2013-11-21, 14:48
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Tycker B är olik sig på denna bild men utgår från att det är hon.
http://statigr.am/p/592762044037768173_144238367
Trots tidigare teorier i den här tråden om Emmas motivation bakom förhållandet med Berny ("fejkar lesbiskt förhållande för att egga killar på sin sexblogg") så är hon faktiskt väldigt ihärdig med att posta på instagram hur mycket hon saknar Berny. Kanske låg det mycket mer än uppsamhetsbehov bakom deras förhållande - för Emma, det vill säga. För Berny var ju Emma bara flavour of the month.
Citera
2013-11-21, 14:49
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Eller " Jag har hittat lugn och harmoni i min tillvaro, även fast jag är rastlös så kan jag slappna av.
Jag håller en Rytm och har inte hunnit med bloggen, alla rutiner som jag måste ha."

Sen kommer svamlet om att hon precis börjat livet eftersom hon har ett hem och som du sa massor utav " yada yada "
...och glöm inte närvaron av någon "Hemlig man" eller "Hemlig kvinna", tihi.
Citera
2013-11-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det står stilla på bloggen nu.
Märklig aktivitet emellanåt med ibland flera inlägg per dag och på sistone väldigt ambitiöst med att svara på alla kommentarer.
Sen blir det tvärtyst.

Men det kommer väl nån uppdatering snart om att de senaste dagarna varit "svåra, med tuffa beslut" och yada yada.

Ja, just det är något som stör mig. När hon kommer igång med bloggandet tänker man "Yei, ett intressant inlägg per dag att läsa!" men så nej.. Synd, man blir besviken.
Citera
2013-11-22, 13:09
Medlem
Kardnialvokals avatar
Sådär ja, phew, ursäkta dröjesmålet men jag har jobbat hela veckan. Nu har jag i alla fall mailat Malmö, Gbg samt Stockholms tingsrätter och begärt ut samtliga domar där Berny står som antingen BO eller GM (hon är ju enligt egen utsago dömd i Gbg) så det trillar med lite tur in under dagen. Annars får ni allt vänta tills på måndag.

Personligen tror jag att jag bara kommer få svar från Gbg där hon står som dömd för diverse brott eftersom ett åtal mot föräldrar/bekanta/opus dei sannolikt aldrig väckts. Därför ska jag nu försöka snoka upp FUPen om den nu i är superdupermegajättesekretessbelagd och inlåst i ett glasskåp omgivet av lasrar som gör att du måste utföra både saltomortaler och pikerade volter för att nå fram till. Om du lyckas ta dig igenom den tre meter tjocka kassaskåpsdörren då samt beväpnade civilare...
Citera
2013-11-22, 13:14
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Sådär ja, phew, ursäkta dröjesmålet men jag har jobbat hela veckan. Nu har jag i alla fall mailat Malmö, Gbg samt Stockholms tingsrätter och begärt ut samtliga domar där Berny står som antingen BO eller GM (hon är ju enligt egen utsago dömd i Gbg) så det trillar med lite tur in under dagen. Annars får ni allt vänta tills på måndag.

Personligen tror jag att jag bara kommer få svar från Gbg där hon står som dömd för diverse brott eftersom ett åtal mot föräldrar/bekanta/opus dei sannolikt aldrig väckts. Därför ska jag nu försöka snoka upp FUPen om den nu i är superdupermegajättesekretessbelagd och inlåst i ett glasskåp omgivet av lasrar som gör att du måste utföra både saltomortaler och pikerade volter för att nå fram till. Om du lyckas ta dig igenom den tre meter tjocka kassaskåpsdörren då samt beväpnade civilare...

Edit:
Tja, ska vi kanske en gång för alla lägga locket på "R" nu då?

Från Stockholms tingsrätt:
Citat:
Personen du frågar efter förekommer varken med personnummer eller namn hos stockholms tingsrätt

Från Gbg tingsrätt:
Citat:
Personen du efterfrågar förekommer endast som tilltalad i B 2695-12 om narkotikabrott.
Citera
2013-11-22, 13:41
Medlem
Citat:
Edit:
Tja, ska vi kanske en gång för alla lägga locket på "R" nu då?

