2013-11-23, 16:59
Medlem
Kardnialvokals avatar
Ja det har ju nästan aldrig hänt i Sverige att man sekretessbelägger på det sättet. Om man gör det handlar det om terrorbrott, extrema mord eller något som kan hota rikets säkerhet. Var ju någon månad sen bara dwt blev ett jävla liv i tidningen för att man sekretessbelade ett ärende på det sättet, har för mig det ändå kom fram sen att det rörde sig om ett brutalt dubbelmord. Kontentan är i alla fall att det är ytterst ovanligt att göra så och när det sker så snappar media upp det direkt.
Citera
2013-11-23, 17:37
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ja det har ju nästan aldrig hänt i Sverige att man sekretessbelägger på det sättet. Om man gör det handlar det om terrorbrott, extrema mord eller något som kan hota rikets säkerhet. Var ju någon månad sen bara dwt blev ett jävla liv i tidningen för att man sekretessbelade ett ärende på det sättet, har för mig det ändå kom fram sen att det rörde sig om ett brutalt dubbelmord. Kontentan är i alla fall att det är ytterst ovanligt att göra så och när det sker så snappar media upp det direkt.

Förundersökningen är väl för det mesta sekretessbelagd och när det handlar om mål där barn är involverade så är det väl oftast sekretessbeläggning.
Jag vet inte hur det funkar när barnet har vuxit upp och sedan påbörjar en rättsprocess men att det skulle vara sekretessbelagt är ju inte helt ovanligt även om vi har ett väldigt öppet och tillgängligt rättssamhälle i sverige.
Citera
2013-11-23, 17:54
Medlem
Kan det vara så att det finns flera domar mot Berny på andra tingsrätter? För i tex Stockholms län så finns det 5 stycken tingsrätter...För verkar jäkla märkligt att man överdriver antalet, fast just det.. Jag är ju inte Berny
Citera
2013-11-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
120 i puls? åh stackars henne om det är hennes en av hennes värsta ångestattacker. 120 i puls är inte speciellt mycket. Undrar hur hennes andra attacker har varit då.
Nej, det håller jag med om, finns de som lever (!) med en puls på 180, men visst, kroppen tar stryk av den sortens stress under en längre tid.
Citera
2013-11-23, 20:14
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
120 i puls? åh stackars henne om det är hennes en av hennes värsta ångestattacker. 120 i puls är inte speciellt mycket. Undrar hur hennes andra attacker har varit då.

Haha, eller hur. Jag har ca 120 i vilopuls. Hon får det att låta så mycket värre än vad det är. Och en injektion benso?! På psykakuten där jag bor skulle det aldrig förekomma. Men hon har väl klippkort och är vip-gäst där.
Citera
2013-11-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Förstår dock inte hur Berny orkar att pallra sig ner till Psykakuten när hon har 120 i puls ( woooow -.- ) när hon har den vääärsta ångesten någonsin, nej jag tror inte folk med riktig ångest orkar pallra sig ner till psykakuten.
Nja, I beg to differ. När man har sån ångest att man inte klarar det själv, då snackar jag om att kroppen skakar från topp till tå och man mår så jädra urdåligt att man inte vet var man ska ta vägen, är man desperat nog att krypa och be om hjälp. problemet är dock att de inte kan göra mer än ge en tabletter, vilket man kan göra själv hemma. För inlagd för ångest kan man iaf glömma i kommunen jag bor. Annars känns det ju tryggast att vara någonstans bland utbildat folk och andra som vet hur det är, när man mår så.

Förresten, Sinfon, du som bor i Malmö, vet du hur de tär med psykiatrin där? Är det möjligt att bli inlagd eller är det som i Helsingborg att det är omöjligt?
Senast redigerad av Pajnispung 2013-11-23 kl. 20:18.
Citera
2013-11-23, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Haha ja, jag lade till det exakt samtidigt som du skrev. Det är helt jävla sinnessjukt.

Men det är väl inte synd om Theus, han har ju fått både skönsång och prinskorvsgubbe? Herregud. Sättet hon resonerar/projicerar mänskliga känslor på sin hund ibland...det känns som om hon är sju år gammal och han är hennes docka. Hon förstår liksom inte helheten, utan hon LEKER hundägare och tror att det räcker.

Dock är det ju inte ovanligt att personer som har hund förlitar sig mer på den än vad de egentligen ska. Sedan att Berny överdriver, ljuger och skapar drama, är vad man förväntar sig.

Synd om hunden att hon inte förstår att det slår tillbaka mot honom, när hon mänskliggör och projicerar sina känslor på honom. En hund mår inte alls bra av det.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-23 kl. 21:28.
Citera
2013-11-23, 22:42
Medlem
Kan inte personalen hjälpa till vid ångestattacker, eller var det de som tog henne till psykakuten?
Citera
2013-11-24, 01:14
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Nja, I beg to differ. När man har sån ångest att man inte klarar det själv, då snackar jag om att kroppen skakar från topp till tå och man mår så jädra urdåligt att man inte vet var man ska ta vägen, är man desperat nog att krypa och be om hjälp. problemet är dock att de inte kan göra mer än ge en tabletter, vilket man kan göra själv hemma. För inlagd för ångest kan man iaf glömma i kommunen jag bor. Annars känns det ju tryggast att vara någonstans bland utbildat folk och andra som vet hur det är, när man mår så.

Förresten, Sinfon, du som bor i Malmö, vet du hur de tär med psykiatrin där? Är det möjligt att bli inlagd eller är det som i Helsingborg att det är omöjligt?

Det var en någorlunda retorisk fråga, jag lider av panikångest och har väldigt mycket ångest och skulle aldrig orka att Pallra mig utanför dörren när jag har ångest.
Citera
2013-11-24, 02:40
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Det är klart att det är möjligt att bli inlagd, det finns sju olika vårdavdelningar (åtta med PIVA), men patienter som Berny lägger man verkligen inte in i onödan. Ingen psykiatriker som kan sitt jobb skulle göra bedömningen att någon med Bernys diagnoser och digra journalbunt hade mått bättre av det på något sätt, utan snarare tvärtom. Den typen av patienter blir lätt försämrade, hospitaliserade, triggade/triggar andra osv. vid inläggningar. Dessutom är hon en solklar s.k. dubbeldiagnos, alltså har både missbruk och psykiatri i problematiken, och då bollar man 99 av 100 gånger över till beroendecentrum istället. Det gillar inte patienterna, för där är det restriktivt med knarket och ställs massa krav, så de åker oftast bara hem igen.
Citera
2013-11-24, 19:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Slutenvården är till för folk som utgör en fara för sig själv och/eller andra. Inte folk med panikångest. Psyket är inget förbannat vilohem. Punkt.

Som Sinfon skriver så är B ett solklart fall av dubbeldiagnos. Sen vad som kom först - missbruket eller sjukdomen - lär vi aldrig få reda på. Jag tror aldrig hon kommer bli "normal" i vilket fall som helst.
Citera
2013-11-25, 15:06
Medlem
shittingbrickss avatar
Från skvallerbloggen:

Citat:
Anonym25 november 2013 12:23
Berny och Emma tog tjack bland annat under sin tid "tillsammans"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto