Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-18, 19:59
  #53257
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan vara en förklaring, att MB indirekt, genom sitt förhållande med VB, var orsaken till att det slutade så illa för VB.
Man kan med facit i hand snarare säga att MB utgjort en ljuspunkt i VB:s tvärt avslutade tillvaro, innan hon den 4 maj utsattes för gm:s attack. Att den här gm:en skulle vara "svartsjuk" i gängse mening finns det inga som helst belägg för; det är en slentrianmässig gissning baserad på hans dubbelbottnade utsagor och sms, i vilka han anpassar sig efter vad som för stunden gagnar honom. Han är van att kunna topprida sin omgivning, och bland det sista som VB skrev i sms till honom var att hon inte hoppades han skulle få tråkigt när hon satt och pluggade. - Men det var kanske just precis vad han fick, och det kan knappast ha varit VB:s första sms som triggat i gång något: "Han är knäpp..."; fem minuter senare försökte hon skicka i väg ett larmsamtal. - Att det slutade så illa för VB förklaras därför bäst med att gm är knäpp.
Citera
2013-11-18, 20:15
  #53258
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man kan med facit i hand snarare säga att MB utgjort en ljuspunkt i VB:s tvärt avslutade tillvaro, innan hon den 4 maj utsattes för gm:s attack. Att den här gm:en skulle vara "svartsjuk" i gängse mening finns det inga som helst belägg för; det är en slentrianmässig gissning baserad på hans dubbelbottnade utsagor och sms, i vilka han anpassar sig efter vad som för stunden gagnar honom. Han är van att kunna topprida sin omgivning, och bland det sista som VB skrev i sms till honom var att hon inte hoppades han skulle få tråkigt när hon satt och pluggade. - Men det var kanske just precis vad han fick, och det kan knappast ha varit VB:s första sms som triggat i gång något: "Han är knäpp..."; fem minuter senare försökte hon skicka i väg ett larmsamtal. - Att det slutade så illa för VB förklaras därför bäst med att gm är knäpp.

1. Det där är ju som att skriva "Jag hoppas att du inte har tråkigt när jag har sex med någon annan".

2. Problemet med den föresatsen är förstås frågeställningen "varför åkte hon med mt gm till dennes lägenhet" eller gjorde hon inte det?, dvs. problemet är förstås att visa att BO:VB frivilligt gick till mtgm:KJ lägenhet efter dessa SMS.
Citera
2013-11-18, 20:15
  #53259
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man kan med facit i hand snarare säga att MB utgjort en ljuspunkt i VB:s tvärt avslutade tillvaro, innan hon den 4 maj utsattes för gm:s attack. Att den här gm:en skulle vara "svartsjuk" i gängse mening finns det inga som helst belägg för; det är en slentrianmässig gissning baserad på hans dubbelbottnade utsagor och sms, i vilka han anpassar sig efter vad som för stunden gagnar honom. Han är van att kunna topprida sin omgivning, och bland det sista som VB skrev i sms till honom var att hon inte hoppades han skulle få tråkigt när hon satt och pluggade. - Men det var kanske just precis vad han fick, och det kan knappast ha varit VB:s första sms som triggat i gång något: "Han är knäpp..."; fem minuter senare försökte hon skicka i väg ett larmsamtal. - Att det slutade så illa för VB förklaras därför bäst med att gm är knäpp.


Ja, Vatchareeya berättade själv vad som hänt i sitt sms:
1. Hon skriver att KJ är knäpp.
2. Hon försöker ringa 112, men misslyckas.
3. Hon tystnar för evigt efter 18.40.

Från det att hon träffade KJ till att hon inte längre kunde ropa på hjälp tog det inte ens två timmar. KJ har mördat Vatchareeya, han är knäpp och nu måste alla satsa sitt krut på att fälla denna ondskefulla mördare. Fan också!
Citera
2013-11-18, 20:16
  #53260
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där är ju som att skriva "Jag hoppas att du inte har tråkigt när jag har sex med någon annan".

