med utbetalningar. Så kör btcx eller bitstamp.
Citera
2013-11-25, 12:37
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CowGate
http://www.latimes.com/business/la-fi-hiltzik-20131124,0,1228879.column#axzz2leXPaa5z

Sjukt rolig artikel i LA Times idag. Kolumnförfattaren är uppenbarligen en clown som varken förstår prissättning eller BitCoins.

Inte så farlig tycker jag. Har läst mycket värre.

Citat:
Much of the discussion of bitcoins today focuses on whether the digital currency is doomed, or here to stay. Asking the question that way will give the wrong answer. Bitcoins themselves may or may not survive, but the technology that spawned them certainly will. Ice cream shop owners around the world can bet on it.

Kan man väl hålla med om?
Citera
2013-11-25, 12:54
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haj
Mig vetterligen har MtGox problem med utbetalningar. Så kör btcx eller bitstamp.

Okej, undviker isf MtGox.
Bitstamp kräver verifiering, id-handling + hemadress/id bevis (räkning)
Btcx kräver detsamma för belopp över 4000sek

Hade hoppats på att få lägga en säljorder innan lunchen var slut men det verkar som att jag kan glömma det...
Blir att hålla tummarna att priset inte kraschar innan jag blivit verifierad någonstans då.

tack för hjälpen
Citera
2013-11-25, 13:27
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Skrev att det är best å köpa BTC och göra exit ifrån mtgox i den har tråden redan i Juni? Japp. Good luck alla som fortfarande har mtgoxUSD och mtgoxBTC...

Vi som var med i April vet att när bubblan spricker är det för sent. Det kommer inte bli så att kursen börjar gå ner och så kan man sälja. Jag tror BTC kan gå till $1000 eller $1200, men det är inte säkert. Kanske vi redan är på toppen, Kina ser ut så (Kina är på 5260 CNY = $862 nu, btw).

Jag har inte en enda BTC just nu. Kanske BTC går mer upp, det är BTC så varför inte. Men jag ser det så att det är bäst å sitta utanför nu. När The Big Crash kommer så går vi rakt till $220 ungefär för sen å konsolidera $300-400 länga (månader). Det är för sent å sälja när det vänder om, som jag skrev så har jag inte en enda BTC och jag rekommenderar å sälja in i styrka mens det fortfarande finns dom som drömmar om fyra siffer USD.

Ett sista tips till alla som handlar BTC: Glöm MtGox (död clowncar). Glöm Bitstamp. Glöm btc-e. Glöm BFX. Sure, MtGox/Bitstamp/BFX/BTC-e spelar någon roll om man handlar där. Men för riktningen är det KINA man måste kolla nu. Ta en snabb titt på http://btckan.com/price så ser ni vad jag menar: MtGox/Bitstamp/BFX/BTC-e == samma volym som den största börsen i Kina, och där finns det fem stora med volym i samma skala. Det är Kina och endast Kina som betyder något for BTC nu. Jag skrev det i August och det är även mer sant nu.

På BTCchina kan man bara göra uttag till kinesiska konton och TenPay, vilken tar 5 dagar att verifiera sig på..
Hur fasiken kommer det sig att den sidan inte har en global bank wire transfer som möjlighet?
Citera
2013-11-25, 13:43
Medlem
Ezels avatar
Tråkigt att läget är som det är med MtGox nu.
Mina BTC sitter där och tyvärr även mina växlade BTC i USD.
Kursen har rusat så mycket så jag vill inte växla in nya BTC för de USD som ligger där. Får helt enkelt hoppas på att kursen antingen störtdyker så det blir "värt" att växla till BTC igen, alternativt hoppas på att MtGox godkänner min account-verification och börjar betala ut pengar igen.

Jag håller fortfarande tummarna på att MtGox reder ut det hela och kommer ikapp med sina verifications och withdraws. Gråter inte blod om allt krashar då summorna är så pass att jag reder ut det, men det vore ju kul om man fick ut sina plus-pengar.
Citera
2013-11-25, 13:48
Medlem
Blev nyss verifierad på MtGox. Tog cirka tre veckor.
Citera
2013-11-25, 13:52
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Tråkigt att läget är som det är med MtGox nu.
Mina BTC sitter där och tyvärr även mina växlade BTC i USD.
Kursen har rusat så mycket så jag vill inte växla in nya BTC för de USD som ligger där. Får helt enkelt hoppas på att kursen antingen störtdyker så det blir "värt" att växla till BTC igen, alternativt hoppas på att MtGox godkänner min account-verification och börjar betala ut pengar igen.

Jag håller fortfarande tummarna på att MtGox reder ut det hela och kommer ikapp med sina verifications och withdraws. Gråter inte blod om allt krashar då summorna är så pass att jag reder ut det, men det vore ju kul om man fick ut sina plus-pengar.
Bara så du vet så händer det med jämna mellan rum att kursen är lägre på Goxen är t.ex. Stampen =)

https://www.flashback.org/sp46235267

Så bara invänta rätt läge, så köper du upp dina USD där, och sedan överför till t.ex Bitstamp =)
Senast redigerad av Baski 2013-11-25 kl. 13:54.
Citera
2013-11-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
På BTCchina kan man bara göra uttag till kinesiska konton och TenPay, vilken tar 5 dagar att verifiera sig på..
Hur fasiken kommer det sig att den sidan inte har en global bank wire transfer som möjlighet?

För att den inriktar sig på den kinesiska marknaden?
Varför tror du sidan är på kinesiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in