2013-11-22, 18:47
Medlem
sinfons avatar
Av alla saker jag vet att hon ljuger om så trodde jag faktiskt inte att hon överdrev sitt crime record. Känns som att all skit hon räknat upp - häleri, misshandel osv. (hahaha kommer ni ihåg att hon lade till GROVT framför alla också?) hade ju inte varit omöjligt med tanke på hur hon levt. Sedan så visar det sig att hon bara har fått några futtiga dagsböter för att ha svartpiller på sig när hon bodde hos fantastiske Bengt. Var det förresten inte han som gav henne de LSS-berättigande diagnoserna? Så mycket för att hon var ren då, det var ju uppenbarligen en del han inte visste om...

Och kolla hennes svar på en av de senaste kommentarerna i bloggen:
Citat:
jag vet inte vad du har sett för domar. men jag blev dömd till två års villkorlig här i malmö för tigare brott i sthlm och göteborg. i malmö åkte nicklas och jag fast vid några få tillfällen och det du syftar på är förmodligen en av dom. efter nicklas död var jag aldrig utanför dörren ens själv. tills jag kom till behandlingshemmet cirka ett halvår senare.
den villkorliga domen är över nu tror jag iaf. det har ju gått två år. och du kommer inte hitta något alls angående R i några register, det är sekretess på en del utredningar i sverige, men du som gammal registersnokare(inte så skicklig dock tydligen) är fullt medveten om?
Berny Pålsson

Alltså jag orkar inte ens. Jävla mytoman.

Tillägg: Förresten så påstår hon nu att hon ska in på behandlingshem igen, innan flytten till Stockholm. Men inte för att hon knarkar utan mår psykiskt dåligt... Hon har ju ett helt koppel med öppenvårdskontakter inom psyk? Ska man verkligen ta upp en behandlingsplats då, som en aktiv missbrukare kanske behöver mer akut? En plats som för övrigt kostar skattebetalarna mellan 5000 - 10000 kronor per DYGN.

Men frikostiga läkare, sjukpension, fler terapiformer än jag kan minnas, boendestöd, behandlingshem, LSS-boende (med tillgänglig personal)...inget tycks ju fungera eller duga för Berny. Och hon TILLÅTS fortsätta kuska land och rike runt och börja om med alltihopa, baserat på var hon känner att hon har bränt sina broar för tillfället.
Senast redigerad av sinfon 2013-11-22 kl. 19:26.
Citera
2013-11-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Av alla saker jag vet att hon ljuger om så trodde jag faktiskt inte att hon överdrev sitt crime record. Känns som att all skit hon räknat upp - häleri, misshandel osv. (hahaha kommer ni ihåg att hon lade till GROVT framför alla också?) hade ju inte varit omöjligt med tanke på hur hon levt. Sedan så visar det sig att hon bara har fått några futtiga dagsböter för att ha svartpiller på sig när hon bodde hos fantastiske Bengt. Var det förresten inte han som gav henne de LSS-berättigande diagnoserna? Så mycket för att hon var ren då, det var ju uppenbarligen en del han inte visste om...

Och kolla hennes svar på en av de senaste kommentarerna i bloggen:

Alltså jag orkar inte ens. Jävla mytoman.

Tillägg: Förresten så påstår hon nu att hon ska in på behandlingshem igen, innan flytten till Stockholm. Men inte för att hon knarkar utan mår psykiskt dåligt... Hon har ju ett helt koppel med öppenvårdskontakter inom psyk? Ska man verkligen ta upp en behandlingsplats då, som en aktiv missbrukare kanske behöver mer akut?

