Jag har nu följt tråden i ett par dagar och en sak som slår mig är att det är många personer som verkar ha hakat upp sig på vad leif GW har sagt. Vilket förvisso kan förklaras av att många blaskor inte daterar uttalandet han gjorde i veckans brott för två år sedan.
Utgår man ifrån att användaren
Salamanders inlägg är sanna så kände alltså inte Polisen till RO först förrän efter det veckans brott avsnittet. -Det var alltså efter det som rösten blev igenkänd av arbetskollegor, och RO blev alltså sedermera intagen till förhör? (känner inte till de korrekta juridiska begreppen).
Salamander berättar vidare (vilket även bekräftas av leif GWs indicier i veckans brott: "-det finns en anledning att vi inte har kniven med oss här idag") att det finns DNA på kniven. Salamander berättar dock att det ska finns DNA från ytterligare en person.
Detta är det som jag personligen tror är anledningen till att inte RO blir anhållen/häktad redan då 2011. Polis/åklagare vill alltså inte riskera att RO går fri utan väntar istället på att antingen kunna utesluta/höra denna tredje person, eller hitta annan kompletterande bevisning.
Salamanders inlägg:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=609301
Ang. kniven, så vill jag minnas att en annan användare gör gällande att denna hört att RO brukade i självförsvarssyfte bära kniv vid tiden för mordet.