Från Stockholms tingsrätt:

Från Gbg tingsrätt:

Tack till dig, Kardnial, som tog dig besvär med att kolla detta! Ja, nu kan vi nog vara säkra på att det jävla R bara existerat i Bernys fantasi. Och säkert av den anledningen hon inte "tänker nämna sin biologiska familj" nåt mer. För att hon helt enkelt inte har nåt underlag för nån rättsprocess och antagligen är medveten om att hon riskerar stämning för förtal och ärekränkning om hon går vidare med sitt skitsnack. Då är det lämpligt att "aldrig nämna dem eller tala om dem mer".
Citera
2013-11-22, 13:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jag vill ändå poängtera att vi självklart inte kan utesluta till 100% att Berny inte blivit sexuellt utnyttjad. Lite som man varken kan bekräfta eller dementera att vi är ensamma i universum. Vi vet helt enkelt inte. Däremot finns det uppenbarligen ingen officiell rättsprocess mot hennes familj mer än i hennes eget huvud, så mycket kan vi vara säkra på.
Citera
2013-11-22, 13:58
Medlem
Eftersom hon bara förekommer i Gbg tingsrätt för narkotikabrott så antar jag att det här:

http://www.expressen.se/gt/berny-anmaler---far-att-bli-fri/

inte heller blev nåt av, för om det ansetts allvarligt och värt att utreda så hade det väl funnits nån fup eller nåt på detta? Jag är inte så insatt i sånt här....

Jag har utgått från att det är pappan hon syftar på att hon anmäler i artikeln, eller har jag fel, är det nån annan? (Det är ju så MÅNGA som utsatt Berny för övergrepp!)
Citera
2013-11-22, 14:02
Medlem
Citat:
Jag vill ändå poängtera att vi självklart inte kan utesluta till 100% att Berny inte blivit sexuellt utnyttjad. Lite som man varken kan bekräfta eller dementera att vi är ensamma i universum. Vi vet helt enkelt inte. Däremot finns det uppenbarligen ingen officiell rättsprocess mot hennes familj mer än i hennes eget huvud, så mycket kan vi vara säkra på.

Hon kan mycket väl ha råkat ut för sånt, speciellt i de pundarkretsar hon rört sig i.
Men i den omfattning hon påstår och av just familjen så är jag övertygad om att det är skitsnack. Incesten och Opus Dei-pratet är Bernys fantasier.
Vad nån torsk eller pundar-pojkvän eller nån skum typ hon råkat ut för på nån fest kan ha gjort mot henne är ju en annan sak.
Citera
2013-11-22, 14:14
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Jag har utgått från att det är pappan hon syftar på att hon anmäler i artikeln, eller har jag fel, är det nån annan? (Det är ju så MÅNGA som utsatt Berny för övergrepp!)

Tror det är (store)brorsan hon anmäler faktiskt. Han är den enda hon specifikt uttalat/kryptiskt bekräftat varit den från hennes "familj" som utsatt henne för övergrepp även om det i hennes journal står att mamman sederat henne med diazepam för att hålla henne lugnt under "sexuella övergrepp av andra manliga familjemedlemmar" (pluralis), så vem vet? Sen kan jag tycka att både mamman och pappan är minst lika delaktiga om det som står i "journalen" skulle vara sant och att de vetat om och låtit brodern förgripa sig på henne. Men men. Det är en annan diskussion.
Citera
2013-11-22, 14:14
Medlem
doris123s avatar
men... allt det här om att hon hade ett personlarm och var tvungen att leva skyddad pga hot etc, hur är det med sanningen i det då? borde inte det ingå i någon polisutredning? eller?
Citera
2013-11-22, 14:21
Medlem
Kardnialvokals avatar
HAHA OKEJ, vänta nu här. Jag bad att få domen mot Berny mailad och fick detta. Det här måste vi nysta i lite. Sa inte Berny att hon nästan åkte in på kåken uppe i Gbg? Pga narkotikabrott, rån, stöld och häleri? I domen är hon fälld för att den 28 juni 2011 i Malmö käkat en jävla massa benso på offentlig plats. Detta var alltså under tiden hon bodde hos Bengt och påstod sig vara nykter. Observera att det är alltså inte benso hon fått på recept. Gick inte att copypasta men hon påträffas alltså med tre sorters olika -zepam på sig. Så hon är alltså dömd i Malmö, inte Göteborg. Och hon är inte fälld för varken häleri, rån eller stöld. Och hon var absolut inte nära att hamna på kåken. Hon fick 30 dagsböter.

http://speedy.sh/8WaEJ/AvgDok-Berny.pdf

Enjoy!
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-11-22 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in