För att inte tala om att hon för i helvete redan BOR PÅ ETT LSS-BOENDE MED TILLGÅNG TILL PERSONAL!!! Men det räcker tydligen inte.
Men så typiskt jävla narcissist-Bjärndöd att alltid alltid ALLTID få det till att det hon har inte är nog utan hon behöver/kräver/SKA HA OCH FÖRTJÄNAR en jävla massa mer än alla andra för hon är så jävla speciell.
"Och jag till psykakut med en av mina värsta ångestattacker någonsin, jag överdriver inte, det var en av dom absolut värsta" skriver hon.... Näääädå, du överdriver ju ALDRIG Berny!
Stackars Theus som ska flyttas runt överallt och till ett behandlingshem till råga på allt, själviska människa.
Citera
2013-11-22, 19:27
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
För att inte tala om att hon för i helvete redan BOR PÅ ETT LSS-BOENDE MED TILLGÅNG TILL PERSONAL!!! Men det räcker tydligen inte.
Men så typiskt jävla narcissist-Bjärndöd att alltid alltid ALLTID få det till att det hon har inte är nog utan hon behöver/kräver/SKA HA OCH FÖRTJÄNAR en jävla massa mer än alla andra för hon är så jävla speciell.
"Och jag till psykakut med en av mina värsta ångestattacker någonsin, jag överdriver inte, det var en av dom absolut värsta" skriver hon.... Näääädå, du överdriver ju ALDRIG Berny!
Stackars Theus som ska flyttas runt överallt och till ett behandlingshem till råga på allt, själviska människa.

Haha ja, jag lade till det exakt samtidigt som du skrev. Det är helt jävla sinnessjukt.

Men det är väl inte synd om Theus, han har ju fått både skönsång och prinskorvsgubbe? Herregud. Sättet hon resonerar/projicerar mänskliga känslor på sin hund ibland...det känns som om hon är sju år gammal och han är hennes docka. Hon förstår liksom inte helheten, utan hon LEKER hundägare och tror att det räcker.
Senast redigerad av sinfon 2013-11-22 kl. 19:48.
Citera
2013-11-22, 19:37
Medlem
Kommentar från bloggen:

"Hur kan du påstå att utredningen för adhd/asperger gick rätt till (i meningen att du var DROGFRI) när du åkt dit på att du varit narkotikapåverkad av medicin du inte haft på recept http://www.speedyshare.com/8WaEJ/AvgDok-Berny.pdf

drogfri betyder inte att man bara undviker sin huvuddrog (i ditt fall heroin) utan att man inte tar någon form av narkotikapreparat... men det antar jag att du som gammal pundare är fullt medveten om...

Svar: jag vet inte vad du har sett för domar. men jag blev dömd till två års villkorlig här i malmö för tigare brott i sthlm och göteborg. i malmö åkte nicklas och jag fast vid några få tillfällen och det du syftar på är förmodligen en av dom. efter nicklas död var jag aldrig utanför dörren ens själv. tills jag kom till behandlingshemmet cirka ett halvår senare.
den villkorliga domen är över nu tror jag iaf. det har ju gått två år. och du kommer inte hitta något alls angående R i några register, det är sekretess på en del utredningar i sverige, men du som gammal registersnokare(inte så skicklig dock tydligen) är fullt medveten om?
Berny Pålsson
2013-11-22 | 16:40:11"

Lustigt att Berny är noga med att påpeka "R" i sitt svar trots att personen som frågade inte sa nånting alls om just "R"...
Citera
2013-11-22, 19:44
Avslutad
Seriöst, varför slutar hon bara inte att ljuga? Hon är ju fett Busted på alla punkter.
Citera
2013-11-22, 19:45
Medlem
Citat:
Haha ja, jag lade till det exakt samtidigt som du skrev. Det är helt jävla sinnessjukt.

Men det är väl inte synd om Theus, han har ju fått både skönsång och prinskorvsgubbe? Herregud. Sättet hon resonerar/projicerar mänskliga känslor på sin hund ibland...det känns som om hon är sju år gammal och han är hennes docka. Hon förstår liksom inte helheten, utan hon LEKER hundägare och tror att det räcker.

Precis. Hon leker och TROR hon tar ansvar. Det här svaret säger ju allt:

"Svar: Jag har inte sumpat det. Det handlar inte om att jag hängt med kriminella och psyksjuka för det är inte det som är problemet. Jag klarar det inte och säger till mycket för Theus skull. Vi ska förmodligen först till ett behandlingshem iaf innan man planerar vidare. Inte för att jag knarkar utan för att jag mår psykiskt dåligt. Jag har bett om samma som vi satt på tidigare, för Theus skull bland annat. Jag måste ju säga ifrån när det inte håller (för Theus skull bland annat). Jag tror inte att en flytt till stockholm skulle lösa allt pang boom. men jag skulle ha vänner där som känner mig och som jag kan be om hjälp. här har jag inte ens någon att be om hjälp med theus ens om jag blev så sjuk att jag behövde inläggning, det är en jävla stress att veta det. sedan menar jag inte att jag tänker börja lägga in mig igen hur som helst, men jag behöver vänner och hundvakt osv. jag måste säga ifrån när det inte fungerar hur gärna jag än vill att det ska fungera.
Berny pålsson
2013-11-20 | 04:23:14"