2. Problemet med den föresatsen är förstås frågeställningen "varför åkte hon med mt gm till dennes lägenhet" eller gjorde hon inte det?, dvs. problemet är förstås att visa att BO:VB frivilligt gick till mtgm:KJ lägenhet efter dessa SMS.


Sopprot. Hon visste väl inte att han skulle mörda henne i förväg???? Nu börjar jag bli förbannad på din idioti, och andras. Läs mitt inlägg ovan och fundera. Vad tror du hände mellan att Vatchareeya ringde 112 klockan 17, tills hon aldrig mer kunde kunde nå omvärlden, klockan 18.40? Gissa! Hon måste ha varit livrädd, och denna stackars student hade bara tänkt plugga. KJ var på helt annat humör. HAN VAR KNÄPP! Hon skrev det, det måste vara ett oerhört starkt bevis för att KJ tagit livet av henne, och ingen annan. Det står inte "de", eller hur??? Utan HAN ÄR KNÄPP. Såja, då har vi inga fler gm heller. Det är HAN; HAN, HAN! FATTA!
__________________
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-18 kl. 20:19.
Citera
2013-11-18, 20:19
  #53261
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/bods...m-8029687.aspx

''Nytt bevis från försvaret – då måste rättegången måste tas om''

Aha, nu förstår jag, det är i det här läget som foreigner och jonkoping83 kommer att göra storstilad entré. Frågan är bara vad de väntar på, verkar som uppslukade av jorden.

Funderar på det där TB säger om bilen. Ja, jag tror också att det är orimligt att någon har öppnat en bil som man inte ens vet om den var låst eller inte, och planterat VB blod i skuffen. Dock kan någon med en besudlad väska ha ställt den i KJ skuff vid Fallen angel eller vid eftersöken, vid tillfället läckte en camelback, och det kan förklara besudlingarna även på handskarna, det är inte orimligt. Tejprullen kan ha lagts hos KJ av en vän, en vän som även var med på Fallen angel eller vid ett eftersök. Förstår inte varför detta ses så himla osannolikt?

Kanske har jag missat något, men har KJ sagt att tejprullen har legat på toaskåpet orörd under lång tid, eller kan det vara så att även den har legat i skuffen eller hängt med på Fallen angel? Han använde ju tejpen när han grejade med sina vapen har han ju sagt, och då är det väl inte orimligt att rullen var med under Fallen angel, eller?
Citera
2013-11-18, 20:20
  #53262
Medlem
Var det KJ som berättade för polisen att VB hade varit hos honom? Måste väl nästan varit det. Ingen visste väl att dom skulle träffas? Ingen sms-trafik som visar på det. Förutom från KJs telefon då såklart. Visst kan dom pejla hennes telefon till masten i närheten av hans hem. Men där bor ju fler än KJ. Mamman trodde ju det var en tjej hon skulle träffa. Inte många som visste att dom fortfarande träffades.

Hade dom skrivit något om det på facebook också? Då hade det ju kommit fram iaf. Men annars så var det ju svårt att koppla ihop dom.
Citera
2013-11-18, 20:23
  #53263
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Var det KJ som berättade för polisen att VB hade varit hos honom? Måste väl nästan varit det. Ingen visste väl att dom skulle träffas? Ingen sms-trafik som visar på det. Förutom från KJs telefon då såklart. Visst kan dom pejla hennes telefon till masten i närheten av hans hem. Men där bor ju fler än KJ. Mamman trodde ju det var en tjej hon skulle träffa. Inte många som visste att dom fortfarande träffades.

Hade dom skrivit något om det på facebook också? Då hade det ju kommit fram iaf. Men annars så var det ju svårt att koppla ihop dom.

