2013-11-21, 22:53
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
Ska ta det lugnt med det ett tag nu..
Tog 4½ igår kväll och var rejält fuckad.
Måste spara mig tills nyår, Freaqshow i Holland
Räkna med besvär i framtiden.
Citera
2013-11-22, 03:50
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Hur ser egentligen rave-scenen ut i Sverige? Jag är mest intresserad av Malmö-trakten. Antar att det inte finns så många "riktiga" raves, men vad kommer närmst? Skulle vara kul att prova delta i kulturen. Det enda jag kommer på just nu som kommer nära är den nya House-festivalen i Malmö, Big Slap. Men några särskilda klubbar eller liknande som folk känner till?
Citera
2013-11-22, 03:55
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Hur ser egentligen rave-scenen ut i Sverige? Jag är mest intresserad av Malmö-trakten. Antar att det inte finns så många "riktiga" raves, men vad kommer närmst? Skulle vara kul att prova delta i kulturen. Det enda jag kommer på just nu som kommer nära är den nya House-festivalen i Malmö, Big Slap. Men några särskilda klubbar eller liknande som folk känner till?
Kiloton kan du börja med att kika in om du inte redan visste om den.
Citera
2013-11-22, 04:02
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Kiloton kan du börja med att kika in om du inte redan visste om den.
Tack, tittade på lite bilder därifrån, ser ut som exakt vad jag letar efter!
Citera
2013-11-22, 07:08
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Det finns asmycket rave i Skåne. Impulz och Electronic Massacre anordnar väldigt mycket och det är allt från hyrda nattklubbslokaler till skogsrave på sommarn. Håll även koll på BREEZE och LEVEL i Malmö samt The Tivoli i Helsingborg.

Sök upp Impulz och Electronic på facebook, då det alltid skapas events inför raven.

EDIT: Förstod inte ens i vilken tråd jag svarade, men för att det inte ska vara helt OT så tåls det att nämnas att drogerna flödar på dessa events. Mest lsd, amfetamin och weed dock.
Senast redigerad av f0cus 2013-11-22 kl. 07:27.
Citera
2013-11-22, 09:25
Medlem
Letat igenom flera sidor utan att ha fått direkt svar på mina frågor.

Till frågorna..

Ska ta e för första gången i helgen och är lite smått orolig över konsekvenserna, därför vill jag ta antingen prozac, zoloft eller cipramil efteråt. (Som jag läst mig till här i tråden). Dock så vet jag ingenting om doseringar? Jag ska ta ett av ovanstående piller, beroende på vad jag får tag på idag, sex timmar efter att jag tagit min första och enda e tablett för kvällen? Vad händer om
jag intar det senare? Dessutom, hur tar det sig om jag är full när jag tar e? Och fortsätter dricka, (ja jag vet att jag ska dricka vatten under ruset och tugga tuggummi) samt hur reagerar prozac, zoloft och cipramil i kombinationen med alkohol och e? Kommer ju garanterat vara hyfsat nykter efter de sex timmarna när det är dags att inta någon av de antidepressiva men alkoholen kommer fortfarande vara i kroppen.

Det enda jag går på nu är Stillnoct. Halv tablett per tjugofjärde timme ungefär.

Tacksam för snabba svar.
Citera
2013-11-22, 13:18
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bTqM
text

Ta inga SSRI efteråt, absolut inte samma kväll heller. Om du är orolig för att må dåligt dagen efter är det 5-HTP eller dylikt kosttillskott du behöver. Du borde inte dricka innan du tar MDMA för första gången är mitt tips i alla fall, upplevelsen blir enligt många sämre samt att även jag vet att man får 10x mer minnesluckor om man gör så.
Citera
2013-11-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Erowid rekommenderar ungefär tre månaders väntan mellan gångerna och jag måste säga att i alla för mig så har dom två extra månaderna varit värda väntan. Mycket bättre rus än dom gångerna jag inte har väntat lika länge.

Det är piller, dom blir ju inte dåliga.

