Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Stabil kurs när det ända valutan används till är att gambla med i princip
Inget backar upp bitcoins eller stoppar andra identiska eller bättre valutor från att användas.
Vilken valuta har något som backar upp den menar du? Jämför bitcoin med guld istället för fiatvalutor, det är mer konstruktivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Finns inget sätt att undvika att folk börjar dumpa bitcoins på marknaden och sänka värdet totalt så lite svårt att prissätta saker seriöst med den valutan men klart det går så länge man kan göra om bitcoin till riktiga pengar.
Finns inget som hindrar detta med någon valuta, inte ens dollarn. En drastisk minskning av förtroende i dollarn skulle få enorma konsekvenser. Man skulle dessutom kunna argumentera för att guld är de enda "riktiga pengar" som finns nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Du får ju räkna in alla avgifter runtom som att växla till bitcoin och el och maskinkostnader etc. som nu subventioneras ordentligt.
Avgifter för att växla valutor har väl inte med bitcoin att göra? Jag pratar om avgiften jag kan använda när jag för bitcoins från en adress till en annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Dålig jämförelse [transistor - radiorör] eftersom Bitcoin inte gör något man inte kunde göra innan. Ja det gick att skicka stora summor pengar även tidigare helt avgiftsfritt över nätet.
Inte direkt utan 3.e part.
Inte utan kostnad.
Inte anonymt (utan någon typ av registrering av konto/ID).
Inte globalt.
Inte utan problem med valuta-växlande.
Inte utan att myndigheter och stater kunde lägga sig i.
Herre gud, hur svårt ska det vara att fatta vad Bitcoin erbjuder och hur revolutionerande detta är?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Dessutom är iningen sanslöst energikrävande precis som att anända gamla rör när det finns transistorer.
Till skillnad från guldgruvor, kort- och kontant-hantering menar du?