Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag förstår att du missat det, de grundläggande fakta vi inte vet något om. Oftast de viktigaste bitarna i varje brottsfall. Brottsplats och i detta fall mordvapen, samt en händelsebeskrivning som håller.
2 personer hade polisen ögonen på, en är utredd på ett mindre givande sätt.
Tejphelvetet har vi skrikit om bra länge och faktum är att den tappar sitt bevisvärde för var dag.
Jag tycker du kan berätta var brottsplatsen är och ta fram mordvapnet, så polisen kan få de avgörande bevis detta fall skriker om. Berätta om VB:s och MB:s sms du som vet och framförallt hur du kan avskriva en misstänkt utan att veta ett skit om personen och det dessutom utan teknisk bevisning som rentvår personen ifråga.
Annars kan du hålla käft med ditt nedtryckande arroganta sätt mot oss andra. Vi är här på samma villkor som du.
Har du underlag eller spår av någon annan gärningsman här?
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är människor av kött och blod som har tolkat åklagarens framställan så, menar du att domstolen är fullkomlig? Räcker med att nämna fallet TQ(SB) så förstår de flesta att ett domslut inte innebär sanningen alla gånger.
Tolkat med den befogenheten dom har och utgått ifrån bevis, så det är mer än vad du kan komma fram till i dina argument. Fantasyland är inget för en domstol det hoppas jag du begriper. Bevisen är det som domstolen bedömer om du missat det.