Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Såg du inte kvällens avsnitt?

Jo, barnflickan skrek något i stil med att det inte var hon.. men det låter lite otroligt att Saga skulle ha fel när jag tänker efter!
Citera
2013-10-27, 23:43
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous-thx1138
Jo, barnflickan skrek något i stil med att det inte var hon.. men det låter lite otroligt att Saga skulle ha fel när jag tänker efter!
Inte så troligt att erkänna direkt. "Det var inte jag" låter som att skylla på någon annan alternativt att man är oskyldig men VET vem som gjort det. O

En oskyldig skulle väl hellre säga "Jag har inte gjort något/är oskyldig" eller liknande.
Citera
2013-10-27, 23:50
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Varför då?
Förstår du inte vad problemet är....

Jo, hon har väl autism, ursäktar det att man beter sig som en idiot?
Citera
2013-10-27, 23:54
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsblått
Fast Münchhausen by proxy drabbar oftast personer som har hand om barn på ett eller annat sätt så tror inte det var hennes syster utan Sagas mamma som led av sjukdomen. Sagas mamma tillfogade hennes syster så mycket skada att systern därför tog sitt liv. Det är min teori. Synd att man får vänta en vecka på nästa avsnitt bara.
Saga blev nog drabbad hon med, skulle jag tro, men kanske inte lika allvarligt.
Citera
2013-10-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Saga blev nog drabbad hon med, skulle jag tro, men kanske inte lika allvarligt.

Du har nog nånting där. Minns att Saga i ett tidigare avsnitt ordagrant sa till sin sambo om sina föräldrar "dom är inte bra för mig".
Citera
2013-10-28, 00:10
Medlem
FritzDaCats avatar
Tycker att scenen med flåsandet i sängen kändes helt fel och överdriven. Lite koll på vad omgivningen tycker, har faktiskt de med Sagas diagnos.

Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Får inte heller riktigt kläm på den rika kvinnan, förutom att hon är osympatisk värre.
Ja, Tova Magnusson spelar henne riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Sämsta avsnittet i den här omgången. Fyllt med "spännande" men mer eller mindre ovidkommande händelser, falska terrorister, psyksjuka barnvakter och allmänt rörigt.
Du har en poäng - man ska inte överdriva villo- och sidospåren.
Senast redigerad av FritzDaCat 2013-10-28 kl. 00:14.
Citera
2013-10-28, 01:17
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten

Det är nog asperger hon ska föreställas ha. Dumt nog kan man inte bara säga åt drabbade att de ska sluta bete sig som idioter eftersom de själv inte tycker de beter sig så.
Citera
2013-10-28, 04:08
Medlem
GSE_s avatar
Onaniscenen fick mig att garva rakt ut för att den var så jävla dålig.
Citera
2013-10-28, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Vi bör nog alla ha i åtanke Stefan Lindberg, som trots att det länge antyddes motsatsen i slutändan visade sig ha väldigt lite med fallet att göra när allt kom omkring.

Dom försöker aktivt förvirra oss.

Jag tycker också det verkar som om de satsat mer på att plöja upp sidospår den här gången, sidospår som sen plötsligt lämnas....nästan lite för mycket såna kan jag tycka.

Marcus verkar ju inblandad men jag tror inte han är hjärnan bakom vare sig mord eller att göra sig av med lik. Där tänker jag mer att Victoria är styrande på något sätt. Men inte ensam, för det vore för enkelt såhär tidigt i serien. Däremot Gertrud, hon har ju inte setts till på bra länge, varför skulle inte hon kunna vara en kompanjon till Victoria? Och Peter, säkerhetschefen?

Citera
2013-10-28, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten

Ja
Citera
2013-10-28, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Inte så troligt att erkänna direkt. "Det var inte jag" låter som att skylla på någon annan alternativt att man är oskyldig men VET vem som gjort det. O

En oskyldig skulle väl hellre säga "Jag har inte gjort något/är oskyldig" eller liknande.

hmm... ja det e sant, jag tycker det är tråkigt att både anna-dea OCH djurmaskerna som kom till Saga nu kanske har skrivits ur serien. Detta avsnitt började starkt, lite action men tappade sen, och lämnade fler negativa frågetecken än bra. Första säsongen lämnade i alla fall mig med en kall kår, denna säsongen är oerhört bra också, men inte lika twin peaks kuslig. Dock var scenen där julian dödades väldigt obehaglig och en av de bättre hittills.

Det handlar ju om att någon, några, försöker hitta ett botemedel till Victoria. Frågan är vem som är så extremt benägen av att hålla henne vid liv. Victoria själv?
Vad var det för spruta hon tog? Insulin? Hon kanske inte har cancer alls??? Gaaaah så många frågetecken. Skeppsredaren och båtägaren Marcus och Victoria hade enligt Dr:s sida om Broen en fling/flirt för länge sen i skoltiden. Jag tror fan inte hon har cancer jag tror med tanke på hennes personlighet, känslokall osv att hon använder detta för egen vinning..
Citera
2013-10-28, 08:01
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Tycker det var löjligt med djurmaskerna som kom till hotellet. Hur visste de att hon var där? Deet fanns ju ingen mer är Saga som visste det. Löst hopsatt i manus, drog ner avsnittet.

Hon Victoria tog nån injektion, men insulin tar folk i magfläsket. Liknade antropin som i lumpen. Vad var det för spruta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in