2013-11-24, 11:56
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Den misstänkte:
https://www.facebook.com/rikard.oxenstrand?fref=ts
Hans fru:
https://www.facebook.com/ning.natlada?fref=pb&hc_location=friends_tab

Bilder på Rikard Kenneth Oxenstrand:
Rikard Kenneth Oxenstrand 1

Rikard Kenneth Oxenstrand 2

Kommentar om makan. Nu kan inte jag thailändska men av bilderna att döma så tycker jag att hon både ser ut och beter sig som en fjortis. Inte riktigt vad man förväntar sig av makan till en höginkomsttagande akademiker i 40-årsåldern. De har bara ett barn tillsammans vad jag kan se.

Det är väl självklart att hon är gift med hans pengar.
Citera
2013-11-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jo om han har I-phone. Den funkar i häktet också. Ytterligare ett exempel på hur mycket som ändrat sig sedan 1996.

Du får inte ha iphone om du sitter häktad. Vad är det för trams.
Citera
2013-11-24, 11:59
Medlem
Åklagaren i DN:
Citat:
– Jag har begärt honom häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, säger åklagaren Erik Wendeby till DN.

Erik Wendeby kommer yrka på att häktningsförhandlingen sker bakom stängda dörrar. Det var vid 11.15-tiden oklart om förhandlingen kommer att äga rum på söndagen eller måndagen.

Vad kan vara anledningen till att åklagaren vill att förhandlingen sker bakom stängda dörrar? Undrar vad försvaret har för inställning till 'stänga dörrar'.
Citera
2013-11-24, 12:01
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Åklagaren i DN:

Vad kan vara anledningen till att åklagaren vill att förhandlingen sker bakom stängda dörrar? Undrar vad försvaret har för inställning till 'stänga dörrar'.
Stängda dörrar är det väl nästan alltid under häktningsförhandlingen numera? Det är bara en kort stund i början det är öppet.
Citera
2013-11-24, 12:02
Medlem
Följande går att läsa i Expressen idag. Leif GW Persson har vid flera tillfällen sagt att polisgruppen som har hand om så kallade kalla fall är säkra på vem som mördade Per Häggström.
- Han lever ett kriminellt liv och kommer inte att erkänna det här vid en konfrontation, har Persson sagt.
Vad jag kan utläsa i tråden verkar han leva ett i allra grad högst svenssonliv o inte något kriminellt leverne? Är det "fel" person som nu är anhållen o inte den som GW hela tiden trott?
Citera
2013-11-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Vilka fakta är det som gör att du blir övertygad?

Och vem menar du med "MGN"?

Ha,ha, det är jag som är morgontrög och skriver slarvigt, just det, misstänkt gärningsman är det som avses

Jag har ju inga fakta som skulle hålla i en rättegång, jag har bara lösa indicier i form av larmsamtal, mordplats etc men lik förbannat är jag övertygad . Jag hoppas polisen har DNA att gå på.
Citera
2013-11-24, 12:06
Medlem
Silliss avatar
För oss som kommit in sent i tråden, finns det någon sammanfattning?
Har läst de senaste sidorna i tråden, måste dock säga att jakten på denna mördaren liknar likt den man gjorde mot Zodiac Killer. I Zodiac Killers fall handstilen och i detta fall rösten.

Ett spännande ämne minst sagt.
Citera
2013-11-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Den misstänkte:
https://www.facebook.com/rikard.oxenstrand?fref=ts
Hans fru:
https://www.facebook.com/ning.natlada?fref=pb&hc_location=friends_tab

Bilder på Rikard Kenneth Oxenstrand:
Rikard Kenneth Oxenstrand 1

Rikard Kenneth Oxenstrand 2

Kommentar om makan. Nu kan inte jag thailändska men av bilderna att döma så tycker jag att hon både ser ut och beter sig som en fjortis. Inte riktigt vad man förväntar sig av makan till en höginkomsttagande akademiker i 40-årsåldern. De har bara ett barn tillsammans vad jag kan se.

Hur gammal är hon? Har han hämtat en 14-årig hora ifrån Thailand och gjort henne på smällen? Hon ser ju för fan inte ut att vara mer än 19? Och varför gillar inte maken hennes fjortisbilder, skäms han?
Citera
2013-11-24, 12:09
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrangler06
Följande går att läsa i Expressen idag. Leif GW Persson har vid flera tillfällen sagt att polisgruppen som har hand om så kallade kalla fall är säkra på vem som mördade Per Häggström.
- Han lever ett kriminellt liv och kommer inte att erkänna det här vid en konfrontation, har Persson sagt.
Vad jag kan utläsa i tråden verkar han leva ett i allra grad högst svenssonliv o inte något kriminellt leverne? Är det "fel" person som nu är anhållen o inte den som GW hela tiden trott?
Ja denna fråga har varit uppe flera ggr i tråden. LGW verkar ha förväxlat detta fall med något annat eller så är det nån helt annan som nu blir häktad. Jag tror att den som blir häktad nu har varit misstänkt ett bra tag, närmare två år. LGW har snurrat till det lite bara. Den kriminelle som är misstänkt i ett fall som också anses vara polisiärt uppklarat kan vara den som begick mordet på Malin Olsson i Göteborg. Det fallet har LGW också bland sina "favoritfall" nämligen.

https://www.flashback.org/t301296
Citera
2013-11-24, 12:10
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hur gammal är hon? Har han hämtat en 14-årig hora ifrån Thailand och gjort henne på smällen? Hon ser ju för fan inte ut att vara mer än 19? Och varför gillar inte maken hennes fjortisbilder, skäms han?
Hon ska vara 27, i alla fall officiellt.
Citera
2013-11-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrangler06

GW har haft fel förr, det har inte hänt ofta, men lik förbannat har det hänt. GW är en man med huvudet på skaft, men tror även han blev duperad av samtalet, för visst hävdade GW att en äldre person ur lägre socialgrupp utförde dådet just för att han snackade som han gjorde i samtalet?
Citera
2013-11-24, 12:12
Medlem
Jag ser på hårfästet och det korta avståndet mellan ögonen att MGM inte kan vara frisk.
Dessutom thai-import är ytterligare bevis på att man har problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in