2013-11-16, 12:16
Medlem
Vad tycker ni saknas hos de olika sidor som säljer/köper bitcoins?

Alltså :

Vad kan förbättras ifall man startar upp en ny egen bitcoin-sida?

Väldigt tacksam för svar då jag kommer göra detta och ska gå in för det till 100% så det inte blir någon jävla floppsida som kapiton t.ex.
Citera
2013-11-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby

Alltså :

Väldigt tacksam för svar då jag kommer göra detta och ska gå in för det till 100% så det inte blir någon jävla floppsida som kapiton t.ex.
Möjligheten att konvertera annan e-valuta till bitcoin.
Citera
2013-11-16, 13:17
Medlem
72mms avatar
Citat:

Alltså :

Om du inte ens vet vad som ska förbättras i förhållande till Kapiton ska du nog inte lägga tid på ett sådant projekt. Bara att komma upp till samma nivå som Kapiton borde vara ett ganska stort jobb, det sista du behöver innan du ens börjar är en önskelista med features som går utöver vad som verkligen behövs.

Å andra sidan, är du seriös, se till att din backlog redan från början innehåller samtliga basic-funktioner som (tex) Kapiton redan har. Om inte kan du omöjligen få en bra bild över vad som måste göras.
Citera
2013-11-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Om du inte ens vet vad som ska förbättras i förhållande till Kapiton ska du nog inte lägga tid på ett sådant projekt. Bara att komma upp till samma nivå som Kapiton borde vara ett ganska stort jobb, det sista du behöver innan du ens börjar är en önskelista med features som går utöver vad som verkligen behövs.

Å andra sidan, är du seriös, se till att din backlog redan från början innehåller samtliga basic-funktioner som (tex) Kapiton redan har. Om inte kan du omöjligen få en bra bild över vad som måste göras.

Självklart vet jag vilka basic-funktioner som behövs för att sidan ens ska kunna rulla.
Det jag frågade om var ifall folk kan komma på nya funktioner som ni saknar. Själv har jag redan kommit på en hel del grejer som behöver förbättras, men jag är inte einstein så det är inte säkert att jag kommer på allt. Därför kan det vara bra med input tycker jag.
Citera
2013-11-16, 15:42
Medlem
Citat:
Självklart vet jag vilka basic-funktioner som behövs för att sidan ens ska kunna rulla.
Det jag frågade om var ifall folk kan komma på nya funktioner som ni saknar. Själv har jag redan kommit på en hel del grejer som behöver förbättras, men jag är inte einstein så det är inte säkert att jag kommer på allt. Därför kan det vara bra med input tycker jag.

Jag tycker du ska satsa på en stor informationssektion som hela tiden uppdateras. Rikta särskilt in dig på nybörjare. Där har du den största potentialen. 99% av befolkningen or what not vet inte vad bitcoins är. Hur ska du få dem till din sida?

Använd dig av videoklipp som visar hur man köper, skickar och förvarar btc på ett säkert sätt. Om du spelar in dem själv eller länkar till andra har mindre betydelse. Låt folk kommentera videorna och raffinera dem ständigt. När folk känner sig trygga med hur de kan använda coinsen kommer tillströmningen att öka.

Använd dig av en omfattande FAQ som svarar på nästan alla frågor du får in. På så sätt behöver du inte svara på samma fråga tusen gånger och användarna behöver inte besvära sig med att mejla för support.
Citera
2013-11-16, 16:32
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Varifrån tog du siffran $500 miljarder? Är inte det lite lågt räknat för att "förändra världen"?
Jo, det var inget mer än en väldigt konservativ uppskattning.
Citera
2013-11-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Classick
någon här som använder kapiton som har haft problem att ta ut bitcoins därifrån till annan adress?

Jag överförde 1,0 bitcoins från kapiton till blockchain igår och det gick på kanske någon minut.
Senare under samma dag skulle jag överföra fler bitcoins till samma konto på blockchain men har nu väntat i 14 timmar och fortfarande inte fått dem, fast att på kapiton har de dragits.

