2013-11-21, 13:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror inte det är den allenarådande förklaringen. Eller att det ens är sann. Om MB fått ett sms med innebörd som kunde tolkas att VB lutade åt självmord, frivilligt dragit sig undan eller kände sig/var hotad, skulle MB själv kontaktat polisen om detta och haft med sig mobilen till utredande poliser, och inte inväntat deras beslagtagande av densamma. Din förklaring är krystad, tycker du inte ?

Märk väl, ingen har sett KJ heller, så vid den jämförelsen är det jämt skägg mellan KJ och MB. Dessutom, ingen av dem har alibi.

Jag kör den linjen som jag gjort sedan jag kom in i tråden, nämligen att KJ är en av flera inblandade i styckmordet på VB. Jag kör ingen stenhård linje att MB är skyldig = aktiv gärningsman. Jag håller lika öppet för att han har stämplat till mord på VB, men jag utesluter på intet vis att MB KAN vara fysiskt inblandad i aktiviteterna som ledde till Vatchareeyas död. Helt utanför det här är MB, precis som KJ, inte.

Jag tror förklaringen till mobiltelefonen är fullt rimlig och sann. När mobilen överlämnades så fanns ingen brottsmistanke, den sattes först den 9:e.

Nej, förvisso har ingen sett KJ, tyvärr, vid denna tidpunkt heller. Men han har till skillnad mot MB medgivit att han är den sista kända som såg henne denna kväll, det väger tyngre än allt annat.

Jag tror, eller trodde, jag förstod din linje under ett tag i tråden, den lät inte helt osannolik kring detta med medhjälpare, men när du blandar in MB som medhjälpare/medgärningsman så blir jag tyvärr helt oförstående till hur du tänker kring detta.
Citera
2013-11-21, 14:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vet du vad: Varför JO-anmäler du inte polisen och åklageriet i Norrbotten för det här? Det är ju helt meningslöst att försöka övertyga alla inskränkta människor här i tråden som inte har skådat din och några tills uppenbarade sanning. Samla ihop er vetja och skriv till JO om hur illa det här har skötts pga att man inte häktade en person som hade ett motiv (=han hade ett förhållande med en person som försvunnit under/efter ettt besök hos en annan person) och ett alibi ni anser vara falskt.

Det finns visserligen en risk att JO är drabbad av den rättsröta som yttrar sig i att man inte vill/anser sig kunna anhålla folk på de grunderna, men den risken får ni väl ta.

Du biter dig tag i barken du!

Det konstigaste är att det inte blev MB som i första hand anhölls vid benfyndet, just pga hans relation med VB och alla hans raderade sms med henne under lång tid. Men framförallt de sista dagarna. Ljugandet i förhöret, svagt alibi, otroheten, hotet om avslöjande från VB och stalkandet av honom.
Människorov fick en ny rubricering - MORD.
Citera
2013-11-21, 14:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror förklaringen till mobiltelefonen är fullt rimlig och sann. När mobilen överlämnades så fanns ingen brottsmistanke, den sattes först den 9:e.

Nej, förvisso har ingen sett KJ, tyvärr, vid denna tidpunkt heller. Men han har till skillnad mot MB medgivit att han är den sista kända som såg henne denna kväll, det väger tyngre än allt annat.

Jag tror, eller trodde, jag förstod din linje under ett tag i tråden, den lät inte helt osannolik kring detta med medhjälpare, men när du blandar in MB som medhjälpare/medgärningsman så blir jag tyvärr helt oförstående till hur du tänker kring detta.

Ska göra en rättelse.

Beslaget av mobilen skedde 2013-05-08.

Tittar man på beslagsprotokollet så står det att det gäller: 0430 - Människorov.
Citera
2013-11-21, 14:08
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Det konstigaste är att det inte blev MB som i första hand anhölls vid benfyndet, just pga hans relation med VB och alla hans raderade sms med henne under lång tid. Men framförallt de sista dagarna. Ljugandet i förhöret, svagt alibi, otroheten, hotet om avslöjande från VB och stalkandet av honom.

Japp, JO-anmäl som hen du svarade på föreslår. Det kommer nog gå vägen skall du se.
Citera
2013-11-21, 14:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
KJ är ensam gärningsman. Vi vet inte ett skit här i tråden mer än FU och det som sagts/skrivits i media. Rätten har fastslagit att KJ är skyldig och ensam skyldig. Några alternativa gärningsmän/kvinnor är helt uteslutet.
Spekulera kan vi göra och att vi tror olika saker som rymdvarelser, karategubbar och föräldrar. Det står oss helt fritt.