Haha fast att orka vänta så länge för ett 3-4timmars rus känns ju lite overkill När man väl sitter på knapparna ligger dom i magen garanterat inom beloppet av en vecka
Citera
2013-11-22, 13:35
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sens1
Haha fast att orka vänta så länge för ett 3-4timmars rus känns ju lite overkill När man väl sitter på knapparna ligger dom i magen garanterat inom beloppet av en vecka
Jag satt på 200mg kristaller i 3 månader så visst fan klarar man att hålla i de
Fast det var dock helt onödigt att jag väntade så länge, hade kunnat ta de tidigare ändå... fick nämligen ingen effekt alls typ den gången
men de berodde troligen på alla andra substanser jag hade i mig
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-11-22 kl. 13:41.
Citera
2013-11-22, 13:57
Medlem
16.20s avatar
Citat:

Precis som Haruspex sa så finns det massor. Om du gillar hardstyle/rawstyle/hardcore så anordnar electronic massacre bra events
Citera
2013-11-22, 17:30
Medlem
Spjonkens avatar
Har skrivit tidigare hör i tråden, men tänkte att jag behöver lite mer kött på benen innan jag testar E för första gången imorn på qlimax.
Hur många piller tycker ni jag bör ha?
När ska jag ta dom?
Tänkte att jag börjar med en halv då jag inte har någon koll på hur starka pillrena jag får tag på är.
Om jag känner att jag bör fylla på, när bör det göras efter första halvan?
Något tips på hur man vet att man kan ta lite mer eller bör strunta i det, vill ju inte bli dålig.
Vilken tid ska man ta? Vill helst inte bli trött o sliten förns man har satt sig på bussen hem.
Sen hur är AT'n? Blir det något? Jobbigt att sitta på en buss hem efter kvällen/natten?
Kommer även ha gräs att röka om jag vill under hela tiden om jag känner för det.

Ber om ursäkt för alla jäkla frågor, men ös på med info för att förgylla min första gång på E och även få mer kött på benen.

Ber om ursäkt om det är dåligt skrivet men är stenad och skriver på mobilen.

Ha en bra helg allihopa där ute, det ska jag ha i alla fall!

Mvh
Citera
2013-11-23, 13:21
Medlem
ellivos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjonken
Har skrivit tidigare hör i tråden, men tänkte att jag behöver lite mer kött på benen innan jag testar E för första gången imorn på qlimax.
Hur många piller tycker ni jag bör ha?
När ska jag ta dom?
Tänkte att jag börjar med en halv då jag inte har någon koll på hur starka pillrena jag får tag på är.
Om jag känner att jag bör fylla på, när bör det göras efter första halvan?
Något tips på hur man vet att man kan ta lite mer eller bör strunta i det, vill ju inte bli dålig.
Vilken tid ska man ta? Vill helst inte bli trött o sliten förns man har satt sig på bussen hem.
Sen hur är AT'n? Blir det något? Jobbigt att sitta på en buss hem efter kvällen/natten?
Kommer även ha gräs att röka om jag vill under hela tiden om jag känner för det.

Ber om ursäkt för alla jäkla frågor, men ös på med info för att förgylla min första gång på E och även få mer kött på benen.

Ber om ursäkt om det är dåligt skrivet men är stenad och skriver på mobilen.

Ha en bra helg allihopa där ute, det ska jag ha i alla fall!

Mvh

Jag tycker det låter bra att börja med en halv, Qlimax är i Holland om jag inte missminner mig och de brukar ha rätt bra tryck i sina knappar. Vilka tider håller Qlimax på? Låt oss säga att det håller på mellan 21-06 så skulle jag iallafall ha två knappar till hands. Du bör göra en påfyllning 30 minuter efter du börjar känna effekten så förlänger du peaken rätt bra.

Passa dig för att vänta med att fylla på till du känner att effekten håller på att avta, du kommer aldrig komma upp lika högt igen under kvällen. Gräset bör du spara på tills ruset lagt sig en del, det brukar kunna bli sådär skönt psykadeliskt om man röker det på afterglowen!

ATn är inte så farlig, speciellt inte om du har gräs till hands. Jag har aldrig fått någon märkbar AT, utan känner mig bara lite sliten mentalt dagen efter. Happy raving
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in