Det var KJ som berättade för folk från MPS att han är vännen som VB hade varit hos och som såg henne sist i livet. Han hade ju inte behövt säga det, då hade det kanske varit lite svårare för polisen att hitta KJ, hade tagit något lite längre tid bara.
Citera
2013-11-18, 20:26
  #53264
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Sopprot. Hon visste väl inte att han skulle mörda henne i förväg???? Nu börjar jag bli förbannad på din idioti, och andras. Läs mitt inlägg ovan och fundera. Vad tror du hände mellan att Vatchareeya ringde 112 klockan 17, tills hon aldrig mer kunde kunde nå omvärlden, klockan 18.40? Gissa! Hon måste ha varit livrädd, och denna stackars student hade bara tänkt plugga. KJ var på helt annat humör. HAN VAR KNÄPP! Hon skrev det, det måste vara ett oerhört starkt bevis för att KJ tagit livet av henne, och ingen annan. Det står inte "de", eller hur??? Utan HAN ÄR KNÄPP. Såja, då har vi inga fler gm heller. Det är HAN; HAN, HAN! FATTA!

1. Jag tror faktiskt att BO:VB hade en hjärna tillskillnad från dig. Allt annat som kommit fram i fup tyder på det.

2. Det är en fråga av spekulativ karaktär, som ingen lyckats besvara. Men ifall de påståenden som förekommit i tråden om att BO:VB ägnade sig åt "polisanmälningar" är sant så kan man ju misstänka att hon lekte med tanken på en ny omgång i det spelet. Annars är det förstås väldigt svårt att förstå varför hon följer med en kille som anser sig hotad av.

3. Där har du helt fel, men i övrigt så vill jag påpeka att er posthistorik är extremt subjektiv i ert val av gärningsman. Av någon anledning så är det otroligt otroligt viktigt viktigt att det är just mtgm:KJ som är den skyldige och inte någon annan. Eftersom man kan dra slutsatsen att ni sannolikt inte är släkt med vare sig BO:VB eller BO:VBlastpappa kan man dra slutsatsen att någon annan anledning föreligger.
Citera
2013-11-18, 20:29
  #53265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Aha, nu förstår jag, det är i det här läget som foreigner och jonkoping83 kommer att göra storstilad entré. Frågan är bara vad de väntar på, verkar som uppslukade av jorden.

Funderar på det där TB säger om bilen. Ja, jag tror också att det är orimligt att någon har öppnat en bil som man inte ens vet om den var låst eller inte, och planterat VB blod i skuffen. Dock kan någon med en besudlad väska ha ställt den i KJ skuff vid Fallen angel eller vid eftersöken, vid tillfället läckte en camelback, och det kan förklara besudlingarna även på handskarna, det är inte orimligt. Tejprullen kan ha lagts hos KJ av en vän, en vän som även var med på Fallen angel eller vid ett eftersök. Förstår inte varför detta ses så himla osannolikt?

Kanske har jag missat något, men har KJ sagt att tejprullen har legat på toaskåpet orörd under lång tid, eller kan det vara så att även den har legat i skuffen eller hängt med på Fallen angel? Han använde ju tejpen när han grejade med sina vapen har han ju sagt, och då är det väl inte orimligt att rullen var med under Fallen angel, eller?

Eller så kan VB ha rört i tejprullen då hon varit hemma hos KJ. Kanske plåstrat om en tå eller ett finger. Ingen behöver ha tagit den där ifrån eller planterat något. Den kan ha varit där hela tiden. Är ju långt från bevisat att det är samma tejp som hittades på VB.

KJ låter ju faktiskt uppriktigt förvånad och inte alls stressad då tejpen gör entré under förhören.
Citera
2013-11-18, 20:31
  #53266
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det återstår att se, ibland har nog KJ indianerna med sig i kanoten och tänt i alla rum. Men om det finns medbrottslingar och KJ tillsammans med dessa inblandade har avlagt nån slags soldated att till varje pris, som goda musketörer, hålla käften om det här kan det inte uteslutas att han psykologiskt har gått i baklås. Då kan det bli svårt att dyrka upp honom. Men visst går det.