Dock är rätten ganska så nyktra, i motsats till foliahattarna här i tråden. Tack och lov.

Sluta trolla, Dockland. Rätten har fastslagit - och rätten har fel. Blir intressant att läsa domen när denna föreligger. KJ har inte samtliga roller från ax till limpa i det här. Det finns andra inbakade, och det kommer att visa sig.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-21 kl. 14:13.
Citera
2013-11-21, 14:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Jisses vilken tur vi har att inte du ledde denna utredning, då hade väl inte ens KJ suttit vid det här laget med ditt ologiska resonemang.

När det konstaterades att det var ett mord så gör man helt rätt i att man återgår till den person som man vet är den sista kända som såg henne i livet.
Citera
2013-11-21, 14:19
Bannlyst
Har inte fup just nu att läsa i, men undrar om någon vet ...?

Den veckan det var span på MB, var det "vid den tiden" någon som "kontrollerat" huset där benen hittades?

Byttes det till span på KJ direkt efter? Eller var det en eller två dagar med inget span på någon av dessa två?

Om det var så då att huset var tomt när KJ fick span på sig, när skulle han ha lagt dit benen?
Citera
2013-11-21, 14:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Riktigt så dåligt med resurser har inte ens polisen i norrbotten, så de inte skulle kunna ordna span på två personer samtidigt...!
Polisen i Boden hade knappast tillgång till hela Norrbottens polisresurser. Att spana på en man dygnet runt kräver sex heltidstjänster, två man tolv heltidstjänster. Jag tror inte bodenpolisen hade så mycket resurser. Varför slutade de att spana på en man och började med en annan om de kunde spana på båda samtidigt?
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-21 kl. 14:29.
Citera
2013-11-21, 14:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Hade spaningen sett annorlunda ut kanske man hade sett om/hur kroppen flyttades till fyndplatserna. Fast som det är nu kan vi bara gissa. Egentligen känns det mest som att man borde vara upprörd över att man inte la mer energi på att följa KJ i början.

Att man tänker sig att MB hade kontroll över när/hur benen skulle hittas? Jag missförstår dig säkert men det känns lite långsökt att MB skulle ha sån kontroll på när han har span på sig plus styra eller veta hur MPS letar för att kunna orkestrera ett fynd när han känner för det. (Plus dutta lite DNA från KJ eller nära släkting till honom på vristerna.)
Jag utgår från att spaningen skedde från en bil. MB kan ha sett bilen hemifrån och sett när den försvann, och alltså span upphörde.
Citera
2013-11-21, 14:29
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jisses vilken tur vi har att inte du ledde denna utredning, då hade väl inte ens KJ suttit vid det här laget med ditt ologiska resonemang.

När det konstaterades att det var ett mord så gör man helt rätt i att man återgår till den person som man vet är den sista kända som såg henne i livet.

Ja du, jag hade grävt ordentligt. Varenda kotte som varit i hennes närhet hade varit under min lupp.
Faktum är att de viktigaste punkterna fortfarande fattas. BP, styckningsplats, mordvapen, ev. förvaring.
Varför saknas de viktigaste bitarna?

Kan det vara så att det inte letats på rätt ställe..än?

Det är mord, en ung tjej är borta för all tid, en kompis är bedömd skyldig, en kompis som knappt kan hålla reda på sig själv har lyckats utplåna allt i bevisväg mm..

Hade detta varit i sagans värld, kunde jag hävdad att en fiskmås sket i KJ:s skuff..
Citera
2013-11-21, 14:33
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag utgår från att spaningen skedde från en bil. MB kan ha sett bilen hemifrån och sett när den försvann, och alltså span upphörde.

Det skrevs väl också en del i tråden om civila polisbilar i Sävast. Jag skulle gissa att MB hade ganska bra koll på när det var span på honom och inte.

Edit: 12/5 var den dag då det började skrivas enormt mycket om MB/AN i tråden (MB och hans vänner läste tråden). Han kunde ändå säkert räkna ut med lillfingret att de kollade honom...
Senast redigerad av ME077 2013-11-21 kl. 14:37.
Citera
2013-11-21, 14:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Sluta trolla, Dockland. Rätten har fastslagit - och rätten har fel. Blir intressant att läsa domen när denna föreligger. KJ har inte samtliga roller från ax till limpa i det här. Det finns andra inbakade, och det kommer att visa sig.

Nejdå, det är bara en av flera konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in