2013-11-24, 12:13
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Sluta snacka skit.
Du är ju inne och uppviglar i fler trådar , Perrongmordet.
Kom med något konkret istället.

Klart som fan RO är misstänkt.
Samma i denna tråd , är polisen intresserad då ÄR man misstänkt.
Och ja folk som importerar sin fru ÄR konstiga , kan man inte träffa tjejer på vanligt vis ja då ÄR man knepig! Sedan så verkar han inte helt hundra känns det som när man bläddrar på hans facebook.
Så du menar att man är konstig för att man träffar en tjej man gillar när man är på semester någonstans? DU verkar själv konstig med en sådan fördomsfull åsikt.
Citera
2013-11-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Hon ska vara 27, i alla fall officiellt.

Jag tippar på att den här damen är helt beroende av sin make så bäst för henne att han släpps snarast, annars blir det nog en enkelbiljett till någon bondby i Thailand. Livet är hårt ibland.
Citera
2013-11-24, 12:15
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ja denna fråga har varit uppe flera ggr i tråden. LGW verkar ha förväxlat detta fall med något annat eller så är det nån helt annan som nu blir häktad. Jag tror att den som blir häktad nu har varit misstänkt ett bra tag, närmare två år. LGW har snurrat till det lite bara. Den kriminelle som är misstänkt i ett fall som också anses vara polisiärt uppklarat kan vara den som begick mordet på Malin Olsson i Göteborg. Det fallet har LGW också bland sina "favoritfall" nämligen.

https://www.flashback.org/t301296

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
GW har haft fel förr, det har inte hänt ofta, men lik förbannat har det hänt. GW är en man med huvudet på skaft, men tror även han blev duperad av samtalet, för visst hävdade GW att en äldre person ur lägre socialgrupp utförde dådet just för att han snackade som han gjorde i samtalet?

Har polisen en misstänkt som de jobbar mot så är det självklart att inte GW går ut med rätt uppgifter om denne person i media. Kan tänka mig att polisen var rädd för att MGM skulle lämna landet om han anade ugglor i mossen, därför valde de att via GW gå ut med villospår.
Citera
2013-11-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upptagetnickname
Jag ser på hårfästet och det korta avståndet mellan ögonen att MGM inte kan vara frisk.
Dessutom thai-import är ytterligare bevis på att man har problem.

Men läs i tråden. Finns de som träffat honom och enligt uppgift är han en kuf med damproblem. Kan förvisso vara elaka rykten, men ser du några tecken på det motsatta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upptagetnickname
Jag ser på hårfästet och det korta avståndet mellan ögonen att MGM inte kan vara frisk.
Dessutom thai-import är ytterligare bevis på att man har problem.

Bara för att man är ful så behöver man inte vara en psykopat. Han hade väl otur i det genetiska lotteriet. Deras barn är dock väldigt söt, synd för henne att pappa har "rest" bort.
Citera
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Rikard Kenneth Oxenstrand begärs häktad på sannolika skäl för mordet på Per Häggström

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17901241.ab

Återigen är media xabbt ute med namn och bild innan vederbörande fällts i domstol. Nu verkar ju visserligeb se ut att MGM är den sktldige men Frågan är hade man hängt ut en misstänkt Zigge?

Vad kan GM dömas för?
Vad kan straffet bli?
Citera
2013-11-24, 12:18
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Återigen är media xabbt ute med namn och bild innan vederbörande fällts i domstol. Nu verkar ju visserligeb se ut att MGM är den sktldige men Frågan är hade man hängt ut en misstänkt Zigge?

Vad kan GM dömas för?
Vad kan straffet bli?

VA? Var har media hängt ut honom?
Citera
2013-11-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Åklagaren i DN:

Vad kan vara anledningen till att åklagaren vill att förhandlingen sker bakom stängda dörrar? Undrar vad försvaret har för inställning till 'stänga dörrar'.
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Stängda dörrar är det väl nästan alltid under häktningsförhandlingen numera? Det är bara en kort stund i början det är öppet.

Häktningen avser ett 17 år gammalt mord, jag fattar inte riktigt varför man begär stängda dörrar. Undrar om åklagaren även kommer att vilja att försvaret beläggs med utredningssekretess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
VA? Var har media hängt ut honom?

Hans namn står ju i artikelns som länkades.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala

Vad kan GM dömas för?
Vad kan straffet bli?
Jag ser varken namn eller bild i artikeln.
Citera
Medlem
Citat:
Hon ska vara 27, i alla fall officiellt.

Japp, om man utgår från att det är makan som är skriven på samma adress så är hon född 1986. På den adressen står det även skriven en ogift kvinna med svenskt namn, född 1973.
Citera
2013-11-24, 12:20
Medlem
KUKARNASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Enligt Leif GW Persson lever den person som polisen "vet" är gärningsmannen ett kriminellt liv. På vilket sätt lever den misstänkte Rikard Oxenstrand ett kriminellt liv? Eller är den gripne inte samme person som polisen "vet" är gärningsmannen?

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mannens-fru-jag-ar-chockad/

Någon som orkar sammanfatta? Varför tror dom han mördade killen och på vilket sätt är han kriminell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in