Du tycks ha glömt en sak. KJ blev inte godkänd av Pliktverket. Han skulle aldrig avlägga någon soldated, detta är en lonely ranger, som gjorde saker på sitt sätt. Han har egna lösningar, udda tänkande. Skulle det finnas någon tvillingkopia till honom skulle jag tro på detta, men det finns inte. Han är så egen i sitt universum, att den som tog sig in i hans liv, tjejer då, blev strypta, varav den sista inte överlevde, hon var inte ens hans tjej. Hon skulle bara plugga där, för att inte bli distraherad av datorn.

Det var en helt vanlig eftermiddag för Vatchareeya, och en synnerligen ovanlig för KJ. Han var inne i något skov, och enligt VBs nöd-sms var han knäpp. Jag tror att han kanske bara var stressad, att få besök för en handikappad med as kan vara påfrestande.

Synd att hon inte lyckades nå 112, ingen visste vad som pågick hos KJ, tills det hördes två otäcka skrik. Grannarna hörde, men gick inte vidare med det de kände. Jag har själv hört liknande skrik, och jag kan säga, att blodet fryser till is. Man kan inte släppa sådant, de skulle larmat 112. Om de gjort det, hade polisen nog ganska snart lokaliserat den udde, KJ är inte okänd hos polisen. När man hör något väldigt avvikande ska man larma. Det kan rädda liv, eller i vart fall snabba på en rättsprocess om man finner gm och offer tillsammans, och i det här fallet, hade man besparat många ett enormt lidande, utöver det som redan existerar. Jag har hört skrik utanför mitt hus, jag larmade givetvis. Man hör alltid rätt, man ska gå på den första instinkten. Grannen hos KJ tänkte "ska jag behöva gå upp nu!". Det skulle han gått på. Gått upp, larmat. Att det blir tyst efter två fasansfulla skrik, är extra alarmerande, och om någon stänger fönstret…

Nu gissar jag, men kan det vara skillnad på synen när man ska ringa 112 i glesbygd och storstad? Har Bodenborna en avvaktande hållning till polisen? Är det "laglöst" land, typ hembränning med mera, och att det därför är längre startsträcka för att larma?
__________________
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-18 kl. 20:37.
Citera
2013-11-18, 20:32
  #53267
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Naturligtvis menar jag att de som finns runt honom bör stödja honom att VÅGA säga sanningen .
Men som någon i tråden skrev: han kanske starkt rationaliserat bort händelsen och hur mkt. han lever i "sin bubbla" vet vi inte.

Det hade ju varit smartare att rationalisera bort spåren efter mordet... Eller vad tycker du?
Citera
2013-11-18, 20:41
  #53268
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Eller så kan VB ha rört i tejprullen då hon varit hemma hos KJ. Kanske plåstrat om en tå eller ett finger. Ingen behöver ha tagit den där ifrån eller planterat något. Den kan ha varit där hela tiden. Är ju långt från bevisat att det är samma tejp som hittades på VB.

KJ låter ju faktiskt uppriktigt förvånad och inte alls stressad då tejpen gör entré under förhören.

Ja, jag håller faktiskt med dig, men enligt TB så är tejpen och skuffen åklagarens starkaste bevis. Skuffen kan jag hålla med om, men att tejprullen som inte ens bevisats ha en koppling till den tejp som hittades på VB, skulle vara ett bevis, hm?

Har tejprullen undersökts med likhund? Om rullen har använts i samband med emballering av VB kropp så bör den också dofta lik därför att VB blod fanns på den, jag finner det märkligt att man inte fått likmarkering på rullen, kanske inte undersökts med hund?

EDIT;Jag måste ju säga att KJ har varit mycket försiktig när han har hanterat liket, inte ett spår i hela bilen förutom på en liten del i skuffen, ingenting på ratten, växelspaken, sätet, ingenting. Skickligt och jag kan tänka mig, också ovanligt, eller?
__________________
Senast redigerad av OY 2013-11-18 kl. 20:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback