Av alla saker jag vet att hon ljuger om så trodde jag faktiskt inte att hon överdrev sitt crime record. Känns som att all skit hon räknat upp - häleri, misshandel osv. (hahaha kommer ni ihåg att hon lade till GROVT framför alla också?) hade ju inte varit omöjligt med tanke på hur hon levt. Sedan så visar det sig att hon bara har fått några futtiga dagsböter för att ha svartpiller på sig när hon bodde hos fantastiske Bengt. Var det förresten inte han som gav henne de LSS-berättigande diagnoserna? Så mycket för att hon var ren då, det var ju uppenbarligen en del han inte visste om...
Och kolla hennes svar på en av de senaste kommentarerna i bloggen:
Citat:
jag vet inte vad du har sett för domar. men jag blev dömd till två års villkorlig här i malmö för tigare brott i sthlm och göteborg. i malmö åkte nicklas och jag fast vid några få tillfällen och det du syftar på är förmodligen en av dom. efter nicklas död var jag aldrig utanför dörren ens själv. tills jag kom till behandlingshemmet cirka ett halvår senare.
den villkorliga domen är över nu tror jag iaf. det har ju gått två år. och du kommer inte hitta något alls angående R i några register, det är sekretess på en del utredningar i sverige, men du som gammal registersnokare(inte så skicklig dock tydligen) är fullt medveten om?
Berny Pålsson
Alltså jag orkar inte ens. Jävla mytoman.
Tillägg: Förresten så påstår hon nu att hon ska in på behandlingshem igen, innan flytten till Stockholm. Men inte för att hon knarkar utan mår psykiskt dåligt... Hon har ju ett helt koppel med öppenvårdskontakter inom psyk? Ska man verkligen ta upp en behandlingsplats då, som en aktiv missbrukare kanske behöver mer akut? En plats som för övrigt kostar skattebetalarna mellan 5000 - 10000 kronor per DYGN.
Men frikostiga läkare, sjukpension, fler terapiformer än jag kan minnas, boendestöd, behandlingshem, LSS-boende (med tillgänglig personal)...inget tycks ju fungera eller duga för Berny. Och hon TILLÅTS fortsätta kuska land och rike runt och börja om med alltihopa, baserat på var hon känner att hon har bränt sina broar för tillfället.