2013-11-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Visst skulle hon vittna?

Ingen aning.

Btw, jag skrev fel namn först, rätt ska vara: I*a Granstr*m

Jag antar att man måste maska namn även när man kopierar ur FUP?
Citera
2013-11-06, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Visst skulle hon vittna?
Den 11/11 kl 10:15, enligt plan.
Citera
2013-11-06, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han har, vad ska man säga, låst sig vid en alternativ GM.

Det är aldrig bra.

Vad skulle han annars låsa sig vid? Motsatsen till KJ ( som han försvarar) som GM är en alternativ GM.
Citera
2013-11-06, 21:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är troligast, att någon missar något under en dags lyssnande, eller att någon hittar på något ur tomma luften ur under en dags lyssnande?
Givet Lalajlajs systematisering av uppgifterna i FUP om KJ:s whereabouts under de aktuella dagarna är det nog ungefär fifty-fifty.
Citera
2013-11-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är troligast, att någon missar något under en dags lyssnande, eller att någon hittar på något ur tomma luften ur under en dags lyssnande?

Men, förhoppningsvis kommer den fortsatta förhandlingen bringa klarhet i saken.
Se Lalajlaj's citat ur FUPen ovan så förstår du att jag är den som hörde rätt.
Citera
2013-11-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Finns i FUP detta vittne, minns inte vem. Men minnesbilden från när jag läste FUP är att vittnet inte var in i huset, utan lyste in med en ficklampa och kollade.

Men två kritvita ben som stod lutande mot en vägg borde ju ha synts?

Innan benen intogs sin plats där fanns en till synes tom svart plastsäck, i början av söket - den verkar ha försvunnit. Åtminstone kommer jag inte ihåg att jag hört det sedan.
Citera
2013-11-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Ville bara lyfta fram kopplingen till Boden Taxi, som jag tyckte lät intressant. AL kanske rentav lånade kollegans bil? KJ gillade ju konspirationsteorier så jag ville bidra med en. Det dracks totalt 6 öl och AN/MB två var?

På kvittot stod det J*rgen N*lsson men chauffören som hördes hette U*ban S*derman? Får inte ihop det.
J*rgen N*lsson är ägare av företaget U*ban S*derman är anställd chaufför. Om du tittar längre ner på taxikvittot så ser du förarnummer 601150 de numret överensstämmer med numret som finns på taxilegitimationen. Så rätt person är nog hörd.
Citera
2013-11-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Det alibit borde vara enkelt för åklagaren att spräcka om de kallar ansvarig polis för att intyga att span inte förelåg förrän den 20:e.

Annars hade det varit ett ganska bra alibi, men samtidigt öppnat upp för att fadern eller brodern var medhjälpare, med tanke på DNA-spåren på vristen.

Ja precis, försvaret har inte mycket att komma med, tyckte det var väldigt tunt, bara halmstrån som greppades.
Var det så att bilden på VBs sargade kropp visade sig av misstag? Såg KJ kroppen? Någon reaktion????
Citera
2013-11-06, 22:02
Medlem
Hm märkligt uttalande av advokat BF om han inte tänkt backa upp det på nåt sätt. Torde dyka upp nånting som advokaten anser styrka uttalandet oavsett journalist eller flashbackare är den som uppgett rätt av vad som sades.
Citera
2013-11-06, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Var det så att bilden på VBs sargade kropp visade sig av misstag? ?

Verkar vara så. Herrgud, det är en bild jag är glad att jag slipper se.
Citera
2013-11-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men två kritvita ben som stod lutande mot en vägg borde ju ha synts?

Innan benen intogs sin plats där fanns en till synes tom svart plastsäck, i början av söket - den verkar ha försvunnit. Åtminstone kommer jag inte ihåg att jag hört det sedan.

Det är väl det advokat BF vill säga med det förhöret. Att inga ben fanns när vittnet titta in.
Citera
2013-11-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja precis, försvaret har inte mycket att komma med, tyckte det var väldigt tunt, bara halmstrån som greppades.
Var det så att bilden på VBs sargade kropp visade sig av misstag? Såg KJ kroppen? Någon reaktion????
Det är riktigt uppfattat, bilden råkade klickas upp när man skulle visa den illustrerade bilden över stickskadorna. Jag såg inte KJs eventuella reaktion, men det gick ett olustigt sus genom rättssalen bilden klickades snabbt ner när man förstod att det var fel bild. Bilden föreställde VBs torso liggandes på obduktionsbordet och var inte rolig att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in