2_Thumbs_Up du verkar rätt insatt i btc. Har du nån aning om vad som kan ha hänt?

hur lång tid har det tagit för er som har överfört btc från en exchange bank att få dem på eran adress?
Behöver hjälp.
Tack

Precis samma sak för mig, första transaktionen gick igenom men inte den andra (och tredje). Jag sickade i förrgår.
https://kapiton.se/news/2
Jag hoppas verligen att det bara handlar om en fördröjning då det för mig är ganska mycket pengar jag ligger ute med.
Citera
2013-11-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankerdank
Precis samma sak för mig, första transaktionen gick igenom men inte den andra (och tredje). Jag sickade i förrgår.
Jag hoppas verligen att det bara handlar om en fördröjning då det för mig är ganska mycket pengar jag ligger ute med.

Tjena danderdank. bra att du hörde av dig. detta verkar jävligt skumt.
Jag ligger ute med en bra summa jag också.
Har du försökt med supporten? Jag har skickat flera mejl till supporten men har inte fått några svar ännu.
Skicka ett du också om du inte har gjort det.

sen såg jag ditt första inlägg. Precis så gjorde jag också. öppnade wallet på blockchain och överförde 1 btc för att testa. Sedan överförde jag resterande i tro att det var lugnt eftersom det första gick igenom på bara nån minut.

Jag hoppas verkligen att detta är bara temporärt.
Jag skickar ett PM till dig med min skype ID.
Citera
2013-11-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankerdank

Kapiton News
För att komma underfund med de pågående förseningarna väljer vi att inte ta emot nya insättningar i svenska kronor under vecka 46 (11-17 nov).

Uttag i svenska kronor, kundtjänst, handel och bitcoin-insättningar/uttag kommer fungera som veckan innan. Insättningar redan gjorda kommer behandlas som vanligt.

Vi beklagar åter igen de pågående förseningarna och oron dessa skapar.

Det står att handel med bitcoins-insättningar/uttag kommer fungera som vanligt.
Är jävligt oroad just nu.
Citera
2013-11-16, 18:17
Medlem
radera
Senast redigerad av Wulbari 2013-11-16 kl. 18:27.
Citera
2013-11-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Under veckans samtliga dagar har flertalet personer skrivit i denna tråd, och oroat sig över sina pengar på Kapiton, samt ej har fått svar från support.

Det är inte enbart på detta forum som detta har inträffat. Alltså är det något skumt på gång, och min tankebana går som så att det finns en övervägande chans att ni har blivit lurade.

Han har ju skrivit själv på sidan: https://kapiton.se/news/3

Kundtjänst och bankhantering stängt en vecka. Så vad är problemet?

Den enda anledningen till att det ens existerar någon oro är alla knarkköpare som hetsar dag ut och dag in och hotar med stämningsansökan (inom 6 dagar lol). Men det har inget att göra med Kapiton, de hetsar egentligen över att få in sina knarkpengar på SR...

Kanske inte så professionellt att ha stängt en vecka men långt ifrån scam och inte alls otänkbart när hela sidan/företaget drivs av en person. Sebastian som står bakom sidan är inte särskilt anonym heller så att dra med alla pengar hade inte funkat särskilt bra.
Senast redigerad av bullgnome 2013-11-16 kl. 18:31.
Citera
2013-11-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Han har ju skrivit själv på sidan: https://kapiton.se/news/3

Kundtjänst och bankhantering stängt en vecka. Så vad är problemet?

Kanske inte så professionellt men långt ifrån scam. Sebastian som står bakom sidan är inte särskilt anonym så att dra med alla pengar hade inte funkat särskilt bra.

Att kundtjänsten var stängd hade jag missat helt.

Dock har många främst klagat på att deras bitcoins ej överförts, och det ska fungera.
Senast redigerad av Wulbari 2013-11-16 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in