Citat:
Ursprungligen postat av
Spargriz
Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men är det alltså sant att de buffar nidalees spjut?
Nja, det är en nerf i grund och botten. Står man bara "nära" henne (Inom aa range) så kommer dem göra mycket mindre ont, medans dem inte har gjort så hon får mera damage.
Citat:
Ursprungligen postat av
thooht
WHAT... THE... FUUUCK
Corki buffad å Gragas nerfad?!
De försöker balansera spelet med att göra de starka gubbarna starkare, och de svagare svagare. WUUUT
Så Sivir får super nerf och Corki får buff. Logiken i det?
Jag skulle inte säga corki blir buffad stenhårt då det kommer gå att dodgea hans Q nu antagligen (Spelar väldigt stor roll early game), manasänking på Gaitlin gun spelar ingen större roll så. Och AD scalings på ultin spelar väll roll, men det gör honom lite bättre lategame bara där han hade lite problem om man var "lika" med en andra ad carrys.
Angående Gragas så är det väll mera en buff på hans Q (Du kan göra så dem exploderar direkt nu) och nerfen på hans W kändes ju bara növändig. att ha en sån escape på 7 sekunder (~5 med blå) känns ju bara .. dumt.
Sivir var OP i förra patchen så att dem nerfar hennes damage litegrann är ingeting någon blir skadad utav.
Citat:
Ursprungligen postat av
N3ss3
Nida-supp new meta!
De vill förändra metan, men gör det enligt mig till en mycket mer statisk meta. Nu är det på intet sätt klart, men det är känslan jag får hittills.
Haha, ja. Nej men det är ju bra dem försöker förändra metan men jag tror att det kommer sluta med att vi får se starka AP carrys som har utility (annie, Lissandra, Fiddle, Zyra, Gragas kanske?) som supports nu istället då dem har gjort scalings på dem "vanliga" supports helt korkade. Bruisers kan jag också tänka mig kan spelas botlane nu, och det är väll skojj på sitt vis antar jag..