Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-20, 15:43
Medlem
Det kan inte vara så enkelt att det är Stefan som är mördaren. Jag
kan fortfarande inte avskriva danskens son, Jag tror han har nånting
att göra med det hela, i alla fall i utkanten,möjligen att han styr någon
att göra dåden. Varför lägger man så mycket tid på honom i serien,där
han sitter vid datorn.
Saga är för skön; "Hur smakade maten"?"Det var inte gott" och så la
hon in en snus.
Citera
2011-10-20, 16:11
Medlem
Ja, nånting är det med sonen. Han är inte GM men nån koppling har han kanske.

Sen är det här kanske OT, och jag har inte sett Masjävlar men hittade ett youtubeklipp: http://www.youtube.com/watch?v=3jYjTDUrwEs&feature=related

Shit, slås av hur annorlunda Helin spelar här jämfört med Saga. Hon har bredd.
Citera
2011-10-20, 16:21
Medlem
Det var ju glasklart att Charlotte och Martin kände varandra sen tidigare. När hon tog av peruken och han strök henne på kinden. Dom två känner varandra sen tidigare. Tror det är Charlotte som chattar med Martins son. Tänker mig om det finns nåt gemensamt barn med i bilden. Charlotte och Martin har ett barn tänker jag?
Citera
2011-10-20, 17:22
Medlem
Manicks avatar
Något som gör att jag inte tror att det är Stefan som är "huvud"mördaren i alla fall, är hur det såg ut hemma hos honom. Stökigt. Det rimmar väl ganska illa med mördarens extrema kontroll-behov och strukturerade planering? Men som han själv sa till Martin, har han ju absolut kommit i kontakt med samhällets skuggsida och ser varje dag de skillnader som görs på "folk och folk". Så han kanske inte tycker att ST gör fel?

Jag undrar också över peruken. Hon ser ju inte klok ut i den!

Tror ni det kan vara så att Lasse absolut skulle ha mötet med just den psykologen (minns inte hans namn), därför att mördaren har gått till honom utan att få någon hjälp?
Citera
2011-10-20, 17:46
Medlem
Kan man se resten av avsnitten i förväg?? Jag tänker om Danmark kanske visar sina före?? Man kan inte vänta ju!
Citera
2011-10-20, 17:59
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Kan man se resten av avsnitten i förväg?? Jag tänker om Danmark kanske visar sina före?? Man kan inte vänta ju!

Bron visas även i Danmark på onsdag. Dock så ligger de ett avsnitt efter. Igår visade de alltså avsnitt 4. Udda att de inte började visa samma vecka. Bor man långt söderut i Sverige så man ju lätt in danska kanaler. Antar att danskarna har lika lätt att få in svensk tv (?) och därmed kan de som vill lätt ligga en vecka före resten av Danmark
Citera
2011-10-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harvey.dent
Bron visas även i Danmark på onsdag. Dock så ligger de ett avsnitt efter. Igår visade de alltså avsnitt 4. Udda att de inte började visa samma vecka. Bor man långt söderut i Sverige så man ju lätt in danska kanaler. Antar att danskarna har lika lätt att få in svensk tv (?) och därmed kan de som vill lätt ligga en vecka före resten av Danmark

Så dom är efter! Hade hoppats på att det varit tvärtom. Man får väl hoppas att avsnitten läcker ut på nåt vis?! Kan ingen på Svt lägga ut avsnitten? Säg.. här!! Allt annat läcker ju ut. Man är så nyfiken..
Citera
2011-10-20, 18:54
Medlem
Coolcittes avatar
Det är antagligen inte Stefan. Ett vanligt knep av manusförfattarna (speciellt när svenska manusförfattare har ett finger med i spelet) att placera ut ett sidospår så Stefan kommer att vara jagad fram tills det är 10 minuter kvar av sista avsnittet och det kommer en gigantisk plot twist och det visar sig vara någon helt annan.

Känns som att perukkärringen är inblandad på något sätt. Dels den där skumma peruken men också att hon lyckades "snärja" Rooeeeeedeee. Det kommer säkert användas emot honom på något sätt senare i serien.
Citera
2011-10-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Det är antagligen inte Stefan. Ett vanligt knep av manusförfattarna (speciellt när svenska manusförfattare har ett finger med i spelet) att placera ut ett sidospår så Stefan kommer att vara jagad fram tills det är 10 minuter kvar av sista avsnittet och det kommer en gigantisk plot twist och det visar sig vara någon helt annan.

Känns som att perukkärringen är inblandad på något sätt. Dels den där skumma peruken men också att hon lyckades "snärja" Rooeeeeedeee. Det kommer säkert användas emot honom på något sätt senare i serien.

Ja, det var nåt med plånboken också som han "glömde". Tog hon nåt därifrån tro
Citera
2011-10-20, 19:46
Medlem
Manick, du kan mycket väl ha rätt i att GM gått till den psykolog som Lasse tog död på utan att få den hjälp han tycker att psykologer ska ge. Därför sade han till Lasse att döda psykologen.

Huvudspåret är som jag ser det att det är en dansk polis som är GM, men om det är så borde vi snart få börja se lite fler av de danska poliserna. Det kommer i nästa avsnitt då de är i Köpenhamn och jagar runt bland prostitutionsstråken enligt hemsidan. Det var obehagligt har Sofia Helin berättat i intervjuer inför seriens sändningsstart.

Då är det väl säkert någon prostituerad eller hallick som stryker med i nästa avsnitt. Men det skulle också handla om poliser som åtalades och friades. Det stärker mig i tron att det är en dansk polis som till slut framträder som GM. Men de har många lösa trådar att nysta samman i andra halvan av serien, manusförfattarna. I nästa avsnitt får Saga direktkontakt med GM, har det också avslöjats på hemsidan, en hemsida på svt,se som för övrigt är mycket informativ och redovisar det vi fått veta under seriens gång, placerar ut platser (ibland lite fel) där viktiga händelser skett och vart huvudpersonerna håller till.

Angående Masjävlar så var det självklart att Sofia Helin inte var en usel skådespelerska, det är manus som gjort Saga så torr och principfast, nästan helt utan minsta humor. Onödigt att ta ut svängarna så mycket när det heller hennes personlighet, det verkar uppenbarligen som att själva huvudfallet räcker mer än väl för att skapa intrig.
Citera
2011-10-20, 20:32
Medlem
Jag gillar Saga dock. Det tog lite tid att vänja sig vid henne, men hon är rätt skön med sitt raka sätt. Helt känslolös är hon ju heller inte då hon exempelvis blir väldigt engagerad till tonen när hon snackade med August om GM och log när hon var ute och raggade. Lite kul också hur hon verkar lära lite av Martin om hur man beter sig. Hon frågade om hon skulle ha hälsat när han pratade i telefon, och när hon sa till Anja vad hon ville höra. Jag tror dock att lärandet borde gå both ways, att han borde lära litegrann från henne om att följa regler i vissa lägen. Martins sätt att brusa upp och klappa till Lasse, även om det inte var hårt, är inte acceptabelt polisbeteende enligt mig.

Såg nån föresten konservationen mellan August och Frida på datorn? Den gick nåt sånt här:

-Vet du vem som var här i kväll? Saga fucking Norén.
-Hon från tv? Hur var hon då?
-Cool. Snygg (tror smuk betyder snygg)
-Så det är MILFS som gäller för dig numera?
-Lol, bara för det så berättar jag inte vad hon sa.

Senast redigerad av griffen 2011-10-20 kl. 20:36.
Citera
2011-10-20, 22:10
Medlem
Vad heter låten i början?

Förjäkla bra serie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in