2013-11-24, 01:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
*Spelar ingen roll
Spelar utan boll, spelar 0-0. Men vi får väl se vad hovrätten landar i ?
Citera
2013-11-24, 01:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det ditt spår på MB? Det va inte heller något som räcker för åtal eller ens misstanke.
Du har missuppfattat det här med alibi helt och du ombeds läsa på och återkomma.

Jag föredrar ett svar på frågan .. Har du något svar ?
Citera
2013-11-24, 01:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Spelar utan boll, spelar 0-0. Men vi får väl se vad hovrätten landar i ?

Vad tror du själv om HR bedömning? Tror du man friar KJ, och vad händer sen tror du?
Citat:
Jag föredrar ett svar på frågan .. Har du något svar ?
Vad för svar?

Citat:
En sak är säker och när domstolen anser att någon är skyldig handlar det om att man uteslutit andra gärningsmän.
Citera
2013-11-24, 01:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, det är deras bedömning av bevisen inte sitter dom och tror saker vad har du svamlat ihop det ifrån?
Sannolikhet och rimlighet är några av orden man använder. Jag tror att du inte begriper bättre än så här och att du inbillar dig att domstolen gissar. En sak är säker och när domstolen anser att någon är skyldig handlar det om att man uteslutit andra gärningsmän, men det kanske inte du begriper.
Man bedömer alltså bevisen är det klart nu tror du?

En bedömning är det samma som en tro, en övertygelse, men absolut är en bedömning inte ett utslag av svaret på en sluten fråga, sluta nu, jag ber dig. Hur många groggar drack du ikväll, eller fattas det något?
Citera
2013-11-24, 01:55
Medlem
swedemisss avatar
Varför har det inte kommit kommentarer om den blodpölen som var nära en väg som någon upprepade ggr skrev om i tråden?
------------------------------------
Vad skulle hända om någon hittade en blodig yxa hemma hos någon, skulle det vara skäl till nya tag lr vill man komma till ro med en psyksjuk enbart (KJ)- kanske den mest labile medans ev andra håller sig själva i schack? Speciellt efter det här?
bara undrar...
Senast redigerad av swedemiss 2013-11-24 kl. 01:59.
Citera
2013-11-24, 01:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En bedömning är det samma som en tro, en övertygelse, men absolut är en bedömning inte ett utslag av svaret på en sluten fråga, sluta nu, jag ber dig. Hur många groggar drack du ikväll, eller fattas det något?

Kan inte du förklara hur farfaderns likdoft kom in i KJs bagage? Han måste ju dött med handskarna på då eller hur tänkte du där?
Nja deras bedömning står sig dock till skillnad från vilda fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Varför har det inte kommit kommentarer om den blodpölen som var nära en väg som någon upprepade ggr skrev om i tråden?

Det skrivs mycket i tråden, men är det sant?
Citera
2013-11-24, 01:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Missat den informationen, vilken väg, var, när och vem sa?
Citera
2013-11-24, 01:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Vad tror du själv om HR bedömning? Tror du man friar KJ, och vad händer sen tror du?

Vad för svar?

Om du observerade ?-tecknet i inlägget kan du nog lista ut vad du ska svara på, eller ?
Citera
2013-11-24, 01:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kan inte du förklara hur farfaderns likdoft kom in i KJs bagage? Han måste ju dött med handskarna på då eller hur tänkte du där?
Nja deras bedömning står sig dock till skillnad från vilda fantasier.

Det skrivs mycket i tråden, men är det sant?

Teoretiskt, nej! Räcker med att handskarna fanns i närheten av liket eller att de kom i kontakt med den yta som liket låg på. Tänk innan du frågar.

Jag sa ju det, du verkar trög, snudd på korkad.
Senast redigerad av OY 2013-11-24 kl. 02:02.
Citera
2013-11-24, 02:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om du observerade ?-tecknet i inlägget kan du nog lista ut vad du ska svara på, eller ?

Citat:
Begriper du skillnaden mellan tro och vetande ?

Nu begriper inte du att domstolen anser sig bedöma bevis och att man med stor sannolikhet anser att KJ är mördare här. Så dom tror inte detta det är fel ord och totalt ovidkommande. Man dömer inte folk för att man tror det.

