Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-20, 20:54
  #53857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte ett skit, och är man inte delgiven misstanke så hade i alla fall jag anmält myndigheten.
Det är inte bara att stövla in hos människor och göra husrannsakan i ett uppmärksammat styckmord, så beter sig inte seriösa förundersökningsledare eller rikskrim,. Trams är det och det finns en man redan som anses skyldig. Det är såpass ovidkommande om denna MB så det är löjligt. En som är skapad för att man tycker det inte för att man har underlag för det.
Bevisfrågan är övertygande enligt domstolen, och då lär man inte finna något bevis hos någon annan.
Hur svårt är det att räkna ut om man då inte har handikapp som omöjliggör att man kan få in den typen av information?
Helt enig med dig. Detta skapande av misstankar som är totalt omotiverade är skrattretande. Denna ovilja att se helheten är rätt intressant. Hur tänker man?
Att det skrivs att polis inte undersökt saken rätt är också en sak helt tagen ur luften. Rätt man sitter i häktet. Helheten fällde honom. Inte bara blod i bagaget som en del tror. Sju dagars rättegång ledde till att TR blev övertygad n a
Citera
2013-11-20, 20:57
  #53858
Medlem
Nej jag har ingen aning, kan bara spekulera.

Det sas att han hade pillat ut ögon på fågelungar och han kanske hamnade fel, men det blev inte rätt någonstans.

Kanske han började ägna tid åt sitt framtida intresse som har med vapen att göra.

Men som sagt, jag vet inte mer vad jag kommer på. Och kan nog inte prata med någon av hans vänner även om jag vet vilka det är.
Citera
2013-11-20, 21:02
  #53859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Dom hittade fler fingeravtryck på påsen i bilen. Dom fingeravtrycken kan faktiskt vara en lösning på detta mordet. KJs fingeravtryck fanns fast fler som inte var hans...
Vet du med säkerhet att de inte kollat upp dessa avtryck?
Citera
2013-11-20, 21:07
  #53860
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vet du med säkerhet att de inte kollat upp dessa avtryck?
Hur tolkar du sid 308?
Citat:
De resterande avtrycken har inte kunnat individualiseras till person.
Citera
2013-11-20, 21:09
  #53861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
KJ gick i KU(Kyrkans Ungdommar) i åttan, där han var sökande efter tjejer.
Från sjuan till nian har KJ hejdlöst stött på många tjejer.
Bröderna vad dem nu hette som va kompis med KJ har gått i stöd och sär klasser sen dem va mycket små.
Han Ale*ander B*dström Är också en av dem som gått sär samt stöd grupper i skolan.
KJ gick stundvis i Lilla Gruppen på sanden har jag för mig.
En av dem som blivit förhörda M*lin S*ndm*n är en känd idiot som också är lite puckad i huvudet. (Tänker inte förklara varför, alla bodensare som är -93 -92 eller -91or vet allt om henne och hennes usla liv som av allt att dömma är hennes egna fel.)
KJ har alltid varit en av dem som upplevdes riktigt "Äckliga" på sandenskolan. Han luktade illa, han såg äcklig ut. Tror även han gick i samma kläder dag ut och dag in dag efter dag.

Jag vet personligen inte om han är smart nog att ha styckmördat någon, jag tror allvarligt talat inte det. Men han har möjligtvis kunnat hjälpa till. Han har aldrig varit någon typ av ledare utan hängt på andra, alltså måste han i så fall haft hjälp om han är skyldig.
Men jag anser att det vore bäst för honom och hans omgivning om han för hjälp med dina diagnoser ev hamnar på ett grupphem och får personlig assistent dygnet runt.

VB var inte sökande, hon var väldigt blyg och försiktig. Duktig och ambitiös i skolan, hade inte många riktiga vänner.

Och därmed menar jag att ni inte har någon aning om vilka människor ni pratar om, förutom dem som träffat, pratat med eller gått i samma skola under flera år. Snälla jag ber er, tro inte att KJ och VB är några utomjordiska monster. Dem va faktiskt rätt normala, och tycker inte ni ska kommer med så många ideer som inte har någon grund alls.

Av egna erfarenheter hamnar alla psykiskt sjuka inom Norrbottens län på sidan om. Om det är någons fel i grunden är det fel på sjukvården och skolhälsovården. Där kunde vad som nu har hänt stoppats.

Kommer inte på mer att säga just nu. Finns säkert massor, men jag vill inte minnas tiden på sanden..
Så bra skrivet samhället har en stor skuld när det gäller personer med handikapp. Oftast drar man allihop över en gräns, alla behandlas på samma sätt.
Dom blir inte sedda, får inget stöd, blir mobbade eftersom barn inte förstår varför personen är annorlunda. Var fanns de vuxna när KJ blev mobbad?
VB blev även hon mobbad fast då mer utesluten och fick inga vänner.
Kunskap om olika handikapp borde vara obligatoriskt i skolorna samt hur eleverna ska agera när dom möter på en person med dessa handikapp.
Även polis och rättväsendet borde få den kunskapen...
Citera
2013-11-20, 21:24
  #53862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Tejpen med VBs blod på som hittades i KJs lägenhet.

FUP s 299:
"Till statens kriminaltekniska laboratorium (SKL) har tejprullen S034 från toaletten,
skickas för DNA analys, fingerspårsundersökning och sammanpassning mot den tejpbit
S023 som anträffades på offrets kropp."


