Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-24, 22:59
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Och ni som gnäller på Saga. Martin hade ändå åkt fast med tanke på att bevismaterial saknades osv.

Ja, giftet var ju rätt speciellt och hade precis använts vid ett dussin mord i Malmö-Köpenhamnsregionen. Det var lika bra att inte dra ut på det hela, orsakar ju bara mer lidande för Martin som just i princip förlorat sin familj, fru och en vän (kärlek?) som dog.
Citera
2013-11-24, 22:59
Medlem
Mollgans avatar
Fattar dock inte varför Pernille inte bara bommade igen toalettdörren från utsidan så att Victoria inte kunde ta sig ut. Varför skulle hon stå där inne och diskutera med henne. Jävligt klantigt.

Sen tycker jag att det är synd att serien inte fick ett avslut så att man börjar med ett nytt case nästa säsong. Är så jävla less på den här miljögrejen nu.
Citera
2013-11-24, 23:01
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Ja, giftet var ju rätt speciellt och hade precis använts vid ett dussin mord i Malmö-Köpenhamnsregionen. Det var lika bra att inte dra ut på det hela, orsakar ju bara mer lidande för Martin som just i princip förlorat sin familj, fru och en vän (kärlek?) som dog.
Jo.

Sen om det nu inte var Martin som dödade Jens...är det då inte konstigt att han säger "Vet du att det var jag?" till Saga innan hon har hunnit anklaga honom för något. Och om det inte var han borde han väl ha sagt att det inte var det? Ska bli intressant att se hur man gör i nästa säsong. Vore jävligt trist om han satt inne i fängelset hela säsongen.
Citera
2013-11-24, 23:02
Medlem
Lost-Highways avatar
Är det bara jag som tycker det är lite intressant att danskarna är skurkarna? Svenskar är bara skurkar om de är förvirrade och rädda miljöaktivister eller knäppa brorsor med en incestuös attraktion till sin syster.

Danskarna däremot... kalla, beräknande, våldsamma och handlingskraftiga. Onda.
Citera
2013-11-24, 23:02
Medlem
Mollgans avatar
Verkar vara många som är besvikna på avslutningen på Brons Facebook-sida. Kan förstå det. Jävla sätt att avsluta en serie.
Citera
2013-11-24, 23:03
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
det känns som att manusförfattarna har kollat jävligt mycket på serien 24. Inget fel i det, ska man sno så ska man sno från det bästa.
Citera
2013-11-24, 23:05
Medlem
Krepyts avatar
Angående Laura och hennes pappa för er som undrar

Taget från SVT's chat

Alexander: Den svenska tjejen som pluggade i köpenhamn. Varför dödades inte hon trots att chansen fanns flera gånger? Och vad var kopplingen med hennes pappa, han verkade inblandad?

Hans Rosenfeldt: Hon fördes bort sista gången för att Gertrud skulle kunna experimentera på henne. Hon hade ungefär samma vikt och längd som Victoria. Tyvärr kom den slutsatsen inte med i slutklippningen. Hennes pappa hade inte med något att göra. Det är lite så vi jobbar...
22:13, 24 November 2013
Citera
2013-11-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Verkar vara många som är besvikna på avslutningen på Brons Facebook-sida. Kan förstå det. Jävla sätt att avsluta en serie.

Kan förstå det.

Jag känner mig väldigt kluven till avslutningen. men det gjorde jag iofs när August dog också. Det verkar vara den känsla Rosenfeldt vill att man ska ha. Det är mörk serie det här.

Haha, tänk att vi trodde det skulle bli en romans Saga-Martin. Snacka totalfel
Citera
2013-11-24, 23:09
Medlem
Följde nyss chatten på svt.se, intressant! Nämnde denna tråd också, om de inte redan kände till den så kan de gå in och se hur vi gissat vilt under båda säsongerna:-) Hej Hans, lycka till med säsong 3
Citera
2013-11-24, 23:14
Medlem
arnold123s avatar
Alltså hade Bodil nån inblandning eller försökte Gertrud bara lura Rasmus i slutet?
Citera
2013-11-24, 23:14
Medlem
Traditions avatar
Kanske är tanken att slutet ska vara öppet. Man ska helt enkelt inte veta vem som sköt Gertrud, eller om det finns aktiva terrorister kvar. Inte första gången en film/serie avslutas med att GM (för att använda fb-språk) avrättas av sina egna för att han/hon sumpat uppdraget.

Citat:
Bästa kommentaren från chatten:

Arne: Varför saknas höger backspel på Sagas Porsche 911 77:a, lag på det från 1969?
Henrik Georgsson: Hahaha. Anmäl henne!
22:31, 24 November 2013

Haha
Citera
2013-11-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
2013-10-21, 01:33
Oliver Nordengren känns rätt misstänkt.

Ni kan tacka mig senare!

Cred också till den som såg det där med kaffet och Jens.
Senast redigerad av namram 2013-11-24 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in