2013-11-18, 00:17
Medlem
Stämmer det att om vi vinner med 2-1 på Tisdag är det kört?
Citera
2013-11-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Stämmer det att om vi vinner med 2-1 på Tisdag är det kört?

Ja. Det är därför det är viktigt med bortamål. Gör Portugal 1 mål måste vi göra 3!
Citera
2013-11-18, 00:30
Medlem
Någon borde ha markerat mot Ronaldo när han stämpla Isaksson, Wernbloom skulle sparkat av hälsenan på han och tagit ett rött så skulle Ronaldo varit skadad och missat matchen.
Citera
2013-11-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farsanbalooo
Någon borde ha markerat mot Ronaldo när han stämpla Isaksson, Wernbloom skulle sparkat av hälsenan på han och tagit ett rött så skulle Ronaldo varit skadad och missat matchen.
Ingen dum tanke faktiskt men det tänkte tyvärr ingen på
Citera
2013-11-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Ja. Det är därför det är viktigt med bortamål. Gör Portugal 1 mål måste vi göra 3!

mm...läskig match på Tisdag vi bör göra ett tidigt mål och ha flyt/tur i denna
avgörande match..Skulle Portugal göra mål först så måste vi svara direkt med ett mål.
Spännande blir det hursomhelst..nästan lite ångestfyllt...
Citera
2013-11-18, 01:13
Medlem
JPs avatar
Någon som vet om det blivit någon förbättring med Friends arena än? Sist satt man tyvärr och skämdes när det var, bokstavligt talat, en person som hördes (när man såg det på TV).

Hoppas att alla som är på plats tar tar i för fulla muggar så att arenan kokar! Det behövs.
Citera
2013-11-18, 01:16
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Någon som vet om det blivit någon förbättring med Friends arena än? Sist satt man tyvärr och skämdes när det var, bokstavligt talat, en person som hördes (när man såg det på TV).

Hoppas att alla som är på plats tar tar i för fulla muggar så att arenan kokar! Det behövs.

Mot Österrike matchen var det rätt bar stämning tycker jag. Kommer förhoppningsvis bli ännu bättre på Tisdag.
Citera
2013-11-18, 02:52
Bannlyst
Tråkigt att media skriver så jävla lite om den stundande matchen. Så otroligt typiskt Sverige. Landslaget spelar en viktig match, matchen slut, lite snabba analyser och sedan är det hockey, bandy, handboll, ridsport, golf för fulla muggar i de resterande dagarna.

Då ser jag hellre Portugal i VM då Sverige inte hade blivit något vidare tillskott. Sämre fotbollsnation får man fan leta efter. Då menar jag inte sämre som sportsligt, utan mediebevakningen och intresset över fotbollen överlag. Jävla pissnation vi lever i. Och sedan ska man välkomna det portugisiska landslaget med blåsorkester "här kommer pippi långstrump". Jävla skitland.

Oavsett så hoppas jag på Sverige, men besviken är man verkligen. Så lite snack det är om fotboll i vårt land gör att abstinensen i nuläget ökar. Längtar till tisdag för det är väl den enda dagen som landslaget kommer att vara under bevakning
Citera
2013-11-18, 02:55
Bannlyst
Vad har förövrigt hänt med Bajrami? Står jävligt lite om honom. Så jävla typiskt Hamrén att köra olika spelare och lämna tidigare givna spelare i skymundan.

Till ett eventuellt VM vill jag ha upp Majstorovic och Bajrami i VM-truppen. Kanske chippen. Fan Kacaniklic håller inte.

Durmaz och Zengin kan vi gott be att dra åt helvete. Vänsterkanten är redan kraftigt försvagad.

Chippen och Bajrami, ja tack. Låt även Antonsson och Majstorovic sköta defensiven förutsatt att Majsan får sin tid på fotbollsplanen.
Senast redigerad av J-Ce 2013-11-18 kl. 03:02.
Citera
2013-11-18, 03:21
Medlem
Chinekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Vad har förövrigt hänt med Bajrami? Står jävligt lite om honom. Så jävla typiskt Hamrén att köra olika spelare och lämna tidigare givna spelare i skymundan.

Till ett eventuellt VM vill jag ha upp Majstorovic och Bajrami i VM-truppen. Kanske chippen. Fan Kacaniklic håller inte.

Durmaz och Zengin kan vi gott be att dra åt helvete. Vänsterkanten är redan kraftigt försvagad.

Chippen och Bajrami, ja tack. Låt även Antonsson och Majstorovic sköta defensiven förutsatt att Majsan får sin tid på fotbollsplanen.

Kacaniklic är rätt hyffsat bra tycker jag, speciellt lite extra nu på sistone.

Konstigt att Durmaz och Zengin inte håller sig så bra i landslaget med tanke på att de presterar i deras klubbar.

Det vi verkligen behöver under VM är den målfarlige anfallaren Guidetti hoppas bara nu när han tillfrisknat ordentligt att göra en helsikes comeback.
Citera
2013-11-18, 03:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce

Lika bra att lägga ner förhoppningarna kring Majstorovic.

För det första är han så långtifrån ordinarie man kan vara i AIK.

För det andra håller han inte riktigt toppklass i allsvenskan, under dom chanser han fått har han visserligen stått för snygga brytningar och bra uppspel på mittfältarna samt att han varit ett hot på fasta situationer. Men han är så otroligt långsam!
Så långsam att jag undrar om inte någon spelare i landslaget hade varvat honom i sprint på en vanlig löparbana. Sedan har han haft problem med speluppfattning och drar på sej onödiga domslut.

För det tredje så drar den allsvenska säsongen igång ungefär två och en halvmånad innan VM, på den tiden är det ytterst tveksamt att han får speltid. Och det är i allsvenskan. Sorgligt att både se honom gå ner och bete sej som han har gjort för det var verkligen en spelare jag beundra förut.

Just nu är det så hypotetiskt vilka man ska och inte ska ha med i VM-truppen.
Senast redigerad av ZlatanMania 2013-11-18 kl. 03:33.
Citera
2013-11-18, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Lika bra att lägga ner förhoppningarna kring Majstorovic.

För det första är han så långtifrån ordinarie man kan vara i AIK.

För det andra håller han inte riktigt toppklass i allsvenskan, under dom chanser han fått har han visserligen stått för snygga brytningar och bra uppspel på mittfältarna samt att han varit ett hot på fasta situationer. Men han är så otroligt långsam!
Så långsam att jag undrar om inte någon spelare i landslaget hade varvat honom i sprint på en vanlig löparbana. Sedan har han haft problem med speluppfattning och drar på sej onödiga domslut.

För det tredje så drar den allsvenska säsongen igång ungefär två och en halvmånad innan VM, på den tiden är det ytterst tveksamt att han får speltid. Och det är i allsvenskan. Sorgligt att både se honom gå ner och bete sej som han har gjort för det var verkligen en spelare jag beundra förut.

Just nu är det så hypotetiskt vilka man ska och inte ska ha med i VM-truppen.
Majstorovic kommer nyss från spel i Celtic. Varför fortsatte han inte där? För han var ju rätt given då. Majstorovic är ändå en back som vi använde senast i EM-kvalet. Så det skadar inte att vi chansar med honom istället. Oavsett om han inte får spela i AIK så har han erfarenheten och borde gå före Pierre Bengtsson i truppen. Vore det inte för skadan inför EM så hade han spelat den turneringen också. Då hade han pekat en fet fuck you till alla tvivlare och belackare likt Lustig gjorde i fredags när alla blattar och okunniga svenskar sa "abooouuu ronaldo kommer snurra bort lustig huhuuhuh".

Sluta tänka så jävla svart på vitt och gå efter lite fingertoppskänsla för helvete. Det skadar inte att testa Majstorovic. Han är fortfarande en jävla klippa.
Senast redigerad av J-Ce 2013-11-18 kl. 03:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in