2013-11-20, 06:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det stora problemet är ju att ingen på allvar försökt att spräcka hans alibi.

Ett exempel:
Han säger att han suttit och mailat under kvällen efter det att dom kom he. Och under den tid då VB kan ha blivit mördad. Varför inte kolla datorn?
Be honom ta med den på nästa förhör. Och då kolla OM han mailat överhuvudtaget.

Har han inte gjort det måste man ju inse att han sitter och blåljuger dem rätt i ansiktet, och gå vidare med husrannsakan.

Fakta är att han KAN ha utfört detta. Och gräver man lite djupare vilket INTE är gjort, så kan man finna saker som tyder på att han exempelvis träffat VB den 4/5, eller haft en stor möjlighet att göra så. Och att han då ljugit i förhören. Utgår polisen från att han talar sanning? Ska dom göra det?

Nej, vi i tråden har inte lyckats spräcka alibit och inte heller polisen under den vecka de helt fokuserade på MB.

Vi vet inte om dessa åtgärder är gjorda, i så fall ligger de i slasken då det inte är MB som stod åtalad, men om de verkligen misstänkte honom så har de garanterat kollat upp allt sådan runt omkring honom.

Polisen kan ha bett MB om namn på de personer han mailade och förhört dessa, inte helt osannolikt.

Nej, det är inte fakta att han kan ha utfört detta, den faktan lyser helt med sin frånvaro. Istället finns det gissningar och antaganden om att han kan möjligtvis, utifrån sitt svaga alibi, haft möjlighet att utfört detta.

Nej igen, det finns ingenting som tyder överhuvudtaget på att han träffade VB denna dag, det finns tidpunkter runt 16 där det teoretiskt sätt finns en liten lucka på ett antal få minutrar då han eventuellt hade kunnat träffa VB. Det bygger i så fall på ett flertal olika faktorer som vägval, att han överhuvudtaget såg henne och att han även hade tid och möjlighet att stanna.

Men enligt honom själv så har han inte träffat henne denna dag och eftersom det inte är en kritisk tidpunkt så finns inga skäl att ifrågasätta detta.

Nej, polisen kan inte utgå från att någon talar osanning, de ska utgå från den förhördes berättelse och oklarheter och misstankar om osanning redes därefter ut. I MBs fall finns det skäl att vara lyhörd men det finns inga skäl att ifrågassätta hans utsagor bara för sakens skull då inget annat talar för att han är inblandad.
Citera
2013-11-20, 07:09
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Som ett självspelande piano fortsätter MB konspiratörerna att försöka hitta en nål i en höstack - som även den är oklar om den finns.
Kan inte Quarrell bilda en ny grupp och ta med sig "de omöjliga" in i en ny tråd och kalla den som exempel Mission Impossible i Boden. Därmed upphöjer vi denna tråd till en faktatråd och kan lägga 500 andra inlägg i slasken.
Det jag försökt utbilda slaskarna om är att det är omöjligt att utföra en sådant här uselt dåd om man inte är exempelöst psykiskt störd. Det kan ju en 7-åring begripa.
Dessutom tror jag att slaskarna inte har någon erfarenhet av att vara gifta. De förstår inte spelreglerna vad som händer i ett äktenskap om en person vänsterprasslar.
Det har väl inte i rättshistorien existerat att man mördar OCH STYCKAR sin söta unga älskarinna som man har så mycket trevligt med - bara för att bibehålla en uttjänt kärring i sitt eget äktenskap?
Vad är det för logik i det? Ingen alls. MOTIVET saknas därför - men det tycks inte alla singlar här i tråden ha begripit.

I övrigt hänvisar jag till Fakta
https://www.flashback.org/p45890674#p45890674

Det fetade: där har du fel trots din erfarenhet av äktenskap. Det finns många sådana fall dokumenterade i kriminalhistorien, särskilt i den amerikanska. Styckning är väl mindre vanligt men t o m i lilla Sverige finns det i modern tid åtminstone ett exempel.
Studierektorn i Örebro mördade och styckade sin fd älskarinna då hon blev ett hot mot hans nuvarande relation.

För det mesta slängs inte en gammal uttjänt kärring bort för en ung "söt" älskarinna.
Det finns saker i ett äktenskap som väger tyngre än en tillfällig flirt.
Lojalitet, respekt, social status mm. En gammal uttjänt kärring kan ha betydligt mer att ge än en ung "söt" tjej som inte skyr nåra medel för att förstöra ett äktenskap.
Jag sätter "söt" inom citationstecken för "söt" ligger i betraktarens öga i detta fall. Enbart.

De flesta äktenskap forsätter faktiskt trots otrohet. Att du anser att man slänger bort en gammal uttjänt kärring för en ung "söt" galen tjej är tragiskt att läsa. Dina spelregler gäller som tur är inte för alla.

Jag tillhör inte de som tror att MB är skyldig. Jag ser honom tvärtom som ett offer för en hänsynslös stalker och utpresserska. Hans otrohet är inte brott, däremot är hans lilla "söta" vänsterprassel kriminell.
Stalking kan ge upp till fyra års fängelse, utpressning ända upp til sex år i sina grövsta former.
Och MB var inte det enda offret, fler offer fanns. Det finns dokumenterat.
Senast redigerad av LaScala 2013-11-20 kl. 07:12.
Citera
2013-11-20, 07:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det fetade: där har du fel trots din erfarenhet av äktenskap. Det finns många sådana fall dokumenterade i kriminalhistorien, särskilt i den amerikanska. Styckning är väl mindre vanligt men t o m i lilla Sverige finns det i modern tid åtminstone ett exempel.
Studierektorn i Örebro mördade och styckade sin fd älskarinna då hon blev ett hot mot hans nuvarande relation.

För det mesta slängs inte en gammal uttjänt kärring bort för en ung "söt" älskarinna.
Det finns saker i ett äktenskap som väger tyngre än en tillfällig flirt.
Lojalitet, respekt, social status mm. En gammal uttjänt kärring kan ha betydligt mer att ge än en ung "söt" tjej som inte skyr nåra medel för att förstöra ett äktenskap.
Jag sätter "söt" inom citationstecken för "söt" ligger i betraktarens öga i detta fall. Enbart.

De flesta äktenskap forsätter faktiskt trots otrohet. Att du anser att man slänger bort en gammal uttjänt kärring för en ung "söt" galen tjej är tragiskt att läsa. Dina spelregler gäller som tur är inte för alla.

Jag tillhör inte de som tror att MB är skyldig. Jag ser honom tvärtom som ett offer för en hänsynslös stalker och utpresserska. Hans otrohet är inte brott, däremot är hans lilla "söta" vänsterprassel kriminell.
Stalking kan ge upp till fyra års fängelse, utpressning ända upp til sex år i sina grövsta former.
Och MB var inte det enda offret, fler offer fanns. Det finns dokumenterat.

Här belyste du ett motiv. (fetat)
Det kan nog upplevas ytterst pressande att vara förföljd och säkerligen då det frammanar friktion på hemmaplan i negativ bemärkelse. Dessutom tror jag att MB är svartsjuk och det i kombination med stalking och otrohet. Just denna afton var han "låst" vid en bröllopsmiddag, vilket kan ha jagat upp honom under kvällen. MB står ju hela tiden i konflikt med sina beslut hur man än vrider och vänder på det. Den ilskan kan explodera när som…
Motiv kanske är fel ordval. Hög risk för "olyckshändelse" passar bättre.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2013-11-20 kl. 08:10.
Citera
2013-11-20, 08:05
Medlem
Det pratades förut om att MB skulle ha bytt ut sitt avloppssystem, är det bekräftat?
Senast redigerad av Palladen 2013-11-20 kl. 08:15.
Citera
2013-11-20, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Får jag fråga om den är maskad eller helt omaskad?
Och vilken myndighet har sekretessprövat den?
Den kan släppas om polisen/åklagarmyndigheten väljer att göra det och det gjorde dom i Arbogafallet, men det är dock sällsynt. Polisen hatar när man begär ut slasken och den ska prövas av domstol innan den lämnas ut.

Så om dom har sagt till dig att dom lämnar ut slasken så ska dom pröva varje handling i den för sig, och om du skulle få¨ut något lär det vara oläsbart och söndermaskat.,

1. Är du fegis nu?

2. Polisen, följd av kammarrätten, följd av nästföljande förvaltningsrätt. Rent traditionellt brukar polisen vara övermaskig och sedan få dildo i stjärten av Kammarrätter och högre rätter, för just övermaskighet i syfte att skydda kriminella och sina egna F-anställda.

3. Det finns inte någon som bryr sig om vad polisen hatar. Det finns bara ett rättesnöre i frågan och det är SFS.

4. Inte alls. Det finns inga sådana krav. Däremot brukar polisen vara synnerligen negativ till utlämning av sådant material då det ofta finns grund till fortsatta juridiska processer i sådana, dvs. polisen kan vilja trilskas riktigt duktigt varför en person som inte är stakeholder i ett fall helt enkelt kan få nobben av polisen för att myndigheten föredrar att bli dildopippad av juristerna pga. att det är mindre smärtfyllt än det potentiella extraarbetet i att lämna ut en slask. Den tilltalade, anmälde eller anklagade och dennes företrädare ska däremot få tillgång till hela slasken utan knussel, direkt på anmodan. Allt annat är grovt tjänstefel.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

http://www.sundsvallstingsratt.se/Sundsvalls-tingsratt/Studiebesok/Vanliga-fragor-och-svar/

Så jag undrar om du hittar på här?

1. De har skrivit av flashback info bara. Däremot är det väldigt intressant att Sundsvalls tingsrätt inte verkar acceptera vare sig Socialdemokratisk eller Moderat lagstiftning i frågan. Men det kan ju handla om att Tingsrätten inte är den korrekta instansen för hantering av ett överklagande i en sådan fråga.
Citera
2013-11-20, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palladen
Det pratades förut om att MB skulle ha bytt ut sitt avloppssystem, är det bekräftat?

Ryktena på stan säger att han bytt ut avloppssystem samt dörrar till garaget, samt att AN och MB numera separerat.
Citera
2013-11-20, 08:42
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ville inte ge någon subjektiv bedömning utan låta var och en bestämma själv. En liten droppe på listen, en väska ställs på droppen, grepp byts varvid väskan glider på listen och smetar ut blodet. Väskan hamnar på botten och blodar ner. Kanske hamnade lite blod på kassen också. Handsken blev nedblodad vid översvämningen i bagageutrymmet. Ett dåligt genomtänkt scenario, jag lyssnar gärna på fler.

Du glömde bild 6, sidan 307. Det ser ut att vara mer än en droppe.

"Bild 6, streckad linje placerad strax ovanför blodbesudling på bagageluckan, S078."
Citera
2013-11-20, 08:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Du glömde bild 6, sidan 307. Det ser ut att vara mer än en droppe.

"Bild 6, streckad linje placerad strax ovanför blodbesudling på bagageluckan, S078."
Nej, jag glömde inte, men det är inte bekräftat att det är blod. Det innehåller VB:s DNA, men är det blod, eller smuts/rost kontaminerat av DNA från bagageutrymmets list?
Citera
2013-11-20, 09:02
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag glömde inte, men det är inte bekräftat att det är blod. Det innehåller VB:s DNA, men är det blod, eller smuts/rost kontaminerat av DNA från bagageutrymmets list?

"Två tops – babageluckan, vä insida, kant (S078). Resultatet talar extremt starkt för att
blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (grad +4), om man bortser från möjligheten att
det kommer från en nära släkting."

SKL borde ha skrivit om det var blod blandat med något. Utöver det så brukar man inte ha rost utanpå lacken.
Citera
2013-11-20, 09:07
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Här belyste du ett motiv. (fetat)
Det kan nog upplevas ytterst pressande att vara förföljd och säkerligen då det frammanar friktion på hemmaplan i negativ bemärkelse. Dessutom tror jag att MB är svartsjuk och det i kombination med stalking och otrohet. Just denna afton var han "låst" vid en bröllopsmiddag, vilket kan ha jagat upp honom under kvällen. MB står ju hela tiden i konflikt med sina beslut hur man än vrider och vänder på det. Den ilskan kan explodera när som…
Motiv kanske är fel ordval. Hög risk för "olyckshändelse" passar bättre.

Mmm..det är det ju fler som kan ha. Att utpressa nån resulterar ibland i att utpressaren får bita i gräset.
Vi vet inte om det finns fler offer för hennes utpressning?
Hon kanske utsatte KJ för nån slags hot eller utpressning?
Citera
2013-11-20, 09:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
"Två tops – babageluckan, vä insida, kant (S078). Resultatet talar extremt starkt för att
blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (grad +4), om man bortser från möjligheten att
det kommer från en nära släkting."

SKL borde ha skrivit om det var blod blandat med något. Utöver det så brukar man inte ha rost utanpå lacken.
Citat:
Ändamålet är att undersöka om det på plastkassen BD1/316-13/S075 och topsen BD1/316-13/S078 förekommer blod kommer från Bangsuan, Johansson eller annan person.
SKL svarar bara på frågor de får. Uppgiften var att avgöra DNA, inte material. Det tittade knappast på topsen för övrigt.

Rost kan ligga på lacken om det har överförts från annan yta, och vi får inte glömma smuts.
Citera
2013-11-20, 09:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Mmm..det är det ju fler som kan ha. Att utpressa nån resulterar ibland i att utpressaren får bita i gräset.
Vi vet inte om det finns fler offer för hennes utpressning?
Hon kanske utsatte KJ för nån slags hot eller utpressning?

Du har rätt! Vi vet ganska lite, då fallet alldeles för tidigt bands upp mot en person. Lösa trådar bildar en härva av frågetecken, iaf hos mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in