Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Elljusspåret minns jag inget om - bara att hon gick Lejonbacksvägen i östlig riktning. I andra förhöret sa hon "asiatiskt utseende" och det är ju den sista utsagan som måste räknas. Om hon nu inte sa "thailändsk" igen i rättegången?
Hursomhelst så stämmer ju ändå inte uppgiften med mobilens överkoppling från 3G till 2G. Jag har dock aldrig uteslutit att VB kan ha lämnat lägenheten för egen maskin och sen blivit ikappåkt av KJ. Men det stämmer dåligt med hans tidsuppgifter i så fall. Jag tycker det mesta talar för att personen vittnet såg var någon annan. Hade det däremot varit någon som sett en asiatisk tjej gå Åbergsleden norrut vid niotiden hade det varit långt mycket mer intressant.
Notera också att vittnet bytte riktning som personen gick i från förhör 1 till förhör 2. Det är suspekt ur vittnespsykologisk synpunkt och kan mycket väl vara en omedveten efterhandskonstruktion. Jag utesluter inte att hon i själva verket såg personen snett bakifrån. När hon får höra om den försvunna VB tänker hon på tjejen hon tyckte såg asiatisk ut och kopplar fullt naturligt ihop iakttagelsen med VB. Efter förhör 1 börjar hon fundera på hur hon kunde se så tydligt att hon såg "asiatisk" ut och hjärnan bestämmer sig då för att den troligaste förklaringen är att personen måste ha gått åt andra hållet.
märkligt!
Att Ks uppgifter om tid inte stämmer verkar inte så konstigt, han har väl ingen koll.
Men skriken+tiden han uppgav+iakttagelsen av asiatisk tjej gör att jag har som alternativ att K och V blev osams, V sticker, K kommer efter för att prata ut eller nåt och så händer det som leder till att K dödar V(?).
Men om vittnet är osäkert tror jag att första huggen/strypningen skedde i lgh, V överlevde och K tar med sig henne i bilen..? Sedan ska han döda henne ordentligt och hugger flera gånger i ryggen så hon verkligen ska dö. Det skedde i skogen någonstans, kanske i värnet. Hon dog inte ändå och lämnades på platsen. K återkommer och då är hon död så då styckas hon och K vet inte var han ska lägga henne, huset kändes bra men han orkar inte slutföra utan lämnar torson i skogen(?)
Sen återkommer han till området upprepade gånger för att kolla att inget syns.
Kanske hade benen en annan placering först, kanske fick han ångest och la dem i huset så folk skulle fatta att hon var död och sluta leta?