Vem/vilkas fingeravtryck hittades på den? Hittar inget svar när jag försöker hitta.

Jag tänker finns VBs fingeravtryck på rullen har hon definitivt använt den själv. Sen å andra sidan finns inte VBs avtryck där säger det inte så mycket, VB kan fortfarande själv använt den bara att det är så längesen att annan/andra hunnit fingra över dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är övertygad om att polisen inte beställde någon fingeravtrycksanalys.

Åklagaren sa i TR att det fanns inga fingeravtryck på tejprullen, endast ett "knappnåls" stort blodfynd med Dna från VB!

Mycket konstigt att det inte fanns några fingeravtryck från KJ eller VB på tejpen, och dna från KJ bör finnas eftersom han berättar att han använt rullen en hel del!
Men okej! Om benen från VB har "tvättats av", så kanske även tejprullen tvättades. Blod är svårt att bli av med helt, särskilt i den rut-mönstrade frorm som tejpen hade. Intressant att det var en nära identisk avrivning av tejprullen som tejpbiten i VBs hår!
Kan någon månad i sol och vind förändra tejpens bredd med någon millimeter?
Citera
2013-11-20, 21:30
  #53863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Så bra skrivet samhället har en stor skuld när det gäller personer med handikapp. Oftast drar man allihop över en gräns, alla behandlas på samma sätt.
Dom blir inte sedda, får inget stöd, blir mobbade eftersom barn inte förstår varför personen är annorlunda. Var fanns de vuxna när KJ blev mobbad?
VB blev även hon mobbad fast då mer utesluten och fick inga vänner.
Kunskap om olika handikapp borde vara obligatoriskt i skolorna samt hur eleverna ska agera när dom möter på en person med dessa handikapp.
Även polis och rättväsendet borde få den kunskapen...


Ja precis som i mitt fall så fanns det vuxna, men dem tog inget på allvar. Fanns KISar på skolan, vuxna som försökte stoppa mobbning men.. Precis som för mig så fanns dem inte på rätt ställe när man behövde dem. Rektorn va konstig också. Ingen ville ta på sig ansvaret, inte ens min mobbare's föräldrar.
Helt ärligt, det som har hänt har hänt, vi kan inte fastna i det eller göra det ogjort. Men vi kan förebygga sånt för framtiden. Elevhälsan har stort ansvar och alla vuxna som arbetar på skolan.
Jag må va ett offer på grund av att dem vuxna vände ryggen till men vissa kan dra nytta av motgångar. Men är man som KJ förstår man inte sånt, man måste få hjälp tidigt, hela tiden och troligen för resten av livet.
Ingen trodde det kunde sluta såhär. Fast det är ju trots allt inte slutet än, det är mycket frågor vi alla har och den som vet mest finns inte mer.
Någon gång måste vi nog kanske ge upp och låta ödet visa oss vägen.
Boden må va litet, men det finns många träd att gömma sanningen under. Och i vissa fall kommer sanningen aldrig fram.
Vi är sköra, och vid fel tillfälle i livet kan allt vändas åt helt fel håll. Alla är sköra någon gång.
VB var nog det i slutet, och KJ kan inte känna sånt.
Det är kanske ingen ide att förhasta fram en förklaring nu. Eller senare.
För vi vet inte vad som finns i hjärnan på KJ och vad som fanns i hjärnan på VB.

Det är tragiskt att KJ har behövt kastas ut i livet på egna ben utan hjälp. Alla i omgivningen såg ju att han va på väg åt fel håll för mer än 7 år sedan.
Citera
2013-11-20, 21:31
  #53864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
Nej jag har ingen aning, kan bara spekulera.

Det sas att han hade pillat ut ögon på fågelungar och han kanske hamnade fel, men det blev inte rätt någonstans.

Kanske han började ägna tid åt sitt framtida intresse som har med vapen att göra.

Men som sagt, jag vet inte mer vad jag kommer på. Och kan nog inte prata med någon av hans vänner även om jag vet vilka det är.
Tack för att du delar dina uppfattningar angående KJ med andra i tråden. Jag undrar om du vet hur KJs bästa kompis som var vittne i rättegången, är som person? Jag menar den kompisen som diskuterat om det perfekta mordet med KJ. Kom de två bra överens? Var de ofta tillsammans och hade samma intresse? Bor kompisen i närhet av KJ?
Citera
2013-11-20, 21:34
  #53865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur tolkar du sid 308?
Som att avtrycken inte varit hela eller att avtryck inte fanns i registret. Fast det är klart, polisen kan ju ställa sig i ingången till coop och ta allas avtryck för att få reda på vem som ner tagit i påsen
Citera
2013-11-20, 21:36
  #53866
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Som att avtrycken inte varit hela eller att avtryck inte fanns i registret. Fast det är klart, polisen kan ju ställa sig i ingången till coop och ta allas avtryck för att få reda på vem som ner tagit i påsen
Bra, då har du fått svar på din fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vet du med säkerhet att de inte kollat upp dessa avtryck?
Citera
2013-11-20, 21:42
  #53867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra, då har du fått svar på din fråga.
Ja de har kollat avtrycken, ja och inte fått träff. Vet du om MBs avtryck finns i registret? Hur var det, kunde du motivera husransakan hos MB@
Citera
2013-11-20, 21:45
  #53868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vet du med säkerhet att de inte kollat upp dessa avtryck?

Har dom tagit andra fingeravtryck?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback