Citat:
Ursprungligen postat av
J-Ce
Vad har förövrigt hänt med Bajrami? Står jävligt lite om honom. Så jävla typiskt Hamrén att köra olika spelare och lämna tidigare givna spelare i skymundan.
Till ett eventuellt VM vill jag ha upp Majstorovic och Bajrami i VM-truppen. Kanske chippen. Fan Kacaniklic håller inte.
Durmaz och Zengin kan vi gott be att dra åt helvete. Vänsterkanten är redan kraftigt försvagad.
Chippen och Bajrami, ja tack. Låt även Antonsson och Majstorovic sköta defensiven förutsatt att Majsan får sin tid på fotbollsplanen.
Lika bra att lägga ner förhoppningarna kring Majstorovic.
För det första är han så långtifrån ordinarie man kan vara i AIK.
För det andra håller han inte riktigt toppklass i allsvenskan, under dom chanser han fått har han visserligen stått för snygga brytningar och bra uppspel på mittfältarna samt att han varit ett hot på fasta situationer. Men han är så otroligt långsam!
Så långsam att jag undrar om inte någon spelare i landslaget hade varvat honom i sprint på en vanlig löparbana. Sedan har han haft problem med speluppfattning och drar på sej onödiga domslut.
För det tredje så drar den allsvenska säsongen igång ungefär två och en halvmånad innan VM, på den tiden är det ytterst tveksamt att han får speltid. Och det är i allsvenskan. Sorgligt att både se honom gå ner och bete sej som han har gjort för det var verkligen en spelare jag beundra förut.
Just nu är det så hypotetiskt vilka man ska och inte ska ha med i VM-truppen.