2013-11-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Återigen är media xabbt ute med namn och bild innan vederbörande fällts i domstol. Nu verkar ju visserligeb se ut att MGM är den sktldige men Frågan är hade man hängt ut en misstänkt Zigge?

Vad kan GM dömas för?
Vad kan straffet bli?

Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
VA? Var har media hängt ut honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hans namn står ju i artikelns som länkades.

Nej, den anhållnes namn står inte i den länkade artikeln.
Citera
2013-11-24, 12:22
Medlem
Bob-Ortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Vad säger din kompis om inringarens röst, är den lik den nu anhållne?
Skickade länken på telefonsamtalet till sos igår till min kompis. Jag har inte pratat med honom efter det. De var ju inte nära vänner utan han vet bara vem det är från skoltiden före 1996. Tror också att man låter annorlunda i en situation där man nyligen mördat eller bevittnat ett mord. Men det ska bli intressant att höra om han tror att det kan vara den misstänkte som ringer till sos.

Jag känner snickaren Thomas Eriksson som mördade sin rival i Kallhäll för några år sedan. Även om en kille kan vara knepig ibland tror man sällan att de kan mörda en annan människa.
Citera
2013-11-24, 12:23
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hans namn står ju i artikelns som länkades.

Dags att vakna nu Wildis! Du har inte haft många rätt denna morgon!
Citera
2013-11-24, 12:24
Bannlyst
Har polisen DNA att gå på?
Citera
2013-11-24, 12:32
Medlem
Nån som vet om ex. aktuell kniv fanns kvar på brottsplatsen? Tänkte att möjligheten till DNA-test har gjort stora framsteg sedan dess
Citera
2013-11-24, 12:33
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=8nbnutfuJQY

Veckans brott med fokus på fallet.
Citera
2013-11-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrangler06
Följande går att läsa i Expressen idag. Leif GW Persson har vid flera tillfällen sagt att polisgruppen som har hand om så kallade kalla fall är säkra på vem som mördade Per Häggström.
- Han lever ett kriminellt liv och kommer inte att erkänna det här vid en konfrontation, har Persson sagt.
Vad jag kan utläsa i tråden verkar han leva ett i allra grad högst svenssonliv o inte något kriminellt leverne? Är det "fel" person som nu är anhållen o inte den som GW hela tiden trott?

Vet inte riktigt varför Expressen (artikel igår/idag) fortsätter att referera till Leif GW:s två år gamla uppgifter i Veckans Brott. Expressen känner ju till den anhållnes ID. Så här skrev Resumé:
Citat:
"I "Veckans Brott" nämner Leif GW Persson ett antal egenskaper hos gärningsmannen:
– Småkriminell
– Var omkring 25 år vid mordtillfället
– Har en historik av blandmissbruk
– Bor i området kring Karlaplan
– Är känd av polisen sedan tidigare"

Man kan verkligen fundera om Leif GW hade rätt där. Det blir ju förvirrande att läsa artiklar där man, som expressen.se gjorde igår, intervjuar den anhållnes fru och sen bakar in LGW:s uppgifter om "25 år", "småkriminell" mm.

Men vem vet, LGW kanske har rätt namn, bara lite fel på åldern, och det kanske dolde sig blandmissbruk och småkriminalitet bakom de framgångsrika universitetsstudierna. Vi får väl se om LGW pudlar nästa vecka. Han kan ju faktiskt ha fel, precis som många spekulerar i just nu.

Edit: 'fru' - inte 'man'
Senast redigerad av Brottsfall 2013-11-24 kl. 12:44.
Citera
2013-11-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdoom666
http://www.youtube.com/watch?v=8nbnutfuJQY

Veckans brott med fokus på fallet.
Tack för svaret. Då är det nog uppklarat snart då man säkert säkrat DNAspår på kniv/slidan och nu kan fastställa om Rikard är den rätta vilket säkert gjorts innan häktning i dag.
Citera
2013-11-24, 12:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag vill också påpeka att 2000kr då är väl ca 4000kr eller mer idag, om man räknar dagens pengavärde.
Nej, det är det inte. Inflationen har varit låg hela tiden sedan dess. 2000 kronor i november 1996 motsvarar 2462 kronor idag, så det är inte oerhört mycket mer pengar än idag.
Citera
2013-11-24, 12:43
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Vet inte riktigt varför Expressen (artikel igår/idag) fortsätter att referera till Leif GW:s två år gamla uppgifter i Veckans Brott. Expressen känner ju till den anhållnes ID. Så här skrev Resumé:

Man kan verkligen fundera om Leif GW hade rätt där. Det blir ju förvirrande att läsa artiklar där man, som expressen.se gjorde igår, intervjuar den anhållnes fru och sen bakar in LGW:s uppgifter om "25 år", "småkriminell" mm.

Men vem vet, LGW kanske har rätt namn, bara lite fel på åldern, och det kanske dolde sig blandmissbruk och småkriminalitet bakom de framgångsrika universitetsstudierna. Vi får väl se om LGW pudlar nästa vecka. Eller så har han faktiskt fel, precis som många spekulerar i just nu.

Edit: 'fru' - inte 'man'

Jag utesluter inte alls att vår käre GW faktiskt får rätt till slut. Jag ser det inte alls som otänkbart att Oxenstrand faktiskt förekommer i BR.
Citera
2013-11-24, 12:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det finns betydligt bättre sociala nätverk för yrkesfolk än Facebook.
Japp. RO finns ju på Linkedin.
Citera
2013-11-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Ja denna fråga har varit uppe flera ggr i tråden. LGW verkar ha förväxlat detta fall med något annat eller så är det nån helt annan som nu blir häktad. Jag tror att den som blir häktad nu har varit misstänkt ett bra tag, närmare två år. LGW har snurrat till det lite bara. Den kriminelle som är misstänkt i ett fall som också anses vara polisiärt uppklarat kan vara den som begick mordet på Malin Olsson i Göteborg. Det fallet har LGW också bland sina "favoritfall" nämligen.

https://www.flashback.org/t301296

Enligt AB sa LGW i fredags: – Det är trevligt eftersom jag är säker på att det är han som har gjort det. Sedan ska det ledas i bevis också. Där är vi inte ännu, sa han i fredags till Aftonbladet.

Det finns en passus i artikeln som hävdar att killen anhölls direkt efter mordet också, men uppenbarligen släpptes i brist på bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in