Citat:
Teoretiskt, nej! Räcker med att handskarna fanns i närheten av liket eller att de kom i kontakt med den yta som liket låg på. Tänk innan du frågar.

Jag sa ju det, du verkar trög, snudd på korkad.

Jag har sett mycket men det tog nog priset måste jag säga.
När dog farfadern? Och hur mycket kontakt behövde handskarna få för att de ska avge doft i bagaget?`Var dog farfadern ?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-24 kl. 02:03.
Citera
2013-11-24, 02:01
Medlem
Citat:
Missat den informationen, vilken väg, var, när och vem sa?
Har inte heller hört det, berätta mer!
Citera
2013-11-24, 02:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Här finns bara ett problem: Det är att du inte klarar av att dina små "teorier" som du säkert är van från ditt normala sociala liv och fikarummet på jobbet att få framföra utan att de ifrågasätts blir granskade under lupp och utsatta för fullständigt legitim och rättmätig kritik. Då regredierar du till allmänt gnällande istället för att bemöta sakargumenten eller åtminstone erkänna att du var totalt ute och cyklade med dina idéer eftersom de sade emot kända fakta.

Nå, jag ser inget skäl att sänka mig till samma nivå så jag fortsätter att diskutera sakfrågor, låt vara med en lite bitsk ton när jag tycker att folk är mer än lovligt dumma och ignoranta:

Vad menar du med tejpen? Vad är det som kan utredas där mer menar du? På vad sätt är det en fråga av stor betydelse i detta mål? Det är en stödbevisning med ett litet, men svagt bevisvärde som ensamt varken kan fälla eller fria KJ i målet. Ingen annan för den delen heller.

Du behöver inte skriva någon på näsan om att mordvapen och fastställd mordplats saknas. Det vet vi allihop. Vad jag vet har ingen i tråden framfört någon övertygande hypotes om hur man skulle kunna hitta sådana efter alla försök som gjorts (Jag bortser här helt från foliehatteorierna om att en ondskefull karatetränare genomfört ett planerat mord på sin älskarinna för att han tyckte hon var jobbig och sen planterat ett antal droppar blod från liket i en stackars aspergersjuk killes bil innan han spritt kroppsdelarna i terrängen den enda möjliga dag han inte hade span på sig för att få det att se ut som ett verk av en galning och att denne ondskefulle karatetränare pga detta oerhört exceptionellt starka "motiv" och ett alibi som underkänns av en hög experter i ämnet på Flashback borde ha arresterats och fått sina tillhörigheter genomsökta). Det är tråkigt att de inte är funna, men det finns ingen regel som säger att man måste ha mordvapen och mordplats för att döma någon för mord.

Tänk Magnus och Brasse när det gäller tejpen: Tejpen ska bort.
Jag har inte påtalat något annat.

Du menar så utan tvivel att det är KJ som är GM, men när jag ponerar samma hamnar jag i ett vägskäl och att då slå in på KJ:s väg känns duperat. Som om någon hånskrattar bakom ryggen på en. Det är pga att MB fått sitta och återberätta sms:en som han tycker. Om den sanningshalten vet vi inte ett skit, men vi vet att han är van att ljuga iom hans otrohet. Han t o m ger älskarinnan ett annat namn i mobilen. Det är en sann falskspelare. Hans alibi stöds av hans fru. I förhör erkänner han att VB har hotat att avslöja affären. Detta nöjer sig polis och åklagare med i ett mordfall. Det är kränkande mot VB och alla inblandade att inte alla utreds, så att saker hamnar på plats och avskrivs utifrån teknisk bevisning och en och annan hundnos.

KJ är en kompis VB bevisligen varit hos via fb, mobil och stöds av mastupptagningar 4 maj. KJ har Aspergers + ADD och beter sig inte som andra dock och det är misstänkt. I hans bagageutrymme återfanns plötsligt blod från VB, säkerligen blod från en död VB. Hur kom det dit?

Vi vet ingenting från det att VB var hos KJ tills det hon återfanns död. Inte ens åklagarna hade något mer än indicier, där tejprullen, som förmodligen inte alls har med fallet att göra, stod för ett viktigt bevis. Ett överdrivet bevisvärde som binder KJ vid brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in