Så det är för Theus skull hon ska till Stockholm och ett behandlingshem??? För theus skull borde hon inte vara hans ägare överhuvudtaget...
Citera
2013-11-22, 19:51
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Precis. Hon leker och TROR hon tar ansvar. Det här svaret säger ju allt:

"Svar: Jag har inte sumpat det. Det handlar inte om att jag hängt med kriminella och psyksjuka för det är inte det som är problemet. Jag klarar det inte och säger till mycket för Theus skull. Vi ska förmodligen först till ett behandlingshem iaf innan man planerar vidare. Inte för att jag knarkar utan för att jag mår psykiskt dåligt. Jag har bett om samma som vi satt på tidigare, för Theus skull bland annat. Jag måste ju säga ifrån när det inte håller (för Theus skull bland annat). Jag tror inte att en flytt till stockholm skulle lösa allt pang boom. men jag skulle ha vänner där som känner mig och som jag kan be om hjälp. här har jag inte ens någon att be om hjälp med theus ens om jag blev så sjuk att jag behövde inläggning, det är en jävla stress att veta det. sedan menar jag inte att jag tänker börja lägga in mig igen hur som helst, men jag behöver vänner och hundvakt osv. jag måste säga ifrån när det inte fungerar hur gärna jag än vill att det ska fungera.
Berny pålsson
2013-11-20 | 04:23:14"

Så det är för Theus skull hon ska till Stockholm och ett behandlingshem??? För theus skull borde hon inte vara hans ägare överhuvudtaget...

Nej, man kanske inte ska ha sin hund som en jävla snuttefilt utan istället utgöra en stabil och trygg ledare för den? Man kanske borde fatta detta när man behöver läggas in på psykakut för att den börjar hosta?
Citera
2013-11-22, 20:15
Avslutad
Citat:
jag vet inte vad du har sett för domar.

Vad menar hon med det, egentligen? Hon är väl införstådd med att hon är dömd för det? Det stod i och för sig att hon inte var närvarande, men att brottet med stöd av lagbalken kunde avgöras ändå.

"sett för domar", låter som hon tror att KV (vi vet ju att B läser här) har hittat på det hela.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-22 kl. 20:19.
Citera
2013-11-22, 20:16
Medlem
Citat:

Men det är väl inte synd om Theus, han har ju fått både skönsång och prinskorvsgubbe?

Kommer du ihåg hur fint och ambitiöst det lät i oktober:

"Men innan dess är det Theus tvåårsdag. Han fyller i november. Då ska det lagas buffé och så ska han såklart få några presenter då också."

Buffé minsann! Men det slutade med "keso-burk" igen.... Det blidde ingen buffé, det blidde lite "korv på en tallrik". Så FINT då.
Citera
2013-11-22, 21:20
Medlem
För Theus skull borde hon börja gå på någon rolig kurs där han kan få använda hjärnan & sträcka ut på benen ordentligt. Inte trängas i Stockholm...
Citera
2013-11-23, 01:32
Medlem
Fast hon gjorde ju detta på okänd plats i Malmö och erkände dessutom brottet. Då det anses vara ett ringa brott, fick hon enbart dagsböter. Inget direkt stort. Och det var ju bra av henne att erkänna.

Dock begriper jag inte varför hon ska flytta när hon bor på ett ställe med tillgång till personal. Det är ju superlyx! Vänner kan svika men personal har betalt.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-11-23 kl. 01:34.
Citera
2013-11-23, 02:52
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Fast hon gjorde ju detta på okänd plats i Malmö och erkände dessutom brottet. Då det anses vara ett ringa brott, fick hon enbart dagsböter. Inget direkt stort. Och det var ju bra av henne att erkänna.

Dock begriper jag inte varför hon ska flytta när hon bor på ett ställe med tillgång till personal. Det är ju superlyx! Vänner kan svika men personal har betalt.

Om du läser domen ordentligt så ser du att hon initialt förnekade, men sedan erkände. Annars hade det bara blivit ett brottsföreläggande och inte tagit upp tingsrättens tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in