Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Men varför i hela fridens namn håller mördaren på och lägger ut ledtrådar som den där kodbränningen i munnen?

Om det nu är så viktigt att lämna en kod till polisen av någon ännu okänd anledning, varför göra den så liten och svårfunnen att det är ren flax att polisen inte missar hela skiten?

Ja vad kan idén vara? Ett filnummer/aktnummer på mördaren inom sociala myndigheter? Varför hade Mårten Anker numret , var han något på spåren?
Citera
2015-11-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Åsa är för klen för att orka hänga upp kroppar i ställningar och annat.

Yes men hon kan vara mastermind, dvs hjärnan bakom och ha hjälp av någon/några andra? Kanske Emil inte är helt oskyldig ...
Senast redigerad av Motts 2015-11-15 kl. 22:54. Anledning: Atavning
Citera
2015-11-15, 22:53
Medlem
Drifloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldape
Ja det vet jag ju, men jag trodde ju barnet var marcs och Jeanetts. Jeanette blev ju INTE gravid bara för hon träffa Freddie. Detta är något som inte har sagts rakt ut i serien utan man får reda på det nu. De har sedan länge planerats att hon ska vara surrogatmamma till Freddies barn.
Jag kanske har missat något som redan nämnts i serien, men jag förstår det som att Jeanette valts ut (genom Lucas, som vet att hennes pojkvän har spelmissbruk och att de därför behöver pengar och kommer gå med på dealen) och sedan frivilligt inseminerats med Freddies komponent. Jag tror inte Marc har haft någon mer delaktighet än att diskutera grejen med Jeanette och svurit sin tystnad.
Citera
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motts
I de lugnaste vatten...hon kan konst iaf.. Fast hur det hänger ihop med Helle anker etc då har jag ingen aaaaaning om...fler fd fosterbarn som samarbetar och mördar olika?

vilka av allihop har vetskap om huset?

svaret är ett som är säkert --- Åsa.

Jag tror fan i mig att Claes också är ett av fosterbarnen snart!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Men varför i hela fridens namn håller mördaren på och lägger ut ledtrådar som den där kodbränningen i munnen?

Om det nu är så viktigt att lämna en kod till polisen av någon ännu okänd anledning, varför göra den så liten och svårfunnen att det är ren flax att polisen inte missar hela skiten?

Bra fråga. Jag tänker att det kanske är mer för mördarens egen skull än för polisens. En signatur, oavsett om någon kan läsa den eller ej.
Citera
Medlem
Det måste vara Rasmus Larsson (den unge polisen med hästsvansen) som satt dit Saga. Han har motiv och förmodligen också tekniskt kunnande att göra det. Dödade han Sagas mamma? Svår att säga, vi har ju faktiskt inte fått veta något mer om mammans död.

Vem är då seriemördaren? En tänkbar teori är naturligtvis Claes. Han mördar Annika och planterar att hon är mördaren genom att kidnappa den unge museikillen och flytta över utrustning till hennes hus.
Citera
2015-11-15, 22:54
Medlem
Vad var annars grejen med att claes kom med en spade och en rulle svarta sopsäckar? Slått ner emil, slått ner annika, fixat vid farsans grav?

Det blir bara bättre och bättre 😎😎
Citera
2015-11-15, 22:56
Claes söker upp Morten och berättar att han är hans okände bror. Men Morten var så borta i skallen att även om Claes gett honom ett aktnummer som bevis på släktskapet så skulle Morten förmodligen inte bry sig att kolla upp det. Mortens "bror" kanske sade numret/koden i något sammanhang när de träffades och Morten skrev upp det.
Citera
2015-11-15, 23:01
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeremyXX
Det måste vara Rasmus Larsson (den unge polisen med hästsvansen) som satt dit Saga. Han har motiv och förmodligen också tekniskt kunnande att göra det. Dödade han Sagas mamma? Svår att säga, vi har ju faktiskt inte fått veta något mer om mammans död.

Vem är då seriemördaren? En tänkbar teori är naturligtvis Claes. Han mördar Annika och planterar att hon är mördaren genom att kidnappa den unge museikillen och flytta över utrustning till hennes hus.

jes, det är det

Jag vill också få den snävaste cirkeln att stanna på Claes alt Annika

Bra teori där men tror inte det vore genomförbart i tid att flytta in hela tortyrkammaren på typ samma dag eller närliggande som Annika dels besökte Claes, blev mördad, Emil blev misshandlad av Claes o sen flydde menar du?
Citera
2015-11-15, 23:04
Medlem
Om det inte är skäggiga mannen tror jag på bloggarens man.. han har lite för många kopplingar från början.. han har säkert fler.

Han har även en koppling till Emil och mordet på Helle Anker

Denna pressbilden är lite konstig http://imgur.com/lU5WaQy Varför promotas just dessa?

En helt annan koppling. Motivet har att göra med 'barn som farit illa'. Borde inte Henriks egna familjeliv bli inkopplade på något sätt?
Citera
2015-11-15, 23:05
Medlem
Om det är Claes, varför gör manusförfattaren det så uppenbart med tex spade och plastsäck... Man vill ju bli CHOCKERAD när mördaren avslöjas...
Citera
2015-11-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Om det inte är skäggiga mannen tror jag på bloggarens man.. han har lite för många kopplingar från början.. han har säkert fler.

Han har även en koppling till Emil och mordet på Helle Anker

Denna pressbilden är lite konstig http://imgur.com/lU5WaQy Varför promotas just dessa?

En helt annan koppling. Motivet har att göra med 'barn som farit illa'. Borde inte Henriks egna familjeliv bli inkopplade på något sätt?

Ba teori, jag gillar den. Deras dotter blir väl mobbad i skolan.. Inte för att det spelar någon Roll. Åh nu misstänker jag alla!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in