Citat:
Ursprungligen postat av
irken
Ptja, så är det väll med alla beroende iosf? Kan man inte koncentrera sig så går det oftast sämre.. Du får försöka chilla i några normal/botgames kanske!
Haha!
--
Patch 3.14 patchas ikväll, det är patchen med nästan allt nytt inför S4.
Går att läsa om här;
http://na.leagueoflegends.com/node/8667
Jag personligen tycker att nerfsen dem har gett till supportsen är konstiga, dem nerfar indirekt alla "base" supports och vi kommer nog få se mera AP supports (Lux, Morgana, Annie Fiddle, Zyra)
Exempel på Soraka nerfs;
Stooora jävla nerfs på dem vanliga, och det "befäster" bara att vi kommer få se mera AP mids som support. Lixom, hur ofta är det att vi ser en Soraka med +200 AP eller så?
Citat:
Ursprungligen postat av
ShizzleNizzle
Fiddle, Morgana, Lux samt Zyra funkar ju väldigt bra som support, så det är väl ingen större fara. Föredrar faktiskt Fiddlesticks och Zyra över någon annan support. Fiddle har sån sjuk poke med sin Dark Wind, sjukt lätt att zona ut motståndarens ADC med hans E. Dock bidrar hans ulti inte speciellt mycket i teamfights förutom en ganska hög AoE damage men det hjälper ju inte direkt med supportbuild med tanke på hur lite AP man har. Zyra är väl bättre i det fallet, hennes ulti kan vara väldigt avgörande i teamfights.

Zyra är lite av min favoritsupport just nu, men då är jag en ganska färsk support också, ~5 games i spelade i rankat som support.
Jag brukar plocka Taric på toplane ibland, just för att jag tycker han kan vara ganska stark 1v1 med sin stun, shatter och sin heal ifall den behövs. Kommer den här patchen påverka honom med?

Nida-supp new meta!
Men för att vara lite seriös förstår jag verkligen inte valen Riot gör just nu, de
Sonar (see what I did there) ut vanlig support och det kommer att göra att ap champs spelar som supp, jag tror t.om. vi kommer att få se bruisersupp. Det känns som att de vill förändra metan, vilket är bra, men de typer av förändringar de gör nu kommer göra att support "försvinner". Det känns också som att de vill ha ett farmkrig botlane, när de nerfar early game guld från kills och liknande. Champions som idag lever på snowballing kommer ha ett mycket svagare game överlag och personligen tycker jag det är tråkigt.
De vill förändra metan, men gör det enligt mig till en mycket mer statisk meta. Nu är det på intet sätt klart, men det är känslan jag får hittills.