Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Tejpen är stark så det går bra om man inte tar i för kung och fosterland. Tejpen har rivits av bit för bit. Tejpens ändamål är att fästa ett bandage på ex ett underben och då lindas det runt benet så pass hårt att bandaget fixeras.
Citat:
=Centurion3|
Rätta mig om jag har fel men var inte tejpen delad med ex kniv alternativt avriven? Varför snuttar och varför blev så stor del kvar på hals och i hår?
I analysen i FUP anser man att tejpen är så svag så den inte kunde utgöra strypningsförsök, så jag tror inte den va stark direkt. Och kirurgtejp är väl ganska elastiskt, och han kan ha satt bitar för att få påsen att fastna, och det är enklare i bitar än i längre bitar som klibbar ihop sig.
Det där är nog inte det bästa tejpen att använda för ändamålet utan det måste ha varit ett jävla fipplande.
Det är inte heller konstaterat hur det har rivits eller klippts eller slitits av.
Han hade inte tid att pilla med resterna och då påsen togs av så ville han nog inte se henne heller.
Jag tror ju att en påse har varit över huvudet och det är vad tejpen skulle vara till, och det fastnade i håret vilket han inte vare sig hade lust eller tid till att ta bort. Det är min teori om tejpen.