2013-11-19, 18:13
Medlem
Jag har tittat på dokumentärer och filmer om MDMA/Ecstasy väldigt länge sedan jag fick upp intresse för drogen för ett antal år sen, idag var jag på jakt igen efter nytt material att titta på och lyckades hitta en film jag aldrig hört talas om förut.

Den heter "Rolling" från 2007, man får följa 8 olika personer mellan 20-30 år och den är 1 timme och 40 minuter lång, det är inte en dokumentär utan en skriptad film där huvudpersonerna emellanåt pratar framför kameran om allt som ecstasy innebär. I filmen får man följa dessa personer som alla brukar ecstasy regelbundet. Vill inte spoila för mycket, men satan vad sevärd! Har ni inte sett den, kolla gärna och säg vad ni tycker. Bättre än någon dokumentär ang. droger jag någonsin sett!

Hela finns på Youtube, men bättre kvalité går att finna enkelt på en viss piratsida.

http://www.youtube.com/watch?v=U4Whcr6rX-c

Förresten, om någon vet filmer av liknande karaktär tar jag gärna emot tips!
Senast redigerad av piskefloe 2013-11-19 kl. 18:49.
Citera
2013-11-19, 19:22
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piskefloe
Förresten, om någon vet filmer av liknande karaktär tar jag gärna emot tips!
Nu går jag väldigt off-topic här men den bästa drogrelaterade filmen jag har sett är i alla fall "How To Make Money Selling Drugs". Handlar om hur korrupt USAs rättsväsende är; rekommenderar den starkt.
Citera
2013-11-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Nu går jag väldigt off-topic här men den bästa drogrelaterade filmen jag har sett är i alla fall "How To Make Money Selling Drugs". Handlar om hur korrupt USAs rättsväsende är; rekommenderar den starkt.

Jodå den har jag sett, riktigt bra! Men det jag letar efter är mer användande av en drog som MDMA och all kultur som finns runt omkring (fixa genom dealers, festandet, effekter&bieffekter etc).
Citera
2013-11-21, 03:55
Medlem
Akratess avatar
Xtc

Sho, jag undrar bara hur många knappar man kan ta som mest under en kväll?
Utan att det blir skadligt för dig.
Citera
2013-11-21, 04:10
Medlem
Det beror lite på vad det är för styrka på dom.

150-220mg per gång och max 2-3 gånger på en kväll. Glöm inte att fylla på innan ruset börjar dala och fyll inte på mer än 2 eller 3 gånger.
Citera
2013-11-21, 07:09
Medlem
Akratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chakraborty
Det beror lite på vad det är för styrka på dom.

150-220mg per gång och max 2-3 gånger på en kväll. Glöm inte att fylla på innan ruset börjar dala och fyll inte på mer än 2 eller 3 gånger.

Jag började med 1½, sen efter 2 timmar slängde jag i mig 3 st. Dom låg på runt 180-200mg MDMA
Det var en galen upplevelse, mest intensiva jag har varit med om.
Läste förutom symptomen för överdos och det mesta som stod där stämde in rätt bra.

När kan jag ta E igen?
Har fortfarande 4 st kvar ifrån igår.
Citera
2013-11-21, 07:38
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
Jag började med 1½, sen efter 2 timmar slängde jag i mig 3 st. Dom låg på runt 180-200mg MDMA
Läste förutom symptomen för överdos och det mesta som stod där stämde in rätt bra.

När kan jag ta E igen?

Vänta någon månad för bäst effekt, och för att minimera riskerna för serotoninbrist
Citera
2013-11-21, 08:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates

När kan jag ta E igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Vänta någon månad för bäst effekt, och för att minimera riskerna för serotoninbrist

Erowid rekommenderar ungefär tre månaders väntan mellan gångerna och jag måste säga att i alla för mig så har dom två extra månaderna varit värda väntan. Mycket bättre rus än dom gångerna jag inte har väntat lika länge.

Det är piller, dom blir ju inte dåliga.
Citera
2013-11-21, 09:22
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Erowid rekommenderar ungefär tre månaders väntan mellan gångerna och jag måste säga att i alla för mig så har dom två extra månaderna varit värda väntan. Mycket bättre rus än dom gångerna jag inte har väntat lika länge.

Det är piller, dom blir ju inte dåliga.

Just det ja, visste jag läst nånstans vad som gällde, tycker personligen det är väldigt onödigt att slänga i sig E för ofta, man blir bara så besviken på att inte få den där riktiga serotonin-kicken.

Sen vet jag allt för många som käkat e som lördagsgodis, och dom mår inte bra, men söker ständigt den där kicken...
Citera
2013-11-21, 17:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Just det ja, visste jag läst nånstans vad som gällde, tycker personligen det är väldigt onödigt att slänga i sig E för ofta, man blir bara så besviken på att inte få den där riktiga serotonin-kicken.

Sen vet jag allt för många som käkat e som lördagsgodis, och dom mår inte bra, men söker ständigt den där kicken...

Och det är ju just därför man ska vänta.
Citera
2013-11-21, 17:56
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Xtc infogad.

/Mod
Citera
2013-11-21, 21:21
Medlem
Akratess avatar
Ska ta det lugnt med det ett tag nu..
Tog 4½ igår kväll och var rejält fuckad.
Måste spara mig tills nyår, Freaqshow i Holland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in