Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Exakt.
Ah, ja, det var inte meningen. Mordet på orientexpressen är en roman från 1934 som filmats ett gäng gånger. Ledsen att jag nu berättat hur den slutar, tänkte att de flesta redan hört om hur den slutar. Precis som det i den här tråden har refererats till Seven (säsong 1) och hur den slutar. Ska tänka mig bättre för nästa gång.
Citera
2013-11-18, 22:28
Medlem
Fler olösta gåtor: de där bröstimplantaten, kommer vi få någon förklaring på dem?
Citera
2013-11-18, 22:30
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Du säger nåt viktigt här: dom har ägnat en hel del tid åt Viktorias karaktär; jag skulle säga att dom gett henne ett större djup och komplexitet än exempelvis Oliver faktiskt. Då undrar man ju om allt hon var är en red herring (som Stefan Lindberg) eller om det är nåt mer...

Däremot tror jag inte hon planerade konfrontationen med Oliver. Hon var helt enkelt förbannad över vad han gjort (skällt ut Bodil). Hon kunde ju inte veta att svägerskan skulle rädda henne.

Nej, det mötet kändes spontant. Även Oliver agerade nog på impuls; han hade knappast planerat att erkänna där och då och kväva henne med en kudde.

Detta har jag missat. Ok, då fanns det ju en konkret anledning att hon kallade på honom.
Citera
2013-11-18, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Fler olösta gåtor: de där bröstimplantaten, kommer vi få någon förklaring på dem?

Victoria har små bröst, nästn inga alls, koppling?
Citera
2013-11-18, 22:41
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Förra säsongen innehöll många små frågor som aldrig fick svar, många karaktärer som helt plötsligt försvann. Så lägg inte för mycket fokus på att försöka få med alla detaljer. Det kom ju in en helt random miljöterrorist i veckans avsnitt också.

Min teori är att maskerna gör comeback på något sätt. Som ett sätt att knyta ihop säcken..

Den stora frågan är ju hur Oliver har ordnat så att hans syster ska bli den stora hjälten? Det är en mening som jag tror är viktig. Den sammanfattar hela hans plan.
Citera
2013-11-18, 22:51
Medlem
Antagligen genom att smitta ner hela Europa med lungpest och att Viktoria skulle få triumfera med botemedlet eller något sånt.
Citera
2013-11-18, 22:55
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Antagligen genom att smitta ner hela Europa med lungpest och att Viktoria skulle få triumfera med botemedlet eller något sånt.

Det är för ologiskt. Jag fick uppfattningen att hon personligen skulle rädda alla, inte hennes företag. Att det är hon som ska få äran, som ska respekteras
Citera
2013-11-18, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nej, det var 25 år sedan de var ihop, Laura går på gymnasiet.

Victoria erkände att hon blev gravid på gymnasiet eller högstadiet, och Lauras personlighetsdrag är inte helt olika Victorias. Läs på dr:s sida om broen
Citera
2013-11-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Det är för ologiskt. Jag fick uppfattningen att hon personligen skulle rädda alla, inte hennes företag. Att det är hon som ska få äran, som ska respekteras

Haha vadå för ologiskt? Allting Oliver har gjort har ju varit för att bygga Victoria. Varför tror du annars att han försöker sprida lungpest över hela Europa? Att hon som talare på EU-toppmötet får träda fram och säga "det är lugnt, jag tar hand om det här" måste väl vara grandiost nog?

Exempel på något hon personligen skulle rädda alla från?
Citera
2013-11-18, 23:52
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Haha vadå för ologiskt? Allting Oliver har gjort har ju varit för att bygga Victoria. Varför tror du annars att han försöker sprida lungpest över hela Europa? Att hon som talare på EU-toppmötet får träda fram och säga "det är lugnt, jag tar hand om det här" måste väl vara grandiost nog?

Exempel på något hon personligen skulle rädda alla från?

Jag vet inte. men hotet på EU-toppmötet var ju uppenbart inte smittan på flygplanet, det kommer ju något mer eller hur? Eller tror du att hon kommer att hålla sitt tal och allt är lugnt medan Martin och Saga sitter på Ströget och käkar wienerbröd?
Citera
2013-11-19, 05:59
Medlem
Angående medbrottsling: Oliver fick ju ett sms med den där flygplatskillens id "rekna125". Han gick då in i någon bilddatabas och sökte på detta alias och fick upp bilden på bakteriebehållarna. Han fick alltså detta meddelande av någon annan? Någon har tyckt att det var dags att göra flygplansattentatet, och Oliver är den som ser till att det händer? Varför i bilder? Har de inte samma språk? Vad tänker ni andra om detta?

Den fantombild som Ramon hjälpte till med måste ju förresten ha föreställt den där andra forskningschefen, Pascal, i Tyskland. Han var ju tunnhårig, iofs med glasögon. Ska man förstå det som att det var Oliver som orsakade hans dödsolycka?
Citera
2013-11-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Angående medbrottsling: Oliver fick ju ett sms med den där flygplatskillens id "rekna125". Han gick då in i någon bilddatabas och sökte på detta alias och fick upp bilden på bakteriebehållarna. Han fick alltså detta meddelande av någon annan? Någon har tyckt att det var dags att göra flygplansattentatet, och Oliver är den som ser till att det händer? Varför i bilder? Har de inte samma språk? Vad tänker ni andra om detta?

Den fantombild som Ramon hjälpte till med måste ju förresten ha föreställt den där andra forskningschefen, Pascal, i Tyskland. Han var ju tunnhårig, iofs med glasögon. Ska man förstå det som att det var Oliver som orsakade hans dödsolycka?

Men jösses, smset var uppenbarligen från flygplatskillen. Tror du att han monterade kapseln och att det sedan kom någon annan vars enda uppgift var att ta kort på kapseln? Det är klart att han tog bilden själv.

Varför i bilder? För att garantera att han tagit emot och monterat kapseln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in