2013-11-23, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Om du läser domen ordentligt så ser du att hon initialt förnekade, men sedan erkände. Annars hade det bara blivit ett brottsföreläggande och inte tagit upp tingsrättens tid.
Jaså? Måste jag ha missat..Tyckte jag läste allt, var ju bara en sida? :S
Citera
2013-11-23, 09:54
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
HAHA OKEJ, vänta nu här. Jag bad att få domen mot Berny mailad och fick detta. Det här måste vi nysta i lite. Sa inte Berny att hon nästan åkte in på kåken uppe i Gbg? Pga narkotikabrott, rån, stöld och häleri? I domen är hon fälld för att den 28 juni 2011 i Malmö käkat en jävla massa benso på offentlig plats. Detta var alltså under tiden hon bodde hos Bengt och påstod sig vara nykter. Observera att det är alltså inte benso hon fått på recept. Gick inte att copypasta men hon påträffas alltså med tre sorters olika -zepam på sig. Så hon är alltså dömd i Malmö, inte Göteborg. Och hon är inte fälld för varken häleri, rån eller stöld. Och hon var absolut inte nära att hamna på kåken. Hon fick 30 dagsböter.

http://speedy.sh/8WaEJ/AvgDok-Berny.pdf

Enjoy!

Är det där verkligen samma narkotikadom som ska fallit i Göteborg?

Vi vet ju bland annat att hon stulit tv-apparater från hotell och fått höra (av andra källor än Berny själv) att hon bland annat beställt städfirma i andras namn, samt diverse stölder från bekanta (de kanske iofs inte är/var benägna att anmäla i större utsträckning). Även om det inte förvånar mig om Berny överdriver (som med allt) så tror jag nog hon ska skatta sig lycklig om hon kommit undan med en eller två narkotikadomar.
Citera
2013-11-23, 11:13
Medlem
zarazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Från bloggen:
"Dessutom har jag en massa egenskaper som tar mig framåt i livet. Jag får till och med gratis tandvård."

Åh, jag dör... Det här var till och med bättre än det där om att vem som helst har väl haft tre labradorer som alla har hetat Leo. Jo, att få gratis tandvård är en fin egenskap som tar en framåt i livet.

innnan du kiknar av garv så vill jag bara påpeka att hon, med största sannolikhet, var SJÄLVIRONISK!
Citera
2013-11-23, 12:54
Medlem
Kardnialvokals avatar
Och nu har Theus åkt på kennelhosta...... Skulle inte förvåna mig om hon inte vaccinerat honom trots att hon påstår det i ren panik. Visst det är inte universums mest sällsynta diagnos men jag har aldrig stött på ett fall av KH under mina år, aldrig. Hoppas hon vet vad som gäller så länge Theu är sjuk.
Citera
2013-11-23, 13:00
Medlem
Proximals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaraza
innnan du kiknar av garv så vill jag bara påpeka att hon, med största sannolikhet, var SJÄLVIRONISK!

Ärligt talat så tror jag inte att hon var självironisk.
Citera
2013-11-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaraza

Inte för att vara sån men självironisk har hon aldrig varit. det är nog snarare som så att du hoppas på att det skulle kunna vara självironi, att det hade varit så för dig. Men du är inte Bönan.
Citera
2013-11-23, 13:08
Medlem
Citat:
Jag hade 120 i puls och fick en injektion bens och zyprexa och kunde först vid midnatt återvända hem till Theus och sova bredvid honom efter att ha blivit nattad av personal som ett litet barn.

120 i puls? åh stackars henne om det är hennes en av hennes värsta ångestattacker. 120 i puls är inte speciellt mycket. Undrar hur hennes andra attacker har varit då.
Citera
2013-11-23, 14:54
Medlem
Kardnialvokals avatar
Bullshit att hon skulle få en injektion benso på psykakuten. Hon skriver ju vad som helst nu. Hon kunde lika bra skrivit heroin eller vitamin c och fortfarande trott på det själv. Herre jävla gud vad störd hon är.
Citera
2013-11-23, 15:11
Medlem
Cherrykills avatar
Jag måste erkänna att jag tycker det är märkligt att hon inte förekom i fler domar, men hon lär ju ha blivit anmäld för desto mer som aldrig vunnit laga kraft? Tänker på huset och de obetalda hyrorna, och hotellvistelserna bland annat. Vad får man ut av tingsrätten egentligen, bara domar? Inte utredningar? Ber om ursäkt för dålig koll på området.

Sen det här med att hon påstår att det finns sekretessbelagt material kring R, finns det minsta lilla chans att det kan stämma? Och om det nu bara handlat om en anmälan och utredning, är det säkert att det är offentlig info man kan plocka ut då?

Jag säger inte att Berny talar sanning men jag vill vara hundra på att hon skitit i det blå skåpet först.
Citera
2013-11-23, 15:41
Medlem
Gafflens avatar
Förstår dock inte hur Berny orkar att pallra sig ner till Psykakuten när hon har 120 i puls ( woooow -.- ) när hon har den vääärsta ångesten någonsin, nej jag tror inte folk med riktig ångest orkar pallra sig ner till psykakuten.
Citera
2013-11-23, 16:12
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Förstår dock inte hur Berny orkar att pallra sig ner till Psykakuten när hon har 120 i puls ( woooow -.- ) när hon har den vääärsta ångesten någonsin, nej jag tror inte folk med riktig ångest orkar pallra sig ner till psykakuten.

Man pallrar sig ingenstans. Man ringer ambulans och säger "NU DÖÖÖÖR JAAAAAG!!!". Men vår hjältinna korsade berg och floder för att komma dit. Åkte hon kommunalt? Eller GICK hon med sin ångest? Eller la hon projekt:HEM cashen på en taxi månne?

Så många frågor just nu. Och varför behöll dom henne inte för observation om det var SÅ illa med henne och speciellt med tanke på den bakgrund hon har? Iaf över natten kan man ju tycka skulle vara lämpligt.
Citera
2013-11-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Jag måste erkänna att jag tycker det är märkligt att hon inte förekom i fler domar, men hon lär ju ha blivit anmäld för desto mer som aldrig vunnit laga kraft? Tänker på huset och de obetalda hyrorna, och hotellvistelserna bland annat. Vad får man ut av tingsrätten egentligen, bara domar? Inte utredningar? Ber om ursäkt för dålig koll på området.

Sen det här med att hon påstår att det finns sekretessbelagt material kring R, finns det minsta lilla chans att det kan stämma? Och om det nu bara handlat om en anmälan och utredning, är det säkert att det är offentlig info man kan plocka ut då?

Jag säger inte att Berny talar sanning men jag vill vara hundra på att hon skitit i det blå skåpet först.

Är jättedålig på det där så någon annan får rycka in & berätta, men jag har alltid trott att sådant som är sekretessbelagt i offentliga domar är typ bilder på BO, eventuellt namn (läste någon pedofildom där barnens namn pga sekretess hette A & B istället) & typ detaljer kring död... Som typ Engla-fallet, där är ju rätt mycket "suddat".
Låter extremt konstigt att HENNES fall skulle vara helt sekretessbelagt, med tanke på vilka FUP man kan läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in