Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Men varför mördade han henne då tror du? Jag tror inte på att han gjorde det bara för att han ville göra det. Min fråga är då, varför ville han göra det? Svaret är = motivet, för jag kan inte tänka mig att han har mördat henne i något slags transtillstånd. Han har varit medveten och gjort ett val, varför gjorde han det?
Att bara säga att ingen kan förstå osv., jag köper inte det, det finns alltid en förklaring.
Jag tror inte att han gjorde det. Han hade helt enkelt inget motiv.
Den här typen av våldsbrott står ofta att finna i nära - oftast sexuella - relationer. Det hade dom inte.
KJ förklarade det väldigt bra - han menade att sex det var sex, känslor var något annat - ett fack för sig. Vilket är hans sätt att sortera saker. Han gjorde skillnad därvidlag. Och han tyckte inte det var märkligt. Det var hans sätt att se på det hela. Vilket är typiskt för asperger.
På något sätt tycker jag han varit väldigt befriande öppen om sitt privatliv, flickvänner, sexualitet osv. Hur många utelämnar sig själv på det sättet?
Jag gissar att inte så många räcker upp handen?
Men det är också ett typiskt inslag hos en som har asperger, man förställer sig inte man säger rakt upp och ner hur det var. Plumpt? Möjligen, men personer med AS har svårt att ljuga och har ett stort rättspatos. Jag tror på det han säger.
Men var och en blir salig på sin tro.