Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Om min faster hade haft pung, så hade hon varit min farbror. Också ett par händer gömda i VB:s föräldrars frys skulle få in hela utredningen på ytterligare ett helt annat spår. Men det händer inte. För hur fan skulle då blodet ha kommit i KJ:s bil? Från vem kommer det manliga DNA:t? Och varför ljuger KJ så uppenbart?
Jag håller med dig i stort sett allt du skriver, men bara för att blodet fanns i KJ bil så betyder det väl inte att det är KJ som har orsakat att det finns där även om det är troligt. Dessutom, om det var fler än KJ om det här, hur vet man vem som mördade?
Jag har funderat mycket kring det där med att det inte finns en enda molekyl av VB avsatt någon annanstans än just i skuffen. Borde det inte hittats något på ratt, växelspak, dörrsida eller liknande om nu KJ var så slarvig så att han missade handskar(2st), list och matta, samt en blodig plastpåse och en tejprulle? Eller så var det just KJ som slarvade och NN som var noggrann?
Jag får bara inte ihop det med att precis allting annat är pedantiskt och genomtänkt, men just i skuffen har KJ slarvat, han begick ett misstag. Han har ju haft hur mycket tid på sig som helst att fixa bort allt som fanns i skuffen, men icke. Skyller vi hans diagnos på detta eller?