2013-11-21, 10:45
  #13417
Medlem
Helt lost i nya jungeln, för mycket att göra.
Citera
2013-11-21, 10:59
  #13418
Medlem
WHAT... THE... FUUUCK



Corki buffad å Gragas nerfad?!

De försöker balansera spelet med att göra de starka gubbarna starkare, och de svagare svagare. WUUUT


Så Sivir får super nerf och Corki får buff. Logiken i det?
Citera
2013-11-21, 11:17
  #13419
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spargriz
Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men är det alltså sant att de buffar nidalees spjut?

Ingenting jag sett, men de buffar supports guldinkomst, vilket i sin tur gör att de kommer ha möjligheten att köpa mer items. Vilket i sin tur gör att nida mycket väl kommer kunna få tillräckligt med items för att scala in i lategame, och kör man en pokelane bot kan hon mycket väl fungera som support.

Men inte sett någonting som jag kan komma ihåg om en buff på spjutet.
Citera
2013-11-21, 11:18
  #13420
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
WHAT... THE... FUUUCK



Corki buffad å Gragas nerfad?!

De försöker balansera spelet med att göra de starka gubbarna starkare, och de svagare svagare. WUUUT


Så Sivir får super nerf och Corki får buff. Logiken i det?
Vad exakt är det som gör Sivir så "super nerfad"?
Citat:
Summary: Boomerang Blade will do less base damage and scales with total attack damage instead of bonus AD. As a tradeoff for stripping some early to midgame power, we're making it so that each target hit by Boomerang Blade will feel it a little more.

Q - Boomerang Blade
Now scales with Total Attack Damage rather than Bonus Attack Damage
Damage changed to 25 / 45 / 65 / 85 / 105 (+0.7 / 0.8 / 0.9 / 1.0 / 1.1 Total Attack Damage) (from 60 / 105 / 150 / 195 / 240 (+1.1 Bonus Attack Damage))
Damage falloff per target hit reduced to 10% (from 20%)
Citera
2013-11-21, 11:22
  #13421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Vad exakt är det som gör Sivir så "super nerfad"?


Damage changed to 25 / 45 / 65 / 85 / 105 (+0.7 / 0.8 / 0.9 / 1.0 / 1.1 Total Attack Damage) (from 60 / 105 / 150 / 195 / 240 (+1.1 Bonus Attack Damage))
Citera
2013-11-21, 11:46
  #13422
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Helt lost i nya jungeln, för mycket att göra.
Finns ett extra camp som du inte ens lär göra på din första clear. Campsen har blivit svårare men Wriggles är fortfarande underlägsen Golem Stone. Spela som vanligt bara, enda som kommer förändras är vem som är stark i junglen just nu.

Tråkigt att campsen är buffade och att det ger mer exp för den som ligger efter, känns ju nästan helt värdelöst att counterjungla.
Citera
2013-11-21, 12:20
  #13423
Medlem
Blev just hotad till livet i aftergame chatten.... normalt?
Citera
2013-11-21, 12:26
  #13424
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spargriz
Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men är det alltså sant att de buffar nidalees spjut?
Nja, det är en nerf i grund och botten. Står man bara "nära" henne (Inom aa range) så kommer dem göra mycket mindre ont, medans dem inte har gjort så hon får mera damage.
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
WHAT... THE... FUUUCK
Corki buffad å Gragas nerfad?!

De försöker balansera spelet med att göra de starka gubbarna starkare, och de svagare svagare. WUUUT
Så Sivir får super nerf och Corki får buff. Logiken i det?
Jag skulle inte säga corki blir buffad stenhårt då det kommer gå att dodgea hans Q nu antagligen (Spelar väldigt stor roll early game), manasänking på Gaitlin gun spelar ingen större roll så. Och AD scalings på ultin spelar väll roll, men det gör honom lite bättre lategame bara där han hade lite problem om man var "lika" med en andra ad carrys.

Angående Gragas så är det väll mera en buff på hans Q (Du kan göra så dem exploderar direkt nu) och nerfen på hans W kändes ju bara növändig. att ha en sån escape på 7 sekunder (~5 med blå) känns ju bara .. dumt.

Sivir var OP i förra patchen så att dem nerfar hennes damage litegrann är ingeting någon blir skadad utav.
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Nida-supp new meta!

De vill förändra metan, men gör det enligt mig till en mycket mer statisk meta. Nu är det på intet sätt klart, men det är känslan jag får hittills.
Haha, ja. Nej men det är ju bra dem försöker förändra metan men jag tror att det kommer sluta med att vi får se starka AP carrys som har utility (annie, Lissandra, Fiddle, Zyra, Gragas kanske?) som supports nu istället då dem har gjort scalings på dem "vanliga" supports helt korkade. Bruisers kan jag också tänka mig kan spelas botlane nu, och det är väll skojj på sitt vis antar jag..
Citera
2013-11-21, 12:30
  #13425
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spargriz
Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men är det alltså sant att de buffar nidalees spjut?

Som jag förstod det så har de inte gjort det.
Du får enbart "längd skadan" efter spjutet lämnat nidalees basic atk range. Förut räknades skadan på enemy champen vart du stod med nidalee.

Jag tycker mer det låter som en nerf :S


Håller med om att det är sjukt att de nerfar alla support champs! man har börjat sett mindre och mindre med dem redan och lär inte vara kvar några nu...
Citera
2013-11-21, 12:52
  #13426
Medlem
Vilka bruisers skulle passa som support? Pantheon och gp kan ja tänka mig.
Jag såg wingsofdeath spela ap-pantheon i dag. Har det skett någon förändring?
Citera
2013-11-21, 13:09
  #13427
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillmeister1
Vilka bruisers skulle passa som support? Pantheon och gp kan ja tänka mig.
Jag såg wingsofdeath spela ap-pantheon i dag. Har det skett någon förändring?
Möjligtvis Pantheon, då han har så mycket damage earlygame och utan items, men rent generellt så är det bruisers med Utility, typ Naut, Maokai & Malphite fungerar riktigt bra. Både Jarvan & Cho tror jag också kommer fungera utmärkt. GP Har varken utility eller någonting annat som egentligen är bra som support så det är jag tveksam till.

Nej, det har inte hänt någon med AP Pantheon.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-11-21 kl. 13:31.
Citera
2013-11-21, 13:23
  #13428
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Finns ett extra camp som du inte ens lär göra på din första clear. Campsen har blivit svårare men Wriggles är fortfarande underlägsen Golem Stone. Spela som vanligt bara, enda som kommer förändras är vem som är stark i junglen just nu.

Tråkigt att campsen är buffade och att det ger mer exp för den som ligger efter, känns ju nästan helt värdelöst att counterjungla.

Håller med. Känns som en förändring för att göra det "lättare", vilket jag inte tycker är vad spelet behöver. Det ska inte bli lättare att komma ifatt om man blir utspelad, de som är bättre ska kunna dominera från start till slut.
Får se om det blir några större påverkningar, men på förhand är jag kritisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Chillmeister1
Vilka bruisers skulle passa som support? Pantheon och gp kan ja tänka mig.
Jag såg wingsofdeath spela ap-pantheon i dag. Har det skett någon förändring?

GP var meta för något år sedan, så det borde fortfarande fungera hyfsat antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in