Citat:
Jag tror inte det är den allenarådande förklaringen. Eller att det ens är sann. Om MB fått ett sms med innebörd som kunde tolkas att VB lutade åt självmord, frivilligt dragit sig undan eller kände sig/var hotad, skulle MB själv kontaktat polisen om detta och haft med sig mobilen till utredande poliser, och inte inväntat deras beslagtagande av densamma. Din förklaring är krystad, tycker du inte ?
Märk väl, ingen har sett KJ heller, så vid den jämförelsen är det jämt skägg mellan KJ och MB. Dessutom, ingen av dem har alibi.
Jag kör den linjen som jag gjort sedan jag kom in i tråden, nämligen att KJ är en av flera inblandade i styckmordet på VB. Jag kör ingen stenhård linje att MB är skyldig = aktiv gärningsman. Jag håller lika öppet för att han har stämplat till mord på VB, men jag utesluter på intet vis att MB KAN vara fysiskt inblandad i aktiviteterna som ledde till Vatchareeyas död. Helt utanför det här är MB, precis som KJ, inte.
Märk väl, ingen har sett KJ heller, så vid den jämförelsen är det jämt skägg mellan KJ och MB. Dessutom, ingen av dem har alibi.
Jag kör den linjen som jag gjort sedan jag kom in i tråden, nämligen att KJ är en av flera inblandade i styckmordet på VB. Jag kör ingen stenhård linje att MB är skyldig = aktiv gärningsman. Jag håller lika öppet för att han har stämplat till mord på VB, men jag utesluter på intet vis att MB KAN vara fysiskt inblandad i aktiviteterna som ledde till Vatchareeyas död. Helt utanför det här är MB, precis som KJ, inte.
Jag tror förklaringen till mobiltelefonen är fullt rimlig och sann. När mobilen överlämnades så fanns ingen brottsmistanke, den sattes först den 9:e.
Nej, förvisso har ingen sett KJ, tyvärr, vid denna tidpunkt heller. Men han har till skillnad mot MB medgivit att han är den sista kända som såg henne denna kväll, det väger tyngre än allt annat.
Jag tror, eller trodde, jag förstod din linje under ett tag i tråden, den lät inte helt osannolik kring detta med medhjälpare, men när du blandar in MB som medhjälpare/medgärningsman så blir jag tyvärr helt oförstående till hur du